X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי יקנה את הלוקש, שאבחנות דקות כאלה הן פרי מוחות חבר היועצים החדש של טראמפ ולא ניסוחים שמקורם במשרד ראש הממשלה בירושלים?
▪  ▪  ▪
טראמפ. לא נקט עמדה רשמית [צילום: כריס אומרה/פלאש 90]

אינני מאמין שהודעת מזכיר העיתונות מטעם הבית הלבן בעניין ההתנחלויות יצאה מבית מדרשו ללא יד מכוונת של נתניהו את ליברמן, שבענייני ארץ ישראל פועלים כקבינט. את הקבינט החוקי נתניהו ממדר, כפי שעשה עם שר ביטחון אחר בניהול מלחמת צוק איתן.
ליברמן היה הראשון, שאחרי היבחרו של טראמפ קרא "להוריד את הציפיות", פחות או יותר אל הרצפה של מכתב וויסגלס לנשיא בוש משנת 2004, שסיכם את מה שהוסכם בין שרון לבוש: מדינה פלשתינית, ישראל תישאר עם "הגושים", יישובים חדשים לא יוקמו וגם בתוך היישובים הקיימים - "לא תהיה כל בנייה מעבר לקווים שבתוכם כבר מתבצעת בנייה".
את הסיכום הזה הציגו כהישג בלתי רגיל, חלק בלתי נפרד מן המהפך שחולל שרון, שצידד לפתע (בנאום לטרון,2001) במדינה פלשתינית שתקום מעבר ל"גושים", וכדי לשמור על השטח שלה נאסרה כל בנייה בהתנחלויות היהודיות שתחרוג מעבר לקווי הבניין הקיימים.
כך בעידן שרון, וזה גם אופק הציפיות של ליברמן מן השלטון האמריקני החדש, ומה הפלא - זה הרי אותו הליברמן של גבול ישראל על כביש 6!
אשר לנתניהו, הוא ערך תחת לחץ אירועי עמונה ביקור נדיר מעבר לקו הירוק, באריאל, אבל גם בנאום שנשא שם, לא חדל מלדבר בשפת וויסגלס-שרון, כשהבטיח בפאתוס גדול, שבכל תנאי ובכל מצב - א ר י א ל תישאר בישראל! מכאן אתה למד, שמקומות אחרים ביהודה ושומרון יהיו מחוץ לישראל, בפלשתין ! אחרי דבריו אלה היו מחיאות כפיים, ואינני יודע, מה היו המוחאים: חסרי הבנה או חסרי מצפון, שלא אכפת להם מה יקרה לאחיהם.
כאשר משווים את שני הטקסטים - מכתב וויסגלס-שרון והודעת דובר הבית הלבן - מוצאים את טביעות אצבעותיהם של ליברמן את נתניהו, שמשנתם אינה שונה הרבה ממשנת וויסגלס-שרון. בהודעה מטעם טראמפ נאמר, שאינם חושבים כי קיום ההתנחלויות הוא מכשול לשלום, אבל בניית התנחלויות חדשות או הרחבת ההתנחלויות הקיימות מעבר לתחומים העכשוויים - עלולות שלא לסייע להשכנת שלום.
מי יקנה את הלוקש, שאבחנות דקות כאלה הן פרי מוחות חבר היועצים החדש של טראמפ ולא ניסוחים שמקורם במשרד ראש הממשלה בירושלים? המפתח הוא במשפט הבא, משפט הסיום, של דובר הבית הלבן: "הממשל של טראמפ לא נקט עמדה רשמית על הפעילות ההתנחלותית ומצפה ל ה מ ש ך הדיונים, לרבות עם ראש הממשלה, בביקורו אצל הנשיא..."
איתות צהוב
המשך? יוצא, שכבר עכשיו יש דיונים, אך העמדה הרשמית של הנשיא תיקבע רק בביקורו של נתניהו. ואם תשאלו, לאן הגיעו הדיונים שהיו עד כה, תמצאו את התשובה בהודעה הנ"ל של דובר הבית הלבן, שכאמור דומה מאוד לתסריט העלוב של וויסגלס, שאינו רחוק מ"חזונו" של נתניהו: מדינה לפלשתינים ולהתיישבות היהודית - אזיקים.
לא נותר אלא להתכונן לתרגיל שהפטנט עליו רשום על שם שמעון פרס: נתניהו יחבר לטראמפ את ה"חזון" שלו מילה במילה ובשובו לארץ יציג אותו כהחלטה נחושה של הנשיא האמריקני שהוא, נתניהו, נאלץ לקבלה בדלית ברירה. ואם על אובמה היה אסור לחלוק מפני שהוא עוין, על טראמפ יהיה אסור, מפני שהוא ידידותי! כי זו מורשתו של פרס, לשווק את רעיונותיו כאן, כאלו נכפו עליו - משם.
אינדיקציה נוספת שהאיתות האמריקני הצהוב בדבר בנייה מוגבלת בהתנחלויות תואם את רצונותיו של נתניהו תמצאו בהתבטאותו האחרונה של השר שטייניץ, שבדרך כלל מגרונו מדבר נתניהו בעצמו, בזה הלשון: "אני לא זוכר, מתי הייתה הודעה כל כך סבירה, כל כך הוגנת כלפי ההתיישבות".
נסכם: מדינה פלשתינית, גושים, והמשך בנייה יהודית בתוך שטחים מוגבלים, גטאות - אם זה מה שנתניהו ייקח עמו לוושינגטון - עם זה הוא יחזור.
עוד הצצה קצרה לתוך המודוס אופרנדי של ראש ממשלתנו קיבלנו מהודעתו לשרים, שהוא ביקש משגרירנו באמריקה, דרמר, לתאם את חקיקת חוק ההסדרה - עם הממשל האמריקני. הוא אשר אמרנו: הכל מתואם! עם עלייתו של טראמפ לשלטון המשלתי את הנס הזה לבית כלא, ששעריו נפתחו לפתע לרווחה ושאלתי - למי נהיה דומים, לאסיר שינצל את ההזדמנות לצאת לחופשי דרך השער הפתוח, או לאסיר שבהזדמנות הזאת בסך-הכל יעבור לתא אחר, מרווח יותר...
לפי כל הסימנים - אם המחנה הלאומי יניח את נתניהו לנפשו, הוא יביא עמו בשובו מוושינגטון
כ"הישג"...תא כלא מורחב. וכשם שרץ אל מעבר לים לקבל רשות להעביר את חוק ההסדרה, כך ימשיך להזדקק גם להבא לחותמת אמריקנית על כל 100 דירות בירושלים ועל כל חריגה מקו הבנייה הקיים ביישובים. ואם הממסד הפוליטי שעליו נשען נתניהו יתיר לו לצאת לפגישה עם הנשיא האמריקני מבלי שהוריד תחילה את דגל פלשתין שהניף בבר-אילן, עם הדגל הזה הוא ישוב, וצלו המאיים ימשיך להעיב על חיינו כל ימי מלכותו של טראמפ.
אם חלילה כך יהיה, בל נתלה את האשמה באמריקנים ואפילו לא בנתניהו, כי אם אך ורק בנאמני הנאמנים של ארץ ישראל, בליכוד ובבית היהודי, שלא נמצא להם אומץ הלב הפוליטי לאלץ את נתניהו "לסובב את האונייה", סטייל טראמפ, עוד לפני צאתו לוושינגטון, כדי לחלצה מן המדמנה שאוסלו ומפת-הדרכים תקעו אותה לתוכה.

תאריך:  07/02/2017   |   עודכן:  07/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקול קול טראמפ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאשים בבגידה במתנחלים
משה דב  |  8/02/17 05:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ישראל מודאגת מההתקרבות בין מצרים לתנועת חמאס אשר עלולה לחזק את שלטונה בעזה ואת יכולותיה הצבאיות. ראשי המודיעין במצרים מעריכים כי מדובר במהלך טקטי בלבד של חמאס וכי היא לא תפסיק לחתור תחת המשטר המצרי
איציק וולף
שלוש עמדות של חמאס הושמדו בתקיפת חיל-האוויר ועמדה נוספת הושמדה בירי טנקים לאחר שמחבלים ירו רקטה לעבר שטח ישראל
אברהם שלום
במשך אלף שנים לא הייתה מדינה ערבית עצמאית, עד שהקימו אותן צרפת ובריטניה שהקריבו אלפי חילים במלחמה עם האמפריה העותמנית וכבשו את השטח
רון בריימן
כאשר ראש הממשלה ייצא לפגישה עם הנשיא טראמפ, ראוי שיימנע מכל מינוח המנציח את "פתרון" שתי המדינות, לרבות המינוח "גושי ההתנחלויות"
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס השלימה את שיקום יכולותיה הצבאיות שנפגעו במבצע צוק איתן    השקט ברצועה הינו זמני והדרג המדיני בישראל איננו שש להנחית מכה צבאית מקדימה על המנהרות ומאגרי הרקטות של חמאס
רשימות נוספות
הבית הלבן: בניה בהתנחלויות אינה מועילה  /  איציק וולף
הממשלה אישרה: ועדת שרים נגד פוליגמיה  /  איציק וולף
ליברמן לארה"ב: לא להתעסק בסכסוך הפלשתיני  /  אריאל י' לוין
תשתית רעועה  /  איתמר לוין
תהיו קצת טראמפ  /  מנחם רהט
העת לקבלת החלטות  /  אודי דקל, עומר עינב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il