במסגרת הברכות שכל אחד צריך להגיד מובאת גם ברכה זו, או שמא זו קללה, על הנשים, אלא שהדתיים כאשר שואלים אותם הם מפנים לכך שהאישה היא קדושה כשנוח להם וכשלא נוח התשובה משתנה.
ראיתי לאחרונה את הסרט "ישמח חתני". מסופר בו על רב חרדי שהשתלט על בית כנסת של אנשים דתיים ותמימים, והוא בכח הממון שהוא מביא, ויותר מכך בכח מילותיו, משנה סדרי בראשית, מפנה את הנשים מעזרת הנשים ומשתמש בכסף שהן אספו לשיפוץ עזרת הנשים על-מנת לרכוש ספר תורה חדש.
ולשאלה הנשאלת מדוע נשים אינן צריכות להתפלל יחד בבית הכנסת, הוא אומר שאישה היא ספר התנ"ך, היא קדושה ואינה צריכה ללמוד, כי על כן היא עובדת בבית. היא נולדה כספר תנ"ך ולכן אין לה צורך בכך, אבל בין ספר תנ"ך לבין אישה ספר התנ"ך קודם.
חשבתי לתומי כי זה טוב לסרט ולכן מקצינים עמדות ודעות, אלא שלקראת החג אסף עיתון מסוים שלושה רבנים צעירים ולא פנטיים, לשמוע דעתם על כמה סוגיות שהחברה מתלבטת בהם יום יום, לדוגמה הלהט"בים, וכך הם מגיעים גם ליחס לנשים.
שותפות לשמחה
הפלא ופלא דעת הרב כדעת הרב בסרט. נשים הן קדושות ולכן אסור להן לבוא בחברת הגברים, אסור להם ללחוץ יד לגבר זר כי הן כולן שייכות לבעליהן, בקצור הן אתרוגים שאפשר לראות אותן אבל חס וחלילה לגעת בהן.
הכתב של חדשות 10 אבישי בן חיים עשה סדרה קצרה בנדון, בה הראה כיצד נשים בנות משפחה שבאו לכותל לחגיגת בר מצוה מקשים עליהן את החיים ולא מאפשרים להם להיות שותפות לשמחה. בתחילה בונים מחיצה אחר כך כשזה לא מספיק מרימים גדר ממתכת, וכשזה לא עוצר מגביהים, ואז הנשים עומדות על כסא, ספסל או מה שבנמצא על-מנת לחזות בבר המצווה.
נו אז עד מתי נהיה עדים לחטא הזה מול הנשים. אם אישה היא קדושה מדוע הסדר בבית הכנסת הוא לא שונה, כאשר הנשים הם באולם המרכזי והגברים הם בעזרת הגברים, אם הנשים הן ספר תורה, מדוע הן לא נושאות את הספר בהוצאתו מהארון ועוד ועוד.
הגיע הזמן לרביזיה בכל הקשור לאורחות הנשים בישראל. אם בסעודיה נשים כבר מותרות לנהיגה, וכנ"ל באירן, אם כבר הן בוחרות ונבחרות, אז הגיע הזמן כי בחוק ישוריין מקום לנשים גם במפלגות החרדיות, הגיע הזמן להחלת חוק גיוס חובה לצה"ל לא רק על הגברים החרדיים אלא גם על הנשים הדתיות והחרדיות.