X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דבריו של ג'בריל רגו'ב על הכותל המערבי עוררו סערה בעולם הערבי אך הוא מיהר להכחישם מחשש לפגיעה במעמדו ברחוב הפלשתיני. גורמים בפתח אומרים כי דבריו נועדו להתחנף לנשיא טראמפ וישראל כדי להראות כי הינו "מתון" וראוי להיות יורשו של מחמוד עבאס
▪  ▪  ▪
ג'בריל רג'וב [צילום: Issam Rimawi/Flash90]

בתחילת חודש מאי 2013 התראיין בכיר פתח ג'בריל רג'וב בערוץ הטלוויזיה "אלמיאדין" המזוהה עם חיזבאללה והתייחס למדינת ישראל, הוא אמר את הדברים הבאים בשפה הערבית: "המערכה שלנו היא נגד הכיבוש הישראלי, האויב המרכזי שלנו, לא רק של הפלשתינים אלא גם של הערבים והמוסלמים, הוא ישראל והכיבוש הישראלי". אח"כ הוסיף: "עד עכשיו אין לנו נשק גרעיני, אילו היה לנו נשק גרעיני מהבוקר היינו משתמשים בו (נגד ישראל).
אין זו ההתבטאות החמורה היחידה של ג'בריל רג'וב נגד מדינת ישראל, בעבר הוא התראיין לאמצעי תקשורת שונים וכינה את ישראל במילים "שטן", ו"סרטן". את ראש הממשלה נתניהו הוא כינה במילה "כלב" ואת הציונים בכלל במילים "בני כלבים".
אלו רק דוגמאות מעטות לדברים שפורסמו, ג'יבריל רג'וב ידוע בלשונו החדה ובהתבטאויותיו הגסות, הנייר לא יסבול דברים שהוא אומר על ישראל ומנהיגיה בשיחות פרטיות. חלק מהדברים שמעתי במו אוזניי במהלך השנים. והנה, לפתע "הזאב" ששמו ג'בריל רג'וב לובש את עור "הכבש". בראיון שהעניק ג'בריל רג'וב לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 ב-3 ביוני הוא הודיע כי "הכותל המערבי יישאר בריבונות ישראל ".
הצהרה כזו מפי דמות בכירה בתנועת פתח כמו ג'בריל רג'וב הינה בהחלט חריגה, רג'וב משמש כמזכ"ל פתח וחבר הוועדה המרכזית של התנועה, הוא מספר שלוש בהירארכיה של התנועה אחרי מחמוד עבאס וסגנו מחמוד אלעאלול ורואה את עצמו כיורשו הפוטנציאלי של מחמוד עבאס.
העמדה הפלשתינית המסורתית היא כי הכותל המערבי הינו חלק ממסגד אל-אקצה והוא נקרא בערבית "חאיט אלבוראק" ששם קשר הנביא מוחמד על-פי המסורת המוסלמית את סוסתו הפלאית הנקראת "אלבוראק" לפני שעלה השמימה.
הצהרותיו של רג'וב על הכותל המערבי עוררו סערה בעולם הערבי ובמיוחד בקרב הפלשתינים. גורמים בפתח אומרים בשיחות סגורות כי יאסר ערפאת בוודאי מתהפך בקברו למשמע הצהרותיו של רג'וב אחרי שבשנת 2000 הוא ניהל מלחמת חורמה בפסגת קמפ דיויד מול ראש הממשלה דאז אהוד ברק ודחה על הסף כל טענה לקשר בין היהודים לכותל המערבי.
תנועת פתח שמרה אומנם על שתיקה רשמית בגלל מעמדו הרם של רג'וב וחשש מכוחו אך תנועת חמאס פרסמה הודעה חריפה שבה תיארה את דבריו במילים: " פשע לאומי ופגיעה בקווים האדומים של הפלשתינים ובמקומות הקדושים להם". גם שאר הפלגים הפלשתינים הצטרפו להודעת חמאס ודרשו מתנועת פתח הבהרות על עמדתה כלפי הכותל המערבי בעקבות דבריו של ג'בריל רג'וב.
בתחילה העריכו ברחוב הפלשתיני כי מדובר ב"בלון ניסוי" וכי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס שיגר את רג'וב כדי לומר את הדברים, אולם לאחר מספר שעות פרסם ג'בריל רג'וב הודעה שקרית שבה הוא מכחיש כי אמר את הדברים.
בהודעה שפרסם בדף הפייסבוק שלו כתב רג'וב: " מה שאמרתי הוא שבעת ביקורו של טראמפ בכותל אצל היהודים, לא אושר לאף ישראלי להתלוות אליו וזהו מסר לאי הכרתו בריבונותכם על המקום, זה כל מה שאמרתי לערוץ 2, לא אמרתי דבר על ריבונות או על ישראל לחלוטין, הכלבים נובחים והשיירה עוברת...".
הדוגמה הזו של השקר הגס של ג'בריל רג'וב, אופיינית לבכירי אש"פ והרש"פ, מדובר בשימוש ב"כפל לשון", אומרים דבר אחד בשפות העברית והאנגלית, אך אח"כ אומרים את היפוכו בשפה הערבית לעם הפלשתיני ולמדינות ערב.
ראש אש"פ לשעבר, יאסר ערפאת, המציא את הפטנט הזה כיצד לשקר למדינות המערב ולישראל כדי להראות "התמתנות" כביכול בעמדות המדיניות, ומאז מאמצים אותו בכירי הרש"פ. אם כן מה הניע את ג'בריל רג'וב לומר את הדברים הפעם?
גורמים בתנועת פתח מספקים הסבר פשוט, ההצהרה של ג'בריל רג'וב היא חלק מקרב הירושה ברש"פ. רג'וב השמיע את ההצהרה הזו וכיוון אותה להנהגה הישראלית ולנשיא טראמפ כדי להראות שיש לו "עמדות מתונות" והוא הראוי להיות יורשו של מחמוד עבאס.
בכירי פתח בטוחים שהדרך לתפקיד יו"ר הרש"פ עוברת דרך ירושלים ווושינגטון וכי ללא הסכמת ראש ממשלת ישראל ונשיא ארה"ב לא יוכל אף אחד מהם להתמנות ליורשו של מחמוד עבאס בהעדר אפשרות לקיים בחירות בשטחים בגלל הפיצול בין הגדה לרצועה.
גורמים בכירים בפתח מסרו כי גם בכירים אחרים בפתח הרואים עצמם כיורשים פוטנציאלים של מחמוד עבאס, כמו מחמוד אלעאלול וד"ר מוחמד א-שתיה, פועלים באחרונה בערוצים שונים וחותרים למגע עם בכירים ישראלים כדי להציג את מועמדותם לתפקיד יו"ר הרש"פ בטענה כי הם "מתונים". לכן, אין מה להתפלא על דבריו של ג'בריל רג'וב, צפויות לנו עוד הצהרות "מתונות" מצד בכירים נוספים מתנועת פתח המתמודדים על תפקיד יו"ר הרש"פ.
הבה ונראה אותם אומרים את דבריהם "המתונים" בשפה הערבית ובאמצעי התקשורת הערביים המסיתים נגד ישראל באופן קבוע.

תאריך:  05/06/2017   |   עודכן:  05/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היהפוך ג'בריל רג'וב עורו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חוץ מזה - כל מה שאומרים
סניל  |  5/06/17 10:45
2
גבריאל רגב בשמו העברי שנתנו לא
קורןנאוה טבריה  |  5/06/17 16:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אברהם פכטר
אילו עראפת היה מקבל את ההצעות שהוצעו לו בשפע על-ידי ממשלות ישראל, ובמיוחד על-ידי אהוד ברק, ואבו-מאזן מקבל את הצעת אהוד אולמרט, המצב היום היה שונה בתכלית    יש הקוראים לכך כיבוש, יש הרואים בכך חזרה לאדמות ואתרים היסטוריים, יש הרואים בכך חזרה אל בורות המים ואל ההיסטוריה
אורי שרגיל
השמאל, לדעתי, מתנגד למתנחלים ולהתיישבות בחברון ומתנגש בנו לא משום שהוא עוסק במלאכת כיבוש הארץ, אלא מפני שהמלאכה 'מנציחה' לטעמו את המשך קיומו של העוול הנורא שעושים יהודים לעם מסכן - השכן הפלשתיני
צ'לו רוזנברג
כל הפנטזיות של מיני הזויים בישראל הסבורים שזולת הפתרון של שתי מדינות או מדינה אחת דו-לאומית, ישנם פתרונות רבים אחרים טועים טעות מרה
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס חוששת שממשל טראמפ יצליח לשכנע את מדינות ערב המתונות כי היא ארגון טרור שיש לנדותו. קטר החלה ליישם את דרישת הממשל החדש ובכיר חמאס צלאח אלעארורי עזב את שטחה ועבר למאלזיה
עידן יוסף
בלשכת ראש הממשלה אמרו שהחלטת טראמפ מרחיקה את השלום    הפלשתינים אומרים שמדובר בצעד חיובי המחזק את ההזדמנויות לשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il