X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טסתי לקוריאה הדרומית, בהזמנה של חברת יונדאי שהייתה אז בחיתוליה בארץ. לקחתי איתי תיק יד גדול, שקבלתי במתנה ממעסיקי - מעריב. מכיוון שהייתה זו טיסה קצרה, לא נזקקתי להרבה בגדים ותיק היד הספיק בהחלט. לא ידעתי כמה הרעיון היה טוב
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

פעם, כך אני זוכר, טרולי היה דבר חדש. בטיסותיי הרבות לחו"ל לא נתקלתי בהרבה מזוודות קטנות כאלה. השיגרה הייתה של מזוודות גדולות, סגורות במנעולים מיושנים ונסחבות ביד על-ידי בעליהן העייפים. זאת הייתה התמונה בנמלי התעופה הישראלים ובעולם.
ואז, חל אצלי שינוי. טסתי לקוריאה הדרומית, בהזמנה של חברת יונדאי שהייתה אז בחיתוליה בארץ. לקחתי איתי תיק יד גדול, שקבלתי במתנה ממעסיקי - מעריב. מכיוון שהייתה זו טיסה קצרה, לא נזקקתי להרבה בגדים ותיק היד הספיק בהחלט. לא ידעתי כמה הרעיון היה טוב.
בהיותנו בקוריאה הדרומית פגשתי את צבי לביא, כתב ותיק מאוד של מעריב שהגיע באותה טיסת הזמנה. למחרת בואנו, סיפר לביא בצער שהמזוודה שלו נעלמה. הוא נשאר בלי בגד להחלפה. בירור קצר העלה שמזוודתו הועלתה בטעות בלוד אל מטוס לקנדה. היא הגיעה כעבור שלושה ימים מתסכלים.
נזכרתי, שבטיסה אחרת, לבריסל, אבדה מזוודתי ליום אחד. בלתי 25 דולר פיצוי מחברת הטיסה. אכזבתי הייתה רבה אז, אבל קצרת מועד. במסגרת סיור העיתונאים בארץ האסיאתית ההיא, הוטסנו לאי צ'ז'ו, אי-הנופש בקצה הדרומי של קוריאה הדרומית. היה מעניין וכמובן הגיע הסוף. הודיעו לנו שלמחרת טסים לסיאול, הבירה, ויש להוציא את המזוודות בשעה שש בבוקר למסדרון כדי שייקחו אותן. טוב, לי זה לא מתאים. לקום בשש בבוקר? נו, באמת.
בשעה שבע וחצי יצאתי קצת מנומנם עם תיק היד שלי וראיתי שהמסדרון ריק. כל המזוודות נעלמו על-ידי הסבלים אל מטוס שיביא אותן לסיאול. רק אני נשארתי עם התיק.
טוב, ברור שאני נסעתי באוטובוס עם התיק שלי ואחרי הסיור טסנו אל הבירה למלון ולארוחת הערב החגיגית. בשעת ערב ירדתי אל הלובי המהודר, כשאני לבוש היטב - מכנסיים חגיגיים, ז'קט ועניבה. בלובי נקהלו סביבי עיתונאים מישראל, מגרמניה ומדרום אפריקה וכולם בחולצות טי ספורטיביות והם נפעמים: מאיפה יש לך ז'קט ועניבה?
בעוד הם תמהים עלי, אני תמה עליהם: והיכן הבגדים שלכם? מסתבר שהמטוס שלקח את המזוודות בבוקר, לא הגיע משום מה לסיאול וכל העיתונאים נותרו ללא בגדי ייצוג. מלבד ישראלי אחד, כמובן.
הסיפור לא הסתיים בכך. כשנכנסנו לחדר האוכל, ניגש אלי סוכן יונדאי דאז, הסתכל בי תמה וביקש: "שב בבקשה בשולחן הנשיאות. אין לי בגד מתאים"...
באותה טיסה נחמדה למדתי את הלקח: אני טס עם טרולי והוא עולה איתי אל סיפון המטוס. יום אחד, לפני טיסה, התמלאה מזוודת-הגלגלים ונותרו סוודר או שניים בחוץ. הכרזתי בפני אשתי: "מה שלא נכנס לטרולי, אני לא לוקח!" ומאז קיימתי את ההחלטה הזאת.
אני יודע, שזה לא כל כך מתאים לנשים. יותר טוב לגברים.
ובהזדמנות זו, אני רוצה להציע לכל מי שטס - לקשור סרט צבעוני או צעיף על ידית המזוודה שלו. בנמל התעופה הרבה יותר קל לזהות את המזוודה עם הספח הצבעוני. מניסיון.
מחירו של פרסום סמוי
בעבודתי רבת השנים בעיתונות למדתי להבחין בין דעה וידיעה.
במצב התקשורת היום, האם זה עדיין תקף?

תאריך:  06/11/2016   |   עודכן:  06/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
נראה שבדיון הציבורי על היחסים בין שלוש רשויות המשטר הדמוקרטי יש המתבלבלים בין עליונות שלטון החוק לבין כוחניות של גורמים מסוימים ברשות השופטת בעבר ובהווה, שהביאה לחדירתה של רשות זו לתחומי הפעולה שאמורים להיות נחלתן של הרשות המחוקקת ושל הרשות המבצעת
מתי דוד
רבים מהעיתונאים, במיוחד אלה שעוסקים באקטואליה ובתקשורת, הפכו בפועל לפוליטיקאים - חלקם גלויים וחלקם מוסווים - שקובעים את הטון בכל שלטון, בזכות שליטתם על התמונות והמילים שמשודרות והנאמרות על ידם, כביכול אך ורק "משיקולים מקצועיים"
ציפי לידר
הָכינו את המצברים מהחגים - קַבלו את מרחשוון: חשוון חודש חשוב בזכות בשורת הגשם ואימא רחל הגדולה    במבט שני, למרות שאין בו חג זה לא חודש מר, ואגב כך תעשירו את הלקסיקון שלכם במשמעות מפתיעה למילה 'מר'    חודש טוב!
ראובן לייב
את סוד-הצלחתה ראוי לתלות בכישורי עיתונאיה, שהצליחו לרכוש את ליבו של ציבור גדול הרבה יותר מזה של עיתונאי הימין, שנשארו מדדים הרחק מאחור
עידן יוסף
אין צורך להיאבק למען שידור ציבורי אך נדרשות שמורות טבע של תוכן איכותי בשידור המסחרי. אלה יושגו בסגירת הרשות, התאגיד והחינוכית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il