X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כלי הטייס הבלתי-מאויישים, הצוברים בשנה האחרונה תאוצה, מהווים מטרד מסוכן לתעופה האזרחית, כאשר כל דיכפין רשאי להטיסם לשחקים ללא רישיון
▪  ▪  ▪
[צילום: משה שי/פלאש 90]

בשנה האחרונה חלה עליה דרמטית במספר הרחפנים החגים בשמי ישראל. האמת ניתנת להיאמר שאת כלי הטייס הזעירים יכול, בעצם, כל דיכפין לרכוש במחיר זול, וזאת באמצעות משלוחם מאתרים שמעבר לים. בהעדרו של פיקוח הדוק, שמטבע הדברים מתבקש מאליו, נגרם בהכרח כאב-ראש לא קטן לרשות התעופה האזרחית, המפקחת על המתחולל בשחקים.
בעוד שטכנולוגיית הרחפנים כבר הספיקה לצבור תאוצה של ממש, והיא רק הולכת ומשתכללת, נותרו עדיין החוקים להתמודדות הולמת עימם כשהם ישנים ובלתי-מתאימים למציאות שבשטח. זה מזכיר אומנם, במידה מסוימת, את מה שמעוללת כאן, על פני היבשה, צרת האופניים החשמליים - אלא שיחי ההבדל הקטן, כשהדברים אמורים הפעם בפוטנציאל של הרס ונזק רב יותר, לאין שיעור.
ללא רגולציה
לצורך המחשת סיכונם הגדול של הרחפנים, ראוי להזכיר את מה שאירע במהלכה של טיסה סדירה שקיימה במרוצת השנה האחרונה חברת "בריסל איירליינס" מבלגיה לישראל. היה זה כאשר הטייסים הבחינו, לפתע, ברחפן מסתורי שחצה במהירות את נתיב הטיסה - מרחק של פחות מ-100 מטרים מקדמת המטוס. האירוע, שסיכן כמובן את חייהם של 160 הנוסעים ואנשי הצוות ששהו במטוס, דווח מיידית למשרד התחבורה, אך מפעיל הרחפן לא נתפס עד היום.
מסתבר שזוהי רק אחת מני תקריות חמורות לא מעטות שמייצגת התופעה המדאיגה של הטסת רחפנים ללא רגולציה, ללא תיאום וללא יידוע של הרשויות המוסמכות. הדברים אמורים בסיכון בטיחותי, שבנסיבות מסוימות עלול לגרום ללא פחות מהפלתו של מטוס-נוסעים. ואכן, במרוצת השנה האחרונה נרשמו ארבעה אירועים של "כמעט נפגע" סביב נמל התעופה בן-גוריון, ועוד אחד בשדה דב, כשהמשותף לכולם הוא בכך שהם נגרמו על-ידי רחפנים שסיכנו כלי-טייס אחרים.
מטריד ומבחיל
כמעט-התנגשות בין רחפן למטוס-נוסעים ממחישה את הבעייתיות הרבה הכרוכה בעניין. מספר הרחפנים בארץ זינק מאוד במרוצת השנה האחרונה, כאשר חובבים לא נדרשים לרישיון, ומפגש עם מטוס עלול כמובן להביא להשבתת-מנועים - מה שמטריד ומבחיל כל טייס.
אם לא די בכל אלה, הרי שבמהלך חתונה, שהתקיימה באולם-אירועים באזור התעשיה כנות, סמוך לאשדוד, הופעל רחפן, שנועד לצלם את החוגגים. לצורך מילוי משימתו צלל הרחפן לגובה נמוך, פגע בראשה של אחת המלצריות ופצע אותה קשה בראשה. המלצרית, בת ה-18, איבדה את הכרתה והוחשה לבית החולים קפלן ברחובות, שם סייעו לה, בסופו של דבר, להתאושש.

תאריך:  30/11/2016   |   עודכן:  30/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ורו"ח רמי אריה
עוד מבט על פסק הדין בעניין פליינג קרגו, בו תכנון מס נכון ולגיטימי חסך לחברה תשלום מס בסך 200 מיליון שקל
פרופ' עמיחי כהן
טענותיה של איילת שקד נגד בית המשפט העליון הן אנכרוניסטיות. בשנים האחרונות הוא מתערב בעבודת הממשלה רק בעניינים שבליבת אחריותו, ובדרך כלל - כאשר הממשלה עצמה נמנעת מלהכריע בהם
ד"ר ראובן גפני
ברגעים הראשונים האובדן קשה מנשוא. אך לאחר מכן מתגלים החברים האמיתיים, וגם הזרים שנחלצים לעזרה. וגם מתגלה מה באמת חשוב בחיים, ומה ניתן להחליף ומהם כוחות הנפש העומדים לנו
פנינה אייזנמן
איסור לבחון את העבר אלא רק את הצורה שבה מסתכלים על השיח הוביל לכך שהעולם האקדמי, וכתוצאה, המתחנכים על פיו מנועים מלתקן את המציאות, שהרי אי-אפשר לדבר על קבוצות מוסלמיות קיצוניות, מחשש ל"איסלמופוביה", אי-אפשר לדבר על התפשטות ה"יציאה מהארון" מחשש להיחשב "הומופוב"
דרור אידר
העילית "הליברלית" מנסה לכפות את דעתה כיחידה    היא מבקשת להגדיר את היחסים בין גברים לנשים במושגים של כוח ותחרות במקום הדדיות ושיתוף פעולה    וכך החשש מוויכוח בריא הופך לעקרות תרבותית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il