X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם ירצה ליברמן להיווכח בבזבוז יוכל לבקר במשרדי משרד הביטחון ויגלה לא מעט חיילים מיותרים ה"עובדים" שם מאחר שהם "זולים"
▪  ▪  ▪
ליברמן. צעד חיובי[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

התבשרנו שליברמן שר הביטחון מתכוון לבטל את ההתניה של שחרור כספי הפיקדון, המופקדים לטובת משרתי החובה, למטרות ספציפיות בלבד במהלך 5 השנים הראשונות לאחר השחרור, אלא לכל מטרה שהיא. הוא מנמק זאת בצדק שאם סומכים על חייל שיגן על המדינה הוא מספיק בוגר כדי להשתמש בכספים.
מהלכו של ליברמן הוא צעד חיובי אך קטן ולא מספיק. יש לשחרר את כספי הפיקדון ומענק השחרור ולהוסיפם לשכר החודשי אותו מקבל משרת חובה. השאיפה צריכה להיות שחייל לוחם יקבל שכר שהוא בגובה שכר המינימום, 5,300 שקל, במשק. בסופו של התהליך הדבר יכול להתבצע ללא עלות נוספת.
כל כך למה? אם החייל יעלה לצבא במחיר קרוב לריאלי ולא תוך ניצול כפיתיות חוק החובה יצמצם הצבא את כוח האדם. מספר האסירים, כ-20,000 בשנה, יצטמצם דרסטית מאחר שכמעט רובם נאסרים עקב נפקדות מסיבות כלכליות בביתם. איתם יחסך כוח האדם המטפל, לוכד, שופט ושומר אותם. יצטמצם הביקוש לחיילים על-ידי גורמים חיצוניים עקב עליית מחירם. גם הצבא יתחיל להקטין מצבות כוח אדם עקב מחירו הגבוה ויבצע תחלופה בין חובה וקבע יותר מושכלים.
חייל לוחם המשתכר עתה 1,620 שקל לחודש תוכל משכורתו לעלות ללמעלה מ-3,000 שקל לחודש ללא תוספת עלות רק על-ידי פיזור הפיקדון ומענק השחרור כחלק משכרו השוטף. חייל המשרת ביחידות העורף, שהיא קבוצת השכר הנמוכה ביותר. המשתכר עתה 810 שקל לחודש יוכל לקבל כ-1,800 שקל לחודש.
העלאת שכר הלוחמים למשכורת של 5,300 שקל לחודש תתבטא בהעלאת שכר תומכי הלחימה ל-כ-3,840 שקל וחיילים עורפיים ל-2,650 שקל. זאת תוך שמירת יחסיות השכר בין שלוש קבוצות אלה.
בצד העלאת המוטיבציה יהיו למהלך תרומות נוספות. חיילים רבים באים מאזורי מצוקה והם נטל על משפחותיהם חלק גדול יצאו ממעגל מקבלי התמיכה מהצבא ואף יוכלו לעזור למשפחותיהם הנמצאות במעגל העוני. צמצום מספר האסירים גם הוא יתרום את חלקו. הצבא יחל בתהליך של הקטנת מספר החיילים והקטנת אורך שרות החובה. מהלך זה ישחרר כוח אדם למשק שכבר מגיע לתעסוקה מליאה.
אם ירצה ליברמן להיווכח בבזבוז יוכל לבקר במשרדי משרד הביטחון ויגלה לא מעט חיילים מיותרים ה"עובדים" שם מאחר שהם "זולים". תוספת העלות יכולה להגיע למיליארד שקל לשנה. סכום זה ימומן על-ידי צמצום תשלומי הסעד שהצבא משלם וכן הקטנת מספר האסירים וסוהריהם. צמצום מציבת המשרתים יתרום להגדלת התמ"ג במשק וכן את תוספת המיסוי שתבוא עמו. מדובר ב-לפחות 50,000 חיילים שיגדילו את התמ"ג בכ-5 מיליארד שקל לשנה.
אם יאמץ ליברמן את המוצע הוא ייזכר כרפורמאטור גדול שבמחי מהלך ייעל קיצר ושיפר את שרות החובה ואף היטיב עם משפחות הנמצאות במצוקה.

תאריך:  29/10/2017   |   עודכן:  29/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליברמן הרפורמאטור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר יפה, אלא שאין סיכוי שיקרה
ישראבלוף  |  30/10/17 17:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
עבורי, ההגדרה מי הוא ״יהודי״ היא הרחבה ביותר האפשרית, זו המקובלת על-ידי אויבינו, זו שמדינת ישראל צריכה להכיר בה    כשמציעים עלינו ואומרים ״הוא יהודי,״ אם בשל המבטא, האף, המראה או כל סממן אחר, ודאי שאותו יהודי-בעל-כורחו הוא אחד משלנו
שרון נריה בר-און
אם לורד ארתור ג'יימס בלפור, שר החוץ בממשלה הבריטית במהלך מלחמת העולם ה-I היה איש אחר, האם גם אז הייתה נולדת הצהרת בלפור? ניתוח מפת עץ החיים הקבלית שלו ושל ההצהרה מעיד על צירוף גורלי במיוחד שעזר להישג המדיני הראשון והחשוב של התנועה הציונית בדרך למדינה יהודית בארץ ישראל
ורד כהן, רענן בר-און
מומלץ וחשוב לבדוק לעניין כל מוסד האם רכש ביטוח זה עבור הסטודנטים. במקרים רבים, התשלום לביטוח מטעם המוסד הינו חלק מתשלומי הלימודים המוטלים על סטודנטים. במידה שכן - תחול פוליסת הביטוח הנ"ל על הסטודנטים גם מחוץ לשעות הלימודים
עמי דור-און
אחרי ההסברים המבהירים במלים פשטות ולא רק רפואיות, מה היה ההליך הרפואי הקרוי קוֹלוֹנוֹסְקוֹפְּיָה שעבר בנימין נתניהו, יש מקום לשאול שאלה פשוטה: מדוע נבחרה דווקא השרה מירי רגב להיות זו שבידיה הופקדו סמכויות ראש הממשלה לאותה חצי שעה שבה היה מטושטש. האם עברה הצבאי כדוברת צה"ל הכשיר אותה לשאת באחריות?
יוני בן-מנחם
גורמים ביטחוניים בכירים בישראל מכחישים כי ישראל מעורבת בניסיון ההתנקשות בחיי בכיר חמאס תאופיק אבו נעים ברצועה. ההערכה היא כי ארגון דאעש או ארגון סלפי קיצוני עומד מאחורי המעשה אשר פגע ביוקרתה של חמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il