X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עם בחירתו של טראמפ לנשיא של המעצמה האמריקנית נראה, כי נפתח מסלול של שקיעת ארה"ב והסתגרותה מחדש בפני העולם. אותה הסתגרות שאפיינה אותה עד להתקפה היפנית על פרל הארבור, כאשר הצטרפה, כמעט בעל כורחה, אל בעלות הברית במלחמת העולם השנייה.
כפי שהדברים נראים כיום כנראה שהנשיא טראמפ עתיד להוביל את ארה"ב אל עבר אובדן מעמדה הגלובאלי
▪  ▪  ▪
הנשיא טראמפ [צילום: כריס אומרה/פלאש 90]

דפי ההיסטוריה האנושית עמוסים סיפורים על אימפריות אדירות ששלטו שנים רבות על מרחבי העולם, אך קרסו והלכו לעולמן כשהן מותירות אחריהן חורבות לתפארת בצד אדמה חרוכה ורבבות גוויות אדם. האימפריה הרומית, למשל, הפכה לאתר תיירות איטלקי; מן האימפריה האיסלאמית נותרו מספר ארמונות פאר בספרד; ממלכת הסולטנים העותומאנית הותירה אחריה את סיפורי אלף לילה ולילה; אימפריית הרשע של הרייך הגרמני השלישי שאיימה למוטט את העולם, נמחקה מן המפה והותירה אחריה את זכר השואה וקטל של מיליונים; הממלכה הבריטית שהשמש לא שקעה בכול מרחב גבולותיה, נסוגה אל האי הפרטי שלה, ודוגמאות נוספות לא חסרות. מי שהפכה לאימפריה החזקה בעולם אחרי תום מלחמת העולם השנייה הייתה ארצות הברית של אמריקה, זו שלימדה את האנושות מה כוחן המחריד של פצצות האטום אחרי שהטילה שתיים מהן - לראשונה בתולדות האנושות - על הירושימה ונאגאסאקי ביפן.
מאז אותם ימים רחוקים הפכה ארה"ב להיות לפיד החרות ונושאת דגל זכויות האדם והדמוקרטיה. במעמדה זה הייתה גם מגן העולם נגד התפשטות הקומוניזם ואט אט הפכה לשוטר העולמי שהשליט סדר בעולם בכול מקום שנדרש, אף כי לא תמיד בהצלחה, כמו בוויטנאם ובקוריאה.
ארה"ב איננה מדינה אחת אלא אוסף של חמישים מדינות שלכול אחת מהן יש ממשל עצמי וחוקים שונים משלהן, שחברו לפדרציה שלטונית מאוחדת. האדם האוחז בהגה השלטון המרכזי של הפדרציה הוא הנשיא הנבחר על-ידי רוב המדינות. החל מה-20 בינואר 2017 הנשיא של הפדרציה הזו הינו דונלד טראמפ שלרוב אזרחי ארה"ב וגם העולם הינו עדיין בגדר תעלומה.
לכאורה נראה כי טראמפ מתייחס אל ארה"ב כאל עוד עסק פרטי גדול הנמצא בבעלותו וזכותו לנהוג בעסק הזה כמנהג בעלים, וכי כול מדינות העולם חייבות לציית לו ולעשות כרצונו. את כניסתו של טראמפ לתפקיד הנשיא ניתן לדמת להתנהגות של פיל בחנות של חרסינה, העלול לנפץ את כול המוסכמות.
טראמפ מתנהג כאילו אינו מבין שכוחות חדשים עולים במרחב העולמי. סין למשל עם 1.3 מיליארד תושבים, שכבר הגיעה למעמד של מעצמה כלכלית עולמית הנושפת בעורפה של ארה"ב ונחשבת לכלכלה השנייה בגודלה בעולם. אם ארה"ב תשלים את תהליך הסתגרותה שאותו מוביל טראמפ נראה, כי מנהיגי העולם החופשי ייאלצו להבין בהקדם כי סין עומדת להפוך לאימפריה גלובאלית להדיח את ארה"ב ממעמדה ולתפוס את מקומה.
כוח נוסף המתמודד מול ארה"ב הוא העולם של הטרור האיסלאמי, שאין בינתיים מי שיודע כיצד באמת להתמודד אתו בהצלחה. רק העתיד יוכיח איזה כוח יגבר בסופו של דבר: כוחה של סין, כוחה של האמונה האיסלאמית או כוחה הכלכלי של ארה"ב.
עם בחירתו של טראמפ לנשיא של המעצמה האמריקנית נראה, כי נפתח מסלול של שקיעת ארה"ב והסתגרותה מחדש בפני העולם. אותה הסתגרות שאפיינה אותה עד להתקפה היפנית על פרל הארבור, כאשר הצטרפה, כמעט בעל כורחה, אל בעלות הברית במלחמת העולם השנייה.
כפי שהדברים נראים כיום כנראה שהנשיא טראמפ עתיד להוביל את ארה"ב אל עבר אובדן מעמדה הגלובאלי כשהיא נאלצת לפנות את מקומה על הבמה העולמית לאימפריות אחרות שכוכבן מתחיל לזרוח.

תאריך:  08/02/2017   |   עודכן:  08/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דעיכת האימפריה האמריקנית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עוד לא הגענו לשם, אבל הסכון
רפי לאופרט  |  10/02/17 12:23
 
- כל אשר כתב לאופרט נכון ואמת
אלימלך  |  11/02/17 12:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גלילי
לטענת זליכה, אחרי שנתניהו נלחם ב-2003 בטייקונים, כלי התקשורת שבשליטתם תקפו אותו ברמה גבוהה מאוד וכך הם "לימדו אותו לקח"
שיה מלכין
את השתיקה הפר הנהג במונולוג, עם מבטא מרוקאי כבד, ואני בקושי יכולתי להגיב אך הקשבתי לכל מילה וניואנס, ואני מעלה את הדברים כפי שנחרתו בזיכרוני    מונולוג זה משקף את דעותיו בלבד, אבל אני מאמינה שהלך רוחו מתאים לרבים מאזרחי ישראל בימים אלה
ציפי לידר
בשולי הכותרות: פלשתין בפרלמנט הישראלי    שבת לַנְד?    ביבי וגבולות הממלכתיות    מה מלמדים אותנו המיוחדים?    ברקת -צל"ג וגם צל"ש    ולקינוח פסוקו
רפי לאופרט
בידי תקשורת מגויסת, הדימוי הציבורי של פוליטיקאי הוא נכס שלטוני מרכזי, ובמלחמתה בו היא אינה שוקלת כהוא-זה את מצבו האישי
ישראל רוזן
שירה של נעמי שמר דלעיל הפך ל'המנון המתנחלים' ולתפילתם ל"אֵ-לי הטוב", שישמור על נטיעותינו וחומותינו    תפילת תחנונים זו ריחפה בשבוע שעבר בשמי בנימין, בערפילי עמונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il