X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשוך סערת העירום בפסטבל ישראל וסערת מירה עוואד של מחמוד דרוויש - תתברר גם סערת הקוד האשתי של פרופ' אבא כשר כסערה בכוס מים בלבד, שאין לה שום סיכוי למימוש
▪  ▪  ▪
מירי רגב. משטרת מחשבות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

סערת העירום בפסטיבל ישראל, סערת השמעת השיר של המשורר הפלשתיני דרוויש על-ידי הזמרת מירה עוואד, ומעל לכל הסערה הגדולה בגינו של הקוד האתי - ממחישות לעין כל את קיומה של משטרת-מחשבות שלטונית בישראל, שעליה מופקדים, בשיתוף-פעולה הדוק במיוחד, שר החינוך, נפתלי בנט, ושרת התרבות, מירי רגב.
אלא שהצמד הזה יודע כמובן, בסתר-ליבו, שאין לגזירות מקארתיסטיות כאלה שום בדל-סיכוי להצליח, באשר הטריומוויראט - של האמנים, השחקנים והמרצים - מחוסן כבר מזמן מן הנגע הזה, ובשום פנים לא יתן את ידו למימוש המזימה של סתימת הפיות.
אחרי שוך סערת העירום וסערת מחמוד דרוויש, תתברר גם סערת הקוד האתי כעוד סערה בכוס-מים בלבד - מין סערה בנוסח כשר, אבל עם זאת גם מסריח מאוד. אז הגיעה העת שבנט יפנים את כישלון השליחות שהטיל על כשר, באשר אין בדל-סיכוי שהמועצה להשכלה גבוהה תאשר את הקוד הפרוץ שהכין עבורו פילוסוף-חצרו..
אבן יסוד
אז מי שבכל זאת עדיין משלה את עצמו במימוש אפשרי של הקוד האמור - כדאי שישית את ליבו לעובדה שאין למסמך של אסא כשר כל תוקף חוקי, מלבד היותו יח"צנות של ממש, ועל כן הוא נידון כבר מראש לפסילה.
עם זאת, ראוי להודות שהדברים אמורים בניסיון נואל להגביל את חופש הביטוי ולפגוע בכך בהתנהלות הדמוקרטית האקדמית המתקיימת, עדיין, במוסדות האקדמאיים בישראל. אחרי ככלות הכל, יש לזכור שהקביעה לגבי הקוד ודרכי-אכיפתו מחויבת, למעשה, על-ידי המוסד האקדמי עצמו, ללא כל התערבות חיצונית מצד גורמים שלטוניים.
בשורה התחתונה אף ראוי להזכיר שהיכולת להתבטא באופן חופשי, ללא כל חשש מסנקציות פוליטיות, היא אבן היסוד של אקדמיה חופשית. בהקשר לכך נאמנים עלינו דבריו של נשיא המדינה (ולמי ששכח - גם איש הימין) רובי ריבלין: "חופש המחשבה, הדעה והיצירה, הוא לשד-חייהם של האמנות, המדע והדמוקרטיה הישראלית, ואלה אינם רכושו של איש". גם לא של בנט או רגב.

תאריך:  13/06/2017   |   עודכן:  13/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סתימת הפיות לא תצלח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ראובן לייב מבולבל-טוטאל
השכן של קרישטל  |  14/06/17 13:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שגית סטיווי-קרביס
במציאות של 2017 מכירות מדינות הציר הסוני המתון בכורח להתאים את עצמן למציאות החדשה ולהיערך אל מול הסהר השיעי ולכן הפילוג בעולם הערבי מאפשר, אם העיניים פקוחות, לראות ביוזמה הסעודית יותר הזמנה מאשר תכתיב. אבל עולם כמנהגו נוהג ושאלת השאלות היא אם מישהו ירים בכל זאת את הכפפה.
רפי לאופרט
רובוטיקה צבאית בשימוש זרועות כוחות הביטחון, מכוונת לחסוך בכוח-אדם, חיי אדם והוצאות    מגמות החותרות לסרס ולמוסס תכלית זו, הן חבלה בביטחון הלאומי, בכושר הלחימה וביעילות המאבק בטרור האיסלאמי הרצחני
יוסי דר
סרנה חשב שבאמצעות כמה קלישאות חבוטות על חופש הביטוי, הסיפור ההזוי שלו יוכל להידחק איכשהו אל מתחת לכנפיו של חופש הביטוי המקודש הזה. אבל בית המשפט סרב לעבור לדום
עפר דרורי
פרופ' אסא כשר חיבר קוד אתי למרצים באקדמיה שעיקרו מתן סייגים למרצים בעת שהם מעבירים שיעור ומשלבים בו את דעותיהם האישיות הפוליטיות. מה יותר הגיוני מכך שהמרצה ישמור את דעותיו הפוליטיות לעצמו ויתרכז במהלך השיעור בחומר הנלמד?
ראובן לייב
בסוף השבוע האחרון הלך לעולמו ד"ר פרידריך ריכנשטיין, יקיר העיר תל אביב, שזכה להגיע לגיל 112, כשמאחוריו פעילות ענפה בתחום השיפוט והעיתונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il