X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמעט עשור לאחר שידיעות אחרונות הפך את רביב דרוקר לעפר ואפר, פורסם בסופ"ש ראיון הפוך לחלוטין. יהודה נוריאל הציג בראיון גיבור, שחוץ מלעמוד על-כנף מטוס הסבנה, נמנו בו כל המעלות האפשריות. אפשר לקרוא את הראיון גם כסיכום משאלות הלב של השמאל הישראלי
▪  ▪  ▪
רביב דרוקר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

כמעט עשור לאחר שידיעות אחרונות הפך את רביב דרוקר לעפר ואפר, פורסם בסופ"ש ראיון הפוך לחלוטין. יהודה נוריאל הציג בראיון גיבור, שחוץ מלעמוד על-כנף מטוס הסבנה, נמנו בו כל המעלות האפשריות. אפשר לקרוא את הראיון גם כסיכום משאלות הלב של השמאל הישראלי.
כבר בתחילת הראיון גמר עליו נוריאל את ההלל: על סיפור הצוללות מגיע לדרוקר - "המועמד הבכיר לרצח הפוליטי הבא" - פרס פוליצר ("אִם", כמובן). שנים שהשמאל מחפש להחזיר את אדרת המלוכה ש"נשדדה", לא באמצעות שכנוע הציבור בגאונות רעיונותיו, אלא בטרלול המערכת ובהשלכת אינספור חשדות כלפי בנימין נתניהו, בתקווה שמשהו יתפוס.
עם חשיפת הפרשה העלה דרוקר את רף הציפיות של המחנה המתוסכל לגבהים: ר"מ ישראל קנה צוללות מיותרות כדי להיטיב כספית עם קרובו ופרקליטו האישי, והעיר שושן צהלה ושמחה. זאת אינה שחיתות גרידא אלא בגידה, חלילה.
לא עזרו הודעות היועמ"ש שהזדרז וקבע שלרה"מ אין קשר לסיפור. "שבשתא, כיוון דעל - על" (שיבוש, כיוון שהשתרש, קשה להוציאו מהלב). נוריאל מקבל כהנחת יסוד שנתניהו אשם. זאת הנחת היסוד של המפגינים בפ"ת, שדורשים מהיועמ"ש לחרוץ דין בטרם משפט. אל תתרשמו משיווק דרישתם בסיסמאות "חיזוק הדמוקרטיה" ו"זכות ההפגנה" והעמדות פנים נוספות.
הכתרתו של דרוקר כראוי לפוליצר קשורה לאופן שבו השמאל יודע ל(ה)בנות את גיבוריו. כך השתמשו פעמים רבות בפרס ישראל כאמצעי להאדיר את הנאמנים הפוליטיים. כך נקבע לא אחת הקאנון הספרותי והתרבותי - לא לפי איכות היצירה, אלא לפי זהות מחברה. כך גם פרסי סוקולוב לעיתונות (כן, היו כמה עלי תאנה) ועוד. אבל לא די בפרס כדי להפוך אדם לנפיל תרבותי; הוא זקוק לחותמת הרשמית: איום ברצח. אם אוימת ברצח, חזקה עליך שהאמת לצידך. רביב דרוקר כקדוש מעונה (מרטיר).
ממרום שבתם של השניים כעיתונאי-על הם לועגים לראיון שערך שמעון ריקלין עם רה"מ בערוץ 20, בעוד הם שותפים לראיון שלא עימת את דרוקר עם שאלה אחת לא נוחה והחליק את כישלונותיו. נוריאל סיפק רק "הרמות להנחתה".
הם לועגים למשה איפרגן באתר "מידה", שפרסם את הקשר בין דרוקר ליורם רובין שמונה ליועץ המשפטי במשרד מבקר המדינה. השניים היו שותפים עד לא מכבר בניהול "התנועה לחופש המידע", שהתעמתה עם רה"מ בנושאים שונים. מילא דרוקר נוגע בדבר, אבל מדוע נוריאל לא חושב שזה מינוי בעייתי המחייב בדיקה?
המשעשע הוא שלרגע אחד הרצינו השניים ודיברו על "התהליך המדיני". אז התגלה דרוקר בסימן ההיכר שלו - כשאינו עוסק בתחקירים אלא משמש פרשן מדיני - שטחיות. לדבריו, התהליך נהרס "בגלל חולשותיו האישיות" של נתניהו, שלא ניצל "הזדמנות אדירה לקדם את התהליך המדיני עם אבו מאזן, השותף הכי טוב שהיה יכול לדמיין". כתבתי בעבר שדרוקר לא יכול - גם אם יתאמץ - לחרוג מהמטריאליזם השטחי שבאמצעותו הוא בוחן את הסכסוך בינינו לשכנינו; הכל עניינים אישיים מבחינתו. אין אידיאולוגיה, אין 1,400 שנה של מלחמות דת, אין היסטוריה מדממת, וכמובן לא באמת הצענו פתרונות מדיניים מופלגים.
שנאת "ידיעות" לנתניהו היא עניין ישן. מדוע היה דחוף לרומם מאשפות אביון ולהציג את דרוקר כגואל האנושות? מהיכרותנו את יחס "ידיעות" למי שנלחם בו - קשה להניח שדרוקר קיבל רהביליטציה (טיהור) לחינם. אם ננבור היטב בים השבחים והכתרים שנוריאל קשר לדרוקר, נמצא את היהלום שלמענו אורגן הפסטיבל: "תיק נוני מוזס להערכתי ייגמר בלי כתב אישום. עד כמה שהשיחות מכוערות, מבחינת היועץ לתרגם את מערכת היחסים למשפט הפלילי - זה אף פעם לא נעשה, ודווקא להתחיל עם רה"מ תהיה קפיצה קשה מדי". הראיון הזה לא היה יוצא לפועל לולא סיפק דרוקר את הסחורה וזיכה את נוני מוזס מאשמת תיק 2000.

תאריך:  28/08/2017   |   עודכן:  28/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערות לראיון עם רביב דרוקר
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
בלתי אם נועדו?
הילכו שנים יחדיו,  |  28/08/17 12:53
2
ליתר בטחון קראתי פעמיים
הירונימוס  |  28/08/17 13:09
 
- דרוקר לא אוהב את נתניהו
מה לא ברור?  |  28/08/17 14:15
 
- איך לא חשבתי על זה בעצמי... ל"ת
הירונימוס  |  28/08/17 15:08
 
- זה בסדר. קשה היה לעלות על זה.
חחחחחחחחחחחחחחחחח  |  28/08/17 16:02
 
- הירונימוס אוהב את דרוקר
טיל בליסטי  |  28/08/17 15:28
3
גיבורים יש מאין
באום  |  28/08/17 20:47
 
- אחמד הוא זה שהחזיק בטוריה.
פייק נוסטלגיה  |  29/08/17 02:01
 
- אבן מאסו הבונים ל"ת
סניל  |  29/08/17 09:04
4
ד ר ו ק ר-
יעקב יעקב  |  29/08/17 09:27
5
לא היה כלום ולא יהי כלום
מ.אלקרייאף  |  29/08/17 20:17
6
מצחיק שנותנים במה לעיתונאי
חיליק 111  |  31/08/17 10:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא חזן
כמו בבורסה, אם אתם לקראת עסקה של קניה או מכירה של בית – אין לכם באמת אפשרות לדעת לאן הכיוון של המחיר (בטווח הקצר) פרט למיקוח מול הצד השני
ציפורה בראבי
התורה אוסרת על פנייה למנחשים, לקוסמים ולכל בעלי הסגולות והקמיעות. אין צורך בדרך פתלתלה כדי לבקש ישועה משמים. כל יהודי יכול לפנות אל הקדוש ברוך הוא בעצמו - "והייתם לי סגולה" (שמות י"ט ה). עם סגולה.
אפרים הלפרין
אלדד יניב וכל האחרים שמסביבו חזרו על המספר 500 שוב ושוב, במלל, ובשלטים המגחכים את המספר 500    הדישה החוזרת ונשנית במספר 500 עושה דבר אחד, היא עושה פלסתר מהחלטת בית המשפט
יעקב שטרכר
אפשר כבר לשער מה יהיו הטריקים והשטיקים שיתבצעו    יורדים ישתכנעו לחבור לליכוד בעת ביקורם בארץ כך שיוכלו להצביע גם אם לא יהיו בארץ ביום הבחירות
רחלי בן-צור
ראשי הליכוד ופעיליו היו מדוכדכים, הילכו בינינו כצל, חפויי ראש ונוגים, ולא ידעו את נפשם מרוב צער על מה שנראה כאיבוד השלטון לטובת מפלגות המרכז והשמאל    ואז חל המהפך!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il