X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
[צילום: יח"צ בסון]
מעגל החיים מזווית האמן
תערוכתו של הצייר טד בר, המתקיימת בימים אלה בחלל ארט-מרקט שבתל אביב, משקפת מסע ארוך לחיפוש המשמעות של חיי האדם ויצירתו
[צילום: יח"צ בסון]

מי אנחנו? לאן פנינו מועדות, ומה תפקידנו על פני האדמה? - אלה הן הקושיות המעסיקות את האמן-החוקר, טד בר, במסע ארוך של חיפוש משמעות בחיי האדם ויצירתו. מסתבר שקושויותיו זוכות לביטוי של ממש בתערוכת-ציוריו, המתקיימת בימים אלה בחלל ארט-מרקט בתל אביב.
התערוכה של בר, שהאוצר שלה הוא יוחנן הרסון, מבוססת על סדרת ציורי מעגל החיים, שבה מפתח האמן שפה ייחודית, המבוססת על טכניקת הזפת הרבודה שאותה הוא פיתח, ועל הבנה הוליסטית של מורכבות החיים, מבלי ליפול, חלילה, למלכודת של דידקטיות, ערפול או בנאליות.
בתערוכה מוצגות 15 עבודות של האמן והחוקר, שבאמצעותן מחבר בר בין פרי-מחקרו לבין עולם סימבולי עשיר. עבודותיו, יוצאות הדופן, קוראות, בעצם, לפסק-זמן, להתבוננות מעמיקה, לעוררות המחשבה והדמיון, והן מציעות, למעשה, מבט אל מעבר לנשגב.
מעגלי החיים
בר פיתוח בתוך כך טכניקה מיוחדת, המאפשרת שחרור וזרימה, ושהופכת את המקריות ואי הידיעה למקור עוצמתי של הבעה. בתנועה על בד, בשכבות מרובות, מעורבים צבעי-שמן, זפת ואקרילק, בצבעוניות מפתיעה, ליצירת צורות, סמלים ודימויים ייחודיים.
טד בר כתב למעלה ממאתיים מאמרים על מסע ארוך של חקר משמעות קיום האדם ביקום. כתיבתו מבוססת על חקר דתות וזרמים רוחניים, ומטרתה לענות על שאלות המלוות אותו משחר-ילדותו לגבי מעגלי החיים.
בציוריו של בר מופיעים גלקסיות וכוכבים, יחד עם תאי-זרע, ביציות והתפתחות-עוברים. השילוב בין הגופים הגדולים ביותר ביקום לבין אלה הקטנים ביותר - בא להביע את הדמיון והאחדות הקיימים בעולם.
מהות מאחדת
עבודותיו של בר באות לבטא את המבנים האחידים המקיפים אותנו., הן על כדור-הארץ שעליו אנו חיים, והן מחוצה לו. גם ההבדלים, שעליהם מצביע בר, הם פן אחד בלבד של אותה מהות, המאחדת את בני האנוש בהרמוניה של חומר, חיים ורוח.
טד בר מעביר את שיטת הציור שלו בסדנאות-אמן ברחבי העולם, כשבכל סדנה הוא דואג להדגיש שאינו בא ללמד לצייר, אלא רק להציע עוד דרך להבעה אישית. הסדנאות נועדו לשחרר את החלק היצירתי הטמון בכל אדם ואדם, ללא שום חשש, ולקרב ביניהם מרקעים, דתות וארצות שונות, על-ידי לימוד ועשייה אמנותית משותפת. כל זאת תוך שימת דגש על המשותף והמחבר בין בני האנוש באשר הם, במטרה להראות את הטוב בעולם ולהצביע על המגוון האינסופי של חיבורים אנושיים, שהם, אליבא דטד בר, יער-עד אנושי, רוטט וצבעוני, שרק גדל ומתפתח.

תאריך:  25/06/2017   |   עודכן:  25/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הליקויים הבטיחותיים באוטובוסים מהווים סכנה, אך סכנה חמורה הרבה יותר מצפצוף על תקנת הבטיחות של הנהגים, השעות הנוספות ונושאי עבודה ומנוחה שאינם מפוקחים כראוי
נסים ישעיהו
המציאות, גם הגלויה, מלמדת שאנחנו לא יכולים לברוח מהיעוד שלנו כעם הנבחר. אנחנו דורשים מעצמנו הרבה יותר ממה שכל עם אחר דורש מעצמו כי בטבע שלנו אנחנו שונים
יוני בן-מנחם
הפלשתינים מודאגים מהאפשרות ש"העסקה" שמגבש בנשיא טראמפ איננה כוללת הקמת מדינה פלשתינית עצמאית. להערכתם, "העסקה" כוללת אוטונומיה מורחבת עם סמלי שלטון של מדינה אך ישראל תמשיך לשלוט מבחינה ביטחונית בגדה
ישראל רוזן
'שבת בשבתו' יוצא לחופשה ללא תשלום    מעט מדי מוצ"ש אני מתיישב מול המחשב ותוהה "על מה אכתוב הפעם"? תוך כדי תהייה אני מוצא עצמי בוהה מול המסך, לעתים שעתיים ושלוש
גבריאל בן חיים
מאמציו המדיניים של ראש הממשלה מובילים לפריצת דרך ביחסי החוץ. יכולות השפעה ודיפלומטיה מתפתחות הכניסו את ישראל לרשימת 8 המעצמות החזקות. ומנגד, ירידה מתמשכת בתדמיתנו בעולם. ייתכן שכל מה שחשבנו שאנו יודעים על "הסברה" - לא נכון?! הגיע הזמן שנבחן מחדש כיצד נוכל לשפר את תדמיתה של ישראל בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il