X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לעיני המצלמות, וללא שום בושה, חגגו האוהדים הצהובים של מכבי תל אביב את מפלתה של יריבתם, העירונית, הפועל תל אביב. סיפורה של אלימות מצמררת
▪  ▪  ▪
הפועל ת"א [צילום: רועי אלימה/פלאש 90]

בובת-תינוק העולה בלהבות, ארון-קבורה שחור, וחבל-תלייה הבולט לצידם, הוצבו השבוע לעיני קהל-צופים, במפגן של שנאה מצמררת. אלא שמאחורי המפגן המזוויע לא התייצבה כת השטן. הפעם היו אלה אוהדיה השרופים של מכבי תל אביב, שטרחו להפגין בכך את איבתם התהומית ליריבתם הספורטיבית בלב ובנפש, הפועל תל אביב.
זו הדרך שבה ביקשו אוהדי קבוצת הכדורגל הצהובה לבטא באמצעותה את שמחתם הרבה לאידה של היריבה האדומה ולירידתה לליגה הלאומית. הם אף הגדילו עשות כשטרחו לפזר באזור האצטדיון עשרות מודעות-אבל, שבהן נאמר: " באושר רב ובלב שלם אנו מודיעים על פטירתו של מועדון הפועל תל אביב ז"ל".
לאיבה תהומית, מסתבר, אין גבולות. היא חוצה את השדה הפוליטי וגולשת עמוק גם אל הספורט. בעבר הייתה זו אלימות "לה פמיליה" כלפי המתחרה הערבית מסכנין, כשייחלה לא אחת לקיצה הקרוב, וכשמאחוריה עמדו אוהדיה המושבעים של בית"ר ירושלים. אחר כך התנחלה האלימות גם בעימותים שנערכו חדשים לבקרים בין "הפועל" לבין בית"ר, שבמהלכם הושמעו קריאות-גנאי גזעניות.
ללא סובלנות
אז האשמה לא רובצת על אוהדי מכבי בלבד. שהרי אין להתעלם מן העובדה שגם ידי האוהדים של "הפועל" היו לא אחת במעל. גיליון ה"הישגים" שלהם בעבר מונה, בין השאר, שירי-שנאה, קריאות גזעניות, התעללות בבעלי חיים, אלימות פיזית, הערות מעליבות וקריאות מחתרתיות.
אחרי ככלות הכל אמור ענף הספורט - התחום התחרותי ביותר אחרי הפוליטיקה - להוות רק עוד כלי לקידום הסובלנות ולקבלתו של השונה והאחר. אלא שזה אינו המצב - על אחת כמה וכמה כשהדברים אמורים בספורט העממי ביותר - כדורגל.
אם אין די בכך, הרי שהקרן החדשה לישראל מדווחת על עליה חדה במקרי האלימות הגזענית ביציעי ליגת העל. מסתבר שביתר ירושלים היא זו שמחזיקה בניקוד השלילי הגבוה ביותר. כך או אחרת, הסטיגמה בארץ היא שחלק מאוהדיה בוחלים בנוכחות שחקן ערבי ונוהגים לקלל כל אחד שכזה המשחק כנגדם.
זה בדיוק המקום להודות שאלימות מילולית ופיזית על-ידי אוהדים הינה תופעה נפוצה למדי, המתרחשת לרוב כשהדברים אמורים ביריבות בין קבוצות, וכוללת בעיקר שירים גזעניים בגנותם של הקבוצה הירידה ושחקניה. הגיעה העת לעשות לזה סוף.

תאריך:  17/05/2017   |   עודכן:  17/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מכבי תל אביב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפגן של איבה ספורטיבית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בתחילה חשבתי זאת אוקראינה..
הגוי..  |  19/05/17 13:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסף ויצמן
תביעה חסרת תום לב של מלצרית לקבל שכר תוך התעלמות מהטיפים שניתנו לה, עלתה לה בהוצאות של 16,000 שקל
עו"ד יוסף ויצמן
דייר אינו זוכה להגנה כאשר בעל הנכס מוכרז כפושט רגל ויש למוכרו כדי לפרוע את החובות. אולם יש להם דרכים חלופיות להבטיח שלא ייזרק לרחוב
ציפורה חלפון
נאווה ודניאל בעלה, חיים עם שכול, אובדן וגעגוע אינסופי    "אריאל היה ילד צנוע שאהב לעזור, התחשב בחבריו ולכן חרטנו על דגלנו לאפשר לבני הנוער הזדמנות לצמיחה, בחירה במסלול חיים אחר וצוהר לתקווה    אנו מאמינים שלכל נער או נערה מגיעה ההזדמנות לקבל מעטפת מקיפה של מענים כדי לתת את מירב הסיכויים לחזרה נכונה ובטוחה לחברה    אנו בוחרים להעצים את יכולות וכוחות בני הנוער ונותנים מענה לחולשות ולפגיעות
מרדכי ליפמן
מדוע לא צמח עד כה בשום מקום בעולם המוסלמי /ערבי משטר דמוקרטי? היחיד שנבט ואף שגשג היה זה שבטורקיה לאחר מהפכת הדמים של גנרל מוסטפא כמאל אטאטורק.. אולם גם הוא כנראה הולך ומושמד על-ידי המשטר החדש שקם שם.
אלון קוחלני
ביקורת מוגבלת שנמנע ממנה להציף ליקויים בעת התהוותם אינה יכולה להיות אפקטיבית. מבקר מדינה הגם שנדרש ממנו, מתוקף מעמדו כקבוע בחוק, לגזור על עצמו איפוק אינו היסטוריון העורך מחקר אקדמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il