X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מחמוד עבאס מוביל מדיניות של "אדמה חרוכה" ברצועת עזה כדי להיפרע מתנועת חמאס וכדי לסכל את "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ. יו"ר הרש"פ דוחף את הרצועה לפיצוץ שיביא להסלמה ביטחונית שתעכב את התוכנית המדינית האמריקנית החדשה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מצרים לא הופתעה מנאומו של מחמוד עבאס ב-19 במרס שבו הטיל את האחריות לניסיון ההתנקשות בראש הממשלה חמדאללה על תנועת חמאס והודיע כי יטיל סנקציות חדשות על הרצועה. גורמים בכירים במודיעין המצרי ניסו ללא הצלחה להניא את יו"ר הרש"פ מההכרזה הזו ללא הצלחה.
מחמוד עבאס זועם על מצרים, הוא רואה בתהליך הפיוס שהיא הובילה בין חמאס לפתח מלכודת מצרית שנועדה להחזיר בדלת האחורית את יריבו המר מוחמד דחלאן אל קדמת הבמה הפוליטית הפלשתינית כדי להפוך אותו בהמשך הדרך ליו"ר הרש"פ הבא.
גורמים בצמרת הרש"פ מסרו לאתר KARAMAPRESS .COM ב-19 במרס, כי גורמים מצרים בכירים שוחחו בטלפון עם מחמוד עבאס לאחר נאומו וביקשו ממנו שלא להטיל סנקציות חדשות על רצועת עזה בגלל הסכנות הרבות הטמונות בכך, עבאס הקשיב אך לא הבטיח דבר. הגורמים המצרים מזהירים כי אם יקלקל מחמוד עבאס את היחסים עם מצרים עלול הדבר להשפיע על ההחלטות שיתקבלו בוועידת הפסגה הערבית בסעודיה ב-15 באפריל.
הרש"פ וירדן סיכמו על אסטרטגיה משותפת נגד "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ והן מצפות שמדינות ערב יגבו את עמדתן בהחלטות שיתקבלו בוועידת הפסגה.
בכל מקרה, המודיעין המצרי החליט לחדש את הדיונים בקהיר עם משלחות פתח וחמאס בעניין הפיוס והן אמורות לצאת לשם בימים הקרובים. אשרף אבו אלהול, ראש הדסק הפוליטי בעיתון "אלאהראם",שופר השלטון המצרי, אמר ב-20 במרס כי "אי-אפשר שהפיוס יכשל בגלל נאום (מחמוד עבאס) או עמדה כזו או אחרת".
מצרים רוצה לעולם כי היא עושה הכל כדי למנוע פיצוץ ברצועה גם אם הסיכויים להצלחה קלושים. נאומו של מחמוד עבאס היה בגדר פצצה רבת עוצמה שהעכירה את האווירה וגרמה להתגברות היאוש והדאגה בקרב תושבי הרצועה.
אף תושב בשטחים לא האמין שתהליך הפיוס יצליח, אולם עצם המשך הדיונים בנושא שיפר במעט את האווירה בין פתח לחמאס, עכשיו גם זה נעלם. ניסיון ההתנקשות בראש הממשלה ראמי חמדאללה נתן מכה אנושה לתהליך הפיוס אבל נאומו של מחמוד עבאס קבר אותו באופן סופי בתוך האדמה, מחמוד עבאס איננו רוצה בפיוס, או כפי שאמר עבד אלחמיד אלמצרי, אחד מחברי הפרלמנט הפלשתיני מטעם פתח, כי "המשאלה של מחמוד עבאס היא שעזה תטבע בים בדיוק כמו המשאלה של יצחק רבין, אולי אפילו חזקה יותר".
הפלגים הפלשתינים ברצועת עזה התאחדו מאחורי עמדתה של תנועת חמאס ופרסמו הודעה הקוראת להסיר את הלגיטימיות של מחמוד עבאס ולהתנגד לכך שהוא חטף את הרש"פ ומוסדותיה והשתלט על ההחלטות הלאומיות. הם כינו את האשמות עבאס נגד חמאס כ"בלתי אחראיות" ועולות בקנה אחד עם "עסקת המאה" של ממשל טראמפ.
אם יישם מחמוד עבאס את איומיו ויטיל את הסנקציות החדשות על הרצועה הרי שהוא יוביל אותה במסלול קצר למשבר הומניטרי ולפיצוץ בפניה של ישראל. ייתכן שזו כוונתו, אפשר שהוא רוצה להיפרע מחמאס ומבחינתו זוהי גם הדרך לסכל את התוכנית המדינית החדשה של הנשיא טראמפ באמצעות הסלמת המצב הביטחוני ברצועה.
מצרים חוששת מאוד מהסלמה ביטחונית ברצועת עזה שעלולה לערער את היציבות בשטחה, לכן היא נזעקת כדי לנסות ולכבות את התבערה שמחמוד עבאס הצית בנאומו. מצרים פועלת בזהירות ונמנעת מלהאשים את הרש"פ או את חמאס בהכשלת תהליך הפיוס, היא רוצה לשמור על יחסים טובים עם שני הצדדים כדי שתוכל להמשיך במלאכת התיווך.
גם לסביבתו הקרובה של מחמוד עבאס יש תפקיד חשוב והיא יכולה לפעול כדי למתן אותו, גורמים בכירים בפתח אינם מרוצים מההסלמה של מחמוד עבאס כלפי רצועת עזה אך הם חוששים לצאת נגדו, כמה מהם מתמודדים על תפקיד היורש וכיסא יו"ר הרש"פ חשוב להם יותר מהעניין הלאומי וגורלה של רצועת עזה.
תאריך:  21/03/2018   |   עודכן:  21/03/2018
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
אבו מאזן קילל את שגריר ארצות הברית בישראל במהלך כינוס ברמאללה, וכינה אותו "בן כלב, מתנחל"    פרידמן השיב: "זו אנטישמיות או מחלוקת פוליטית?"    נתניהו: "האמת מוציא את הפלשתינים מדעתם"
איתן קלינסקי
ההצעה להגלות מיליוני בני אדם החיים בין הירדן לים נגועה בטירוף של מלחמת דמים, שתתבע קורבנות אדם חפים מפשע בשני העמים
יורם אטינגר
תובנה מקובלת מערבית, מחד-גיסא, ומציאות מזרח תיכונית, מאידך-גיסא, הם דבר והיפוכו    בניגוד לתובנה המקובלת במערב, מנהיגי ערב ערים להיעדר קשר בין העניין הפלשתיני לבין תזזיתיות המזה"ת מאז המאה ה-7, לא רואים בעניין הפלשתיני את בבת-עינם
יוני בן-מנחם
ירדן חברה לרש"פ בהתנגדות ל "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ. המלך עבדאללה חושש שהעסקה תערער את מעמדה של ירדן כשומרת המקומות הקדושים בירושלים וכי היא תאלץ את ירדן לקלוט מיליוני פליטים פלשתינים בשטחה
יעקב עמר
מבחינת המדינות הערביות והמוסלמיות ישראל כולה היא התנחלות ציונית אחת של יהודים על אדמה ערבית כבושה הלא היא "פלשתין"    להסרת ספק הם תמיד יצמידו לצמד המילים "אדמה ערבית" את התואר "קדושה" ועל אדמה קדושה וכבושה כאדמת "פלשתין" רק בוגד יוותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il