ממשלת ישראל החליטה להפסיק להתרפס ולטפל בקק"ל כריבון. נמאסו התחנונים לפני גוף שקשה להסביר היום את הצדקת קיומו ושהתנה כל הסכמה של העברת כספים בתנאים מתנאים שונים. במאמרים שפרסמתי בNews1, הראשון מהם באפריל 2014, הצבעתי על כך שקק"ל צברה במרתפיה מיליארדי שקלים כתוצאה ממכירת אדמות המדינה שרובן הועברו אליה ללא תמורה תוך קבלת פטור ממיסוי. עתה התעשתה הממשלה והיא יוזמת חוק שלפיו על קק"ל להעביר 80% מהכנסותיה או שתחויב במלוא המיסוי.
המסקנה היא שאם הממשלה פועלת בנחישות אין לה בעיה של משילות. יש בידיה כל הכלים לבצוע פעילות צודקת. מעבר לכך אם לא תחזור בה תוכל להראות לגופים אחרים את הדרך הנכונה לנהל כספים שנחתו עליהם כמו מן מהשמים. משילות זאת היא לגיטימית בשונה מיזמות כגון החוק הצרפתי.
קק"ל מצידה לא מבינה שלא יעזרו לה זעקות הגוזל הנגזל. הזנב אינו יכול לקשקש בכלב. היא מאימת בקצוץ תקציבים על-מנת לעורר גופים נתמכים ללחוץ על הממשלה. כתרילבקה בהתגלמותה. על הממשלה לעמוד במבחן זה למען יראו ויראו. אם תמשיך קק"ל במריה יש להלאימה.
קק"ל אינו הגוף היחידי על הכוונת. מפעל הפיס, רשות שדות התעופה, רשות הנמלים והאפוטרופוס הכללי הם חלק מהגופים ה"יושבים" על הררי כסף ומתנבאים במחנה בצורה של חלוקת כספים לפי ראות עיניהם ורכישת עוצמה, בה בשעה שכסף צריך להיות מרוכז ביד אחת שתחליט על סדרי עדיפויות לאומיים כמו אולמות תיאטרון או עזרה לנכים. חלוקת כספים נעשית לעובדי הגופים השונים תוך הקמת מנגנונים מיותרים או העלאת שכר משרתי החובה.
המאבק בקק"ל הוא אבן הבוחן שתכריע את המאבקים בגופים נוספים שיבינו ש"בעל הבית השתגע" ולא כדאי לאתגר אותו.
במאמרים שפרסמתי לאורך השנים ב-News1 הצבעתי על כך שבמדינה יש כספים שיש לאתרם ולאוספם וזאת לצד ניהול יעיל יותר, כגון הימנעות מלקיחת הלוואות במטבע חוץ. ביצוע מתאים יכול היה לגרום לכך שנסיים את השנה ללא גרעון בכלל.
גופים כמו מפעל הפיס הפועלים מכוח זיכיון ובמעמד מונופוליסטי אין סיבה שלא ישלמו מיסים ואגרת זיכיון. אחרת גם מפיקי הגז יוכלו לטעון לקיפוח והצדק עלול להיות עמם.