השבוע נקרא את פרשת פינחס. ומה בפרשה? בלעם ראה שלא יוכל להם לישראל. לא יוכל לקללם כי ברוכי אלוקים המה, על כן יעץ לשולחיו, שכדי שיגברו על ישראל, יש להוריד את ישראל מדרך הישר. תחילה לגרום לכך שישראל ידבקו בבנות מדין, וכאשר זה יקרה, הם כבר ידבקו גם באלוהי הגויים.
התחבולה הצליחה בידו: "ויחל העם לזנות אל בנות מואב". ואל מול בלעם אשר כוחו בפיו, עומד פינחס בן אלעזר בן אהרן הכהן. כאשר הוא רואה את זמרי בן סלוא, נשיא שבט שמעון עם האישה המדיינית, כזבי בת צור. פינחס ניצב בודד והוא מקנא את קנאת אלוקי צבאות ישראל, ודוקר את זמרי ואת האישה שאביה נמנה עם ראשי מדין, אחד מחמשת מלכי מדין. בעקבות המעשה הנועז פורצת מלחמת מדיין שבה נהרג בלעם הרשע בחרב, ואילו פינחס ההורג את ההולכים אחר בעל פעור, זוכה לברית שלום ולכהונת עולם.
לאחר נקמתו בזמרי ובאישה התחילו כמה משבטי ישראל לבזות אותו ולקרוא כלפיו: "הראיתם בן פוטי זה (בן בתו של פוטיאל הוא יתרו חותן משה) שפיטם אבי אמו עגלים לעבודה זרה. רבים בעם מטילים דופי בפינחס על מוצאו המשפחתי הנחות כביכול מצד אמו שהייתה גם היא כציפורה אשת משה, בתו של יתרו, ואלעזר אביו של פינחס נשא אותה לאישה. אבל הכתוב מדגיש יחוסו לאהרן, מאחר ששבעים זקני ישראל עמדו מן הצד ושתקו, ורק פינחס עשה המעשה: "פינחס בן אלעזר בן אהרן הכהן השיב את חמתי מעל בני ישראל בקנאו את קנאתי בתוכם".
ומי היה פינחס? נאמר, פינחס זה אליהו מבשר הגאולה. "הנני נותן לו את בריתי שלום". פינח"ס בגימטריא נחמ"ו נחמ"ו, לומר שיבוא לנחם ולבשר לישראל.
ארבעה שנאמר עליהם שבאים ממשפחה פחותה: פינחס שיתרו סבו טרם שהתגייר, היה מפטם עגלים ושוורים לעבודה זרה, אוריה הנביא שהיו ישראל קוראים אחריו, לא גבעוני אתה? יחזקאל הנביא וירמיהו הנביא, היו ישראל מזלזלים אחריהם ואומרים, לא מבני בניה של רחב הם?
סחי ועליבות
אם כך עומדים כל חשובי העדה, רואים את הנהייה אחר בנות מואב, ואינם מוחים. רואים את שנאתם של המדיינים שהפקירו בת מלך לזנות, כדי להחטיא את ישראל, ושותקים. ואדם אחד, זה שעוד ישיב לב אבות על בנים, ולב בנים על אבותם, מעמיד בסכנה את גופו (שכן בני שבט שמעון היו עלולים להרגו) ואת נשמתו (שהרי החכמים בקשו לנדותו) ועומד יחידי בפרץ.
אדם אחד. ופה מדינה שלמה אינה יכולה לעשות מעשה כנגד אלה שכול יום מבעירים את שדותיה, וזורקים אש לתוכה, ויורים עליה. ועוד מעבירה לתוך קן הצרעות, בכסילותה כי רבה, חשמל, ודלק, ומים. מדינה שמפקירה את כבישי יהודה ושומרון, כאשר ערבים מתנכלים למכוניות ולנהגים, כשזורקים הנהג מהרכב ונסים, לא פעם עם ילדים שנותרו ברכב. שר חינוך שנותן ל"מורים" להתעלל בתלמידיהם כשאלה אינם מקבלים את דעתם (וראינו זאת השבוע בשנקר), לשם מה קיימת המילה פיטורים? שר הממונה על ביטחון ומפקיר את כל ישובי הדרום.
הבדואים - גונבים מכול הבא ליד, שודדים בתים, לוקחים פרוטקשן מבעלי עסקים, עמותות השמאל המסוכנות כל כך, פועלות להן כרצונן, מקבלות כספים ונתמכות על-ידי גופים אנטישמים, מופיעות בבתי ספר לפני ילדים, ונותר רק להביט עליהם בעיניים עגומות, התקשורת הערביסטית משדרת, ומדבררת, ברמייה ושקר, לרצונם הם מעלים עוד ערוצים 12,13,14,11, למרות שבכול הערוצים מכזבים באותה לשון, ובכול הערוצים יושבים אנשים משובטים. במקום לעמוד כצור איתן מול אומות העולם ומול שליטים מטורללים כארדואן, משלמים לו דמים רבים כדי לפייסו ולקנות את ידידותו (וזה אינו מצליח), את עניין המסתננים בדרום תל אביב, לא הצליחו לפתור והתושבים האומללים, ממשיכים את שיגרת חייהם, בפחד, בסחי ובעליבות. הדיקטטורה של בג"ץ, אינה משתנה, הרבה דיבורים וכמעט ואין מעשים. עקירת בתים של יהודים, איננה משהו יוצא דופן. מידי זמן מה רוצה הבג"ץ לראות יהודים המתחננים על נפשם, על ביתם על עתידם, ולדחותם בקש.
חבל שכה רבים מתרשלים בתפקידם, עושים מעשה זמרי, ומבקשים שכר כפינחס. מהללים את תפקודם, את מעשיהם, ויראים להתייצב מנגד. שר חינוך מול המורים השפלים, שר הביטחון מול הערבים, השר לביטחון פנים מול הבדואים והמסתננים ושר התקשורת... יש כזה שר? ושרת הספורט מדברת הרבה, מאיימת הרבה, אבל אינה מקדמת אמנות ימנית, וראש הממשלה? כבר הורדוס הבנאי, הוא לא יהיה.
עשו מעשה פינחס, ואל תבקשו רק שכר.