X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אותם כל התקשורת, שהרבו לדון בכשלי ההנהלה, ברחו מהדיון בנגע הממאיר והמדאיג של הקפיטליזם העכשווי, המביא את ריכוז ההון בידי חברות מעטות לשיאים חסרי תקדים. ריכוז הממוטט בשלב מסוים את מגדל הקלפים שנבנה. מגדל קלפים, שיוצר את תופעת סחרחורת הבורסה עם מנועי ממון גואה, כשעל הדרך עובדי כפיים מושלכים מעבודתם
▪  ▪  ▪
הפגנת עובדי טבע מול ביתו של חמי פרס [צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות]

בימים שמניית "טבע" חוגגת ועולזת מעליות מסחררות בבורסה בתל אביב ובבורסה בניו-יורק, אלפים רבים מציבור העובדים בתאגיד התרופות של חברת "טבע" דומעים וזועמים מהצניחה מעולם העבודה לחיק עולם האבטלה הממתין להם. הכאב והזעם הוא במיוחד של העובדים בקווי היצור, ששכרם היה בין 6,000 ל-7,000 שקל.
לא נערך דיון ציבורי בעובדה, שמניותיה של חברות "טבע" חובקות בחובן גם קרנות פנסיה של ציבור גדול בישראל. כאן מומחשת לנו מלוא הסכנה של קשרי הון שלטון בישראל. מכירת קרנות הפנסיה לחברות ביטוח, והעברת עיקר ההשקעה של חסכונות הפנסיה למניות היא שערורייה, כי קיימת סכנה לביטחון הפנסיונרי של העובדים ומותירים אותם באי וודאות מוחלטת.
חברת "טבע", שמחסלת בימים אלה את עסקיה כאן בישראל קיבלה במשך השנים כ-10 מיליון שקל על כל עובד שעומד ללכת הביתה. זו חברה שקיבלה למעלה מ-22 מיליארד שקלים בהטבות מס, כשאת המס שילם כל פועל העובד במפעלי החברה.
כלי התקשורת בישראל הרבו לדון בכשלי ההנהלה והדירקטוריון, בשכר המנופח של חברי ההנהלה וחותמות הגומי של הדירקטורים. זה בהחלט מוצדק להתייחס למנהלים המשתכרים מיליונים ובאבחת מילים מפטרים אלפים, ומתייחסים להון האנושי העובד, שבנה את החברה, כאל אבק טורדני שיש להסירו ממדפי התרופות.
אותם כל התקשורת, שהרבו לדון בכשלי ההנהלה, ברחו מהדיון בנגע הממאיר והמדאיג של הקפיטליזם העכשווי, המביא את ריכוז ההון בידי חברות מעטות לשיאים חסרי תקדים. ריכוז הממוטט בשלב מסוים את מגדל הקלפים שנבנה. מגדל קלפים, שיוצר את תופעת סחרחורת הבורסה עם מנועי ממון גואה, כשעל הדרך עובדי כפיים מושלכים מעבודתם, וכאן בחברת "טבע" בישראל מדובר רק ב-1700 עובדים.
בשלהי 2016 רכשה חברת "טבע" בסכום דמיוני של 40 מיליארד דולר חברת תרופות מתחרה, "אקטביס ג'נריקס", סחרחורת של מגדל קלפים יומרני במטרה להיות החברה החזקה ביותר בעולם. מנהל חברת "טבע" דאז, ארז ויגודמן, היה משוכנע, שהוא מבטיח בכך ל"טבע" את הבסיס הכלכלי האיתן והיציב ביותר. בינתיים חברת "טבע" נהנתה ממה שבנדיבות רבה מספק לה השוק הקפיטליסטי את השווי הספסרי של מניות, שיטפס ויעלה במידה רבה רק מתחזיות, שמפריחות בדרך כלל החברות ומפעולות של לבלרי בורסה, שנועדו רק להגדיל את ההון.
חברת "טבע" - שהתחילה כאן בישראל עם הון אנושי ישראלי, המבוסס על עבודות מחקר ומדע שנוצרו כאן באקדמיה בישראל - הפכה לחברה גלובאלית, שאת כל יהבה שמה על תנודות בשוק המניות. כ-80% מהמניות מחזיקים משקיעים פרטיים, בעיקר בארצות הברית, שזכו לשם "הציבור". יתר המניות הן בידי גופים מוסדיים כמו קרנות פנסיה, המשאירות סימני שאלה מטרידים ומדאיגים לגבי עתיד הפנסיה של מאות אלפי עובדים.
הירידה והעלייה של המנייה ב"טבע" אינה קשורה לכמות התרופות המיוצרות במפעל ולא בטיב המוצר, הראייה שביום שעמדו לפטר אלפי עובדים בחברה, המנייה של החברה טיפסה מעלה. את מחיר תעלולי המניות, משלמים היום בישראל 1,700 עובדים ועוד כמה אלפים במדינות נוספות.
ראוי ציבור העובדים בארץ וההסתדרות לברכה על גילויי סולידאריות עם עובדי "טבע", שהם היחידים המעוניינים בהמשך קיומם של מפעלי החברה ברחבי הארץ. עובדי "טבע" בגיבוי ההסתדרות חייבים לדרוש את העברת המפעלים לידי העובדים, גם אם קוראים לזה הלאמה.

תאריך:  25/12/2017   |   עודכן:  25/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להעביר את חברת "טבע" לעובדיה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
לזה תתן יד ממשלת נתניהו
הלאמה .  |  25/12/17 11:03
2
הגיא הזמן ללמוד את הלקח.
ידידיה..  |  25/12/17 11:23
3
או שבמקום קומוניזם מטונף
הג'וקר  |  25/12/17 12:48
 
- טבע לעובדים
טבע לעובדים  |  25/12/17 16:38
4
לא אופטימי
לא אופטימי  |  25/12/17 17:02
5
אבל היא אוטופית
דרישה צודקת   |  25/12/17 17:44
6
דביל, התבלבלת
מגיב ותיק  |  25/12/17 22:20
 
- הדביל מגיב ותיק
הדביל מגיב ותיק  |  26/12/17 05:12
 
- הליצן הותיק מגיב ומגחך את עצמו
יחי המגיב הותיק   |  26/12/17 11:18
7
סולידאריות עם פועלי טבע ל"ת
סולידאריות, !!  |  26/12/17 09:26
8
אמסלם דואג לעובדי טבע
אמסלם דואג.  |  27/12/17 09:24
9
מפטר רק 1750 עובדים בטבע
קפיטליזים הגון   |  28/12/17 17:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
מצבן העגום של יבואניות הסכינים, אינו מותיר להן הרבה ברירות והן נוקטות וינקטו בכל צעד יצירתי על-מנת "לשכנע את הצעירים" שזקן וזיפים זה out ופנים חלקות זה in
דרור אידר
אם יש טענות לשחיתות נגד רה"מ - הדעת נותנת שיש טענות הפוכות, לא? כל עוד לא הוגש כתב אישום, לא נערך משפט והשופטים לא חרצו את הדין - הזכות לחַפּוּת מחייבת להציג שני צדדים
ראובן לייב
העתיד הנשקף מכישלון המגעים בין הישראלים לפלשתינים איננו ורוד. הוא מבשר שאת מקומם של האמריקנים כמתווכים בסוגיית הסכסוך ההדדי עלולים לתפוס בקרוב הרוסים, ואולי אף הסינים, על-פי משאלתו של מחמוד עבאס. שילוב שכזה אינו משחק לטובת ישראל, באשר הוא מזמין כנגדה הפעלת לחצים, הכבדים פי כמה מאלה שמבקש הנשיא טראמפ להפעיל. שכרנו יצא, לפיכך, בהפסד
עמי דור-און
ההסכם המוזר שחתמה "טבע" לרכישת החברה הגנרית "אלרגן" האירית תמורת יותר מ-40 מיליארד דולר, היה ככל הנראה מקור הצרות הנוכחיות, כיוון ש"טבע" ביקשה לבלוע חברה כל כך גדולה עד שכמעט נחנקה; בפני המנכ"ל קאר שולץ קיימים שני נתיבי פעולה להציל את החברה מטביעת-מוות. האחת: לשחרר את "טבע" מעסקת "אלרגן". השנייה: לנצל את קשריו הטובים בעולם התרופות ולמצוא קונה ל"אלרגן"
יובל לובנשטיין
זעקתה של הרשת למכירות בולטת וזועקת לשמיים, כמו קריאה נואשת למשקיעים בואו ותקנו אותי בכל מחיר, כי אני שווה    חבל שזה רק קורה באיחור של כמה שנים ולאחר הפסדים ניכרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il