X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חשוב להזכיר לרב לוינשטיין מה כתוב בתנ"ך לכל אלה שהשתתפו בקרבות נגד צבא יבין היה ברור כי דבורה היא המצביאה, המפקדת העליונה של הקרב, ויעל היא הלוחמת המובחרת
▪  ▪  ▪
הרב לוינשטיין. מה כתוב בתנ"ך

אחרי נאומו הפרוע של הרב יגאל לוינשטיין ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, שהרשה לעצמו לבוז וללעוג לחיילות ולקצינות דתיות שהתנדבו לשרת בצה"ל, והשמיע באזני קהל גדול של מאזינים, דברי הבל בזויים, כי נשים כאלה "לא חמות" ותהה "מי יסכים להתחתן איתן" - מעניין יהיה לדעת אם אי-פעם עיין הרב הזה בספר שופטים וקרא את קורותיהן המלחמתיות של שתי נשים: דבורה הנביאה ויעל.
אמנם יעל הייתה אשת חבר הקיני ולכן אפשר לומר שלא הייתה ישראלית. אבל חז"ל והפוסקים התייחסו אליה כבת למשפחת יתרו, שהיו גרי צדק, ולכן היא נחשבת לישראלית שפעלה להצלת ישראל.
נתחיל ביעל ונברר, על-פי סיפורי חז"ל ופרשני המקרא, מה היא הייתה מוכנה לעשות בהתנדבות ותוך סיכון עצמה כדי להציל את עם ישראל מידי צבא סיסרא. לפי חלק מהפרשנויות עולה כי כאשר נכנס המצביא סיסרא הנס מן המערכה שבה ניגף צבאו, אל אוהלה של יעל, שהייתה אישה נשואה, התקיימו בין השניים יחסי מין בהסכמה. דעות אלה נסמכות על שלל פסוקים ופירושם. היו אף פרשנים שהסבירו כי החלב שהשקתה יעל את סיסרא היה חלב-אם שנועד לשכרו ולהרדימו.
אך בכך לא תמה משימתה של יעל. כאשר נרדם סיסרא שהיה מנהיג צבאו של יבין מלך חצור, נטלה יעל מקבת ויתד, קירבה את היתד לרקתו של הלוחם ובמהלומת המקבת נעצה את היתד ברקתו והרגה אותו. על-פי החוק כיוון שיעל זממה מראש לחסל את המצביא סיסרא - המעשה נחשב לרצח.
כאשר הגיע ברק בן אבינועם, מפקד המרדף אחר סיסרא אל מאהל מגוריה של יעל, היא יצאה מן האוהל, הובילה אותו אל גופת מצביא האויב ואמרה לו: "לֵךְ וְאַרְאֶךָּ אֶת הָאִישׁ אֲשֶׁר אַתָּה מְבַקֵּשׁ. וַיָּבֹא אֵלֶיהָ וְהִנֵּה סִיסְרָא נֹפֵל מֵת וְהַיָּתֵד בְּרַקָּתוֹ". על המעשה הזה זכתה יעל לדברי שבח והלל בשירת דבורה הנביאה.
לכל אלה שהשתתפו בקרבות נגד צבא יבין היה ברור כי דבורה היא המצביאה, המפקדת העליונה של הקרב, ויעל היא הלוחמת המובחרת, המצליחה לחסל את המצביא הראשי של האויב כשהיא מסכנת את עצמה ואת גורלה.
בתרבות היהודית-מסורתית, הפכה יעל לגיבורה ודגם חיקוי ואילו בתרבות העברית החדשה נעשה השם יעל נפוץ בשל ערכי הגבורה שדמותה מסמלת. מאז שלהי המאה ה-19, בעקבות עליית ערכי הלאומיות ורעיון הצבאיות אצל נשים יהודיות, שלצדו התפתחו רעיונות דמוקרטיים כמו שיווין זכויות לנשים, הפכה דמותה של יעל לדגם מקובל לחיקוי. דוגמה בת-ימינו לתפוצה של השם יעל ניתן למצוא בתמונה בעמוד הראשון של "ידיעות" ובה רואים אימא, קצינה בכירה בצה"ל, חובקת את בתה הצעירה - יעל.
אם אלה ההתייחסות של התנ"ך למעשים הייחודיים של שתי נשים לוחמות בעת מצוקה לעם ישראל, מה לו לרב לוינשטיין להתגולל על צעירות דתיות, בנות ימינו, המבקשות להתנדב לשורות היחידות הקרביות בצה"ל ולהילחם למען עם ישראל בעת מצוקתו. אולי התורה שהרב לוינשטיין למד בינקותו שונה מן התורה המוצגת בתנ"ך.

תאריך:  10/03/2017   |   עודכן:  10/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עמי דור-און / Ami Dor-On
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דבורה ויעל נלחמו להצלת ישראל
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
דור און מסלף התנ"ך
חוקרת תנ"ך  |  11/03/17 01:40
 
- {{{דתיים וחרדים עם של טפילים
לא הקימו המדינה.  |  11/03/17 08:02
 
- תשובה נפלאה ונהדרת לחילוני
לחוקרת  |  11/03/17 08:49
 
- אתה מסלף
חוקר לעומק  |  11/03/17 09:18
 
- זה אומר "כולה שלי" וזו אומרת
רפי לאופרט   |  11/03/17 09:41
 
- את צודקת, קצפן של הבנות הדתיות
רואה לעומק  |  11/03/17 10:02
 
- גויות
חוקרת תנ"ך  |  11/03/17 12:19
 
- חביבתי. התנ"ך היה מזמן. אנחנו
גיזענות לשמה!  |  11/03/17 12:36
 
- למגיב(ה) : "חביבתי" וכו' -
למגיב(ה)  |  11/03/17 15:11
2
דבורה ויעל
דן שבת  |  11/03/17 07:55
3
דבורה ויעל
דן שבת  |  11/03/17 18:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
מרדכי סחף את כל בני דורו לשוב בתשובה שלמה אל ה' ובכך הניע את מהלך הגאולה    כיום אנחנו לא נדרשים לצום שלושה ימים רצופים כדי להיגאל
איתמר לוין
ראש הממשלה מקבל מתנות יוקרתיות    אנשים עשירים מעסיקים עובדים זרים בלתי חוקיים    שוטרים מרביצים ואנחנו משלמים    בריונות בכביש נענית בעונשים מגוחכים    עברייני מס נתפסים כגיבורים    סרבני גט מצפצפים על כל מה שנעשה נגדם
עמי דור-און
בשעה שהעולם משתאה ואינו יודע באיזו דרך הוא יכול להגן על עצמו מפני אובדן החשאיות אחרי חשיפת שיטות ה-CIA באתר וויקיליקס, נשמרו בסוד במשך שנים רבות יכולותיה של ישראל לעשות דברים דומים
איתמר לוין
משרד המשפטים תוקף את יואב יצחק על "השתלחויות חסרות שחר במשרתי ציבור הגונים וישרים, בהם גם פרקליט המדינה, שי ניצן"    הגון וישר? מי שמשקר ללא הרף מול מסמכים ועל פסק דין של ביהמ"ש העליון?
דביר מור
האם לממשלת ישראל הנוכחית יש יעד אסטרטגי חיוני למדינה ולתהליך יוזמתי מול הפלשתינים? איזו תוכנית יוזמתית תגרור את הפלשתינים לאינטרס הישראלי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il