X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסלמה במאבק בצמרת פתח לקראת כינוס הוועידה השביעית של התנועה בסוף החודש. נאמניו של יאסר ערפאת מביעים תמיכה בעמדותיו של מחמד דחלאן ובביקורתו על יו"ר הרש"פ
▪  ▪  ▪
נאסר אל-קידווה [צילום: AP]

בשבועות האחרונים הוזכר שמו של ד"ר נאסר אלקידווה כיורשו האפשרי של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס. אלקידווה, בן 63, הינו בן אחותו של יאסר ערפאת, הוא חבר בוועדה המרכזית של פתח ומילא שורה של תפקידים בתחום הדיפלומטי, הוא היה שר החוץ הפלשתיני, הנציג הפלשתיני באו"ם ושליח הליגה הערבית ללוב ב-2014.
כיום משמש אלקידווה כראש המכון שהוקם להנציח את זכרו של יאסר ערפאת. אלקידווה איננו מעורב בסכסוכים הפנימיים בתוך תנועת פתח, אולם על-פי מקורות בתנועה, מחמוד עבאס חושש מממנו וטוען כי יש לו יחסים טובים עם יריבו הפוליטי מחמד דחלאן. ייתכן שזו הסיבה שמחמוד עבאס גם נמנע מלהסתייע בניסיונו הדיפלומטי העשיר של ד"ר אלקידווה במאבקיו נגד ישראל במוסדות הבינלאומיים.
נאסר אל קידווה שמר על שתיקה תקשורתית מאז שהוזכר שמו באמצעי התקשורת כיורשו האפשרי של מחמוד עבאס, אולם השבוע הוא הפר את שתיקתו והעניק ראיון ארוך ב-13 בנובמבר לסוכנות הידיעות הפלשתינית "מען".
בראיון רמז ד"ר אלקידווה כי למעשה מחמוד עבאס מתכוון להמשיך בתפקידו כיו"ר הרש"פ וכל קרב הירושה בתוך תנועת פתח איננו רלוונטי כרגע.
כזכור, מקורות בתנועת פתח טוענים כי הוועידה השביעית של התנועה שתתכנס בסוף החודש ברמאללה תשוב ותבחר במחמוד עבאס כיו"ר התנועה ובכך תחזק את מעמדו כיו"ר הרש"פ.
"אין התמודדות לנשיאות כרגע כדי שיהיו מועמדים, זהו הרעיון העיקרי. אין הצגת מועמדות.
הנשיא הפלשתיני הבא צריך להיות בעל השקפה לאומית לחלוטין והוא צריך להיבחר ע"י העם הפלשתיני כדי שיהיה מקובל על כולם", הסביר אלקידווה.
ד"ר אלקידווה התנסח בצורה זהירה ודיפלומטית כשהשיב על השאלה בנושא המאבקים הפנימיים בתוך תנועת פתח, אשר הסלימו באחרונה והביאו לשורה של סנקציות מצדו של מחמוד עבאס נגד תומכיו של מחמד דחלאן.
בתשובתו הוא דחה למעשה את טענותיו של מחמוד עבאס כי מחמד דחלאן פיצל את תנועת פתח ופעל-כנגד התנועה. "אין פיצול בתוך תנועת פתח, ישנם חילוקי דעות, יש מחלוקת קטנה שקיבלה ממדים גרועים ממה שהייתה צריכה לקבל" טען ד"ר אלקידווה.
הימנעותו של ד"ר אלקידווה מלצדד חד-משמעית בעמדותיו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נגד מחמד דחלאן מעידה על הסתייגותו מהדרך שבה פועל מחמוד עבאס ועל תמיכה בעמדותיו של מחמד דחלאן.
אלקידווה גם הזים בעקיפין את טענותיו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מהשבוע שעבר אשר טען בנאומו בכינוס לציון 12 שנים למות ערפאת כי ידועה לו זהות רוצחיו של יאסר ערפאת וכי הדברים יפורסמו בקרוב.
על-פי גורמים בפתח, מחמוד עבאס הכין בדבריו את הקרקע כדי להטיל את האחריות למותו של ערפאת על מחמד דחלאן כפי שטען בפומבי כבר לפני חמש שנים.
ד"ר אלקידווה הטיל את האחריות למותו של יאסר ערפאת על ישראל, הוא ציין כי ועדת החקירה הפלשתינית בראשותו של הגנרל תוופיק טיראווי עדיין בודקת את האפשרות כי נעשתה חדירה ביטחונית לחוג הקרוב לערפאת אולם הסביר כי לא נערכו שום דיונים בתנועת פתח או בוועדה המרכזית שלה על החשודים ברצח ערפאת.
על-פי גורמים בפתח, ועדת החקירה הפלשתינית הגיעה למסקנה כי ערפאת הורעל למוות בידי רופא שיניים פלשתיני שהיה לו קשר עם ישראל ואף הוא מת כמה שנים לאחר מכן בנסיבות בלתי ברורות אולם המסקנה הזו לא פורסמה מעולם.
מחמד דחלאן קיבל גם חיזוק נוסף לעמדותיו מצד מחמד רשיד יועצו של ערפאת. רשיד העניק ראיון נרחב ב-14 בנובמבר לערוץ הטלוויזיה המצרי "תן" ואמר כי "מחמוד עבאס השפיל את מוסד הנשיאות והוא סוחר בנסיבות מותו של יאסר ערפאת בזמן שההיסטוריה שלו מלאה ב"אסונות".
רשיד סיפר כי מחמד דחלאן תמך במחמוד עבאס לתפקיד הנשיא הפלשתיני אולם האחרון "איננו רוצה שותפים אלא רק תומכים".
הוא גילה כי המחלוקת בין השניים נעוצה בכך שמשפחת עבאס התערבה בעניינים הציבוריים הפלשתינים ובאופן הדיקטטורי שבו מנהל מחמוד עבאס את תנועת פתח.
קרב הירושה ברש"פ תופס תאוצה לקראת ועידת פתח המתוכננת להתקיים בסוף החודש ברמאללה. תומכי דחלאן מכנים את הכינוס בשם "ועידת המוקאטעה" וטוענים כי היא איננה מייצגת את כל פעילי פתח אלא רק את מקורביו של מחמוד עבאס.
על-פי מקורות בפתח בוועידה ישתתפו רק 1300 צירים, אולם כ-5000 פעילים של פתח, שרובם ריצו עונשי מאסר בבתי הכלא בישראל, טוענים כי הורחקו מהוועידה בגלל חשדות כי הם תומכים במחמד דחלאן.
קיום הוועידה מותנה בהסכמתן של ישראל וחמאס לאפשר את הגעתם של הצירים מחו"ל ומרצועת עזה לרמאללה. מחמד דחלאן עדיין לא אמר את המילה האחרונה והוא פועל להכשיל את כינוסה בכל דרך אפשרית.

תאריך:  16/11/2016   |   עודכן:  16/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלקידווה מתייצב לימינו של דחלאן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יהודה דרורי
במלחמה, כמו במלחמה, נשק של האויב יש להשמיד    אנחנו משום מה מעולם לא התייחסנו לנשק זה של הפלשתינים ברצינות הראויה והרשינו להם עד עצם היום הזה לפעול נגדנו מכל מסגד בארץ ישראל ודרך מאות אירגונים שהם הקימו ברחבי העולם
רבקה שפק ליסק
מטרתו האמיתית של אבו מאזן היא להקים מדינה פלשתינית בין הים התיכון לנהר הירדן ע"י הצפת ישראל בפליטים פלשתינים באמצעות "זכות השיבה" ועל כן הוא מסרב להכיר בישראל כמדינת העם היהודי
יהודה דרורי
הדבר הכי מגוחך בכל רעיון ההסדר הזה הוא, שמנהיגי שני הצדדים לסיכסוך, נתניהו ואבו-מאזן, הסכימו לבצע אותו, תוך ידיעה ברורה שהדבר אינו בר-ביצוע
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס עושה שימוש לצרכים פוליטיים במותו של יאסר ערפאת ומנסה להפליל את מחמד דחלאן. מקורות בפתח טוענים כי ערפאת הורעל למוות ע"י רופא שיניים שהיה לו קשר לישראל אך יו"ר הרש"פ מסרב לפרסם את מסקנות ועדת החקירה
איציק וולף
הנשיא האמריקני הנבחר התייחס לראשונה מאז בחירתו לסוגיה הישראלית-פלשתינית והגדיר אותה כ"עסקה הבלתי ניתנת להשגה"    טען כי הוא מעוניין להשיג את העסקה הזאת למען האנושות
רשימות נוספות
כמה שב"חים נכנסים לתא מטען  /  עידן יוסף
3 חיילים נפצעו בפיגוע ירי ליד רמאללה  /  עידן יוסף
סתירה בהמלצות שירות המבחן  /  איתמר לוין
גם מנהיגים ערבים מאמינים בטראמפ  /  אריאל י. לוין
מה אובמה מכין?  /  אריאל י. לוין
הבלוף החדש של מחמוד עבאס  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il