X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: אחינו האתיופים, כן אתם יכולים מי צריך ריטלין? תשאלו את שב"ס ולקינוח הומורתרפיה
▪  ▪  ▪
סנונית המבשרת את האביב הנשי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

יש שופטות אתיופייות
לאחרונה מוּנה שופט ממוצא אתיופי בבית משפט השלום בתל אביב. הקהילה האתיופית בהחלט יכולה לסמן 'וי'. שמתם לב, במעוז הבורגני השיינקאי והאלטיסטי הלבן של העיר ללא הפסקה, בעלת התדמית הגזענית, יש שופט אתיופי!
אם לא די בכך, בחברה הפטריארכלית האתיופית המסורתית, שֶׁבָּה דמות הגבר היא הדומיננטית, נשברה תקרת הזכוכית בישראל - שתי נשים(!) שופטות לעומת גבר אחד בתפקיד. הנשים, ה'תופסות פיקוּד' הן ביתְרון. האם זו סנונית המבשרת את האביב הנשי בקהילה? ימים יגידו. יש לקוות שֶׁכן.
וּבשורה לקהילה: אחרי רבנים, ח"כים שופטים ודוקטורים אתיופים, כמו אלוף משנה בצה"ל, מדליה לרץ מרתון מנצח ועוד אנשים בעמדות מפתח - גם אתם יכולים! קחו כמודל להצלחה את אלה שזינקו לפיסגה, היפרדו מדימוי 'המקופח הנצחי' והגזעני שהדבקתם לעצמכם, וּצאו לדרך. וּבא לציון גואל.
מודל טיפולי
לאחרונה פורסם ש70% מהאסירים סובלים מלקויות למידה, ו-59% מהפרעות קשב וריכוז, ובקרב הנוער - 90%(!). אך הנתון המפתיע הוא, שלמרות השיעור הגבוה של ההפרעות, הטיפול בהם אינו תרופתי, כמקובל במקרים אלה - באמצעות ריטלין וקונצרטה - מחשש להתמכרות, אלא במתן כלים להתמודדות.
ואם האסירים יכולים - והדרך הטיפולית ללא תרופות הוכיחה את עצמה כיעילה - מדוע לא כל אחד, הסובל מהתופעה, יכול? מדוע אפוא המודל הטיפולי של שב"ס לא יעבוד אצל כולם? ראוי ליישם מודל זה לגבי כל האוכלוסייה, תלמידים כבגירים, ובכך ייחסכו תופעות לוואי מזיקות של התרופות הממכרות. גם אם הטיפול הפסיכולוגי מצריך אורך זמן, לעומת הטיפול התרופתי, אין ספק שבסופו של דבר זה כדאי ומשתלם.
הומורתרפיה
נהניתי לקרוא את מדורה של מיקה אלמוג במוסף של המדינה "טוּפל", הרווי חוש הומור (שהוא כשלעצמו תרפיה מובהקת) ומעלה חיוך רחב על דל שפתיים (וּבכלל, כידוע, הצחוק יפה לבריאות). שיטות סוּפֶּר-בריחה (וּמי קבע שבריחה זו לא תרפיה?), המהוות אנטי תיזה לשיטות הטיפול התובעניות והפופולריות בנות ימינו - ובראשן השיטה השכלית-התנהגותית הידועה בשם C.B.T - שיטות התובעות מאיתנו תיפקוד מתקתק, התמודדות עם מטלות החיים, ביצוע מיידי ואשר אומרות 'די לדחיינות'. שיטות השוללות מהנפש האנושית את הצורך הטבעי בפינוק. ורק מיקה אלמוג הנדיבה - בהפוך על הפוך שוללת מיתוסים וטבּוּאים מקצועית - מפרגנת לנו אותן, ועושה להן קמבק, מתוך הכרה בחיוניותן הבסיסית לאדם. פינוּקוֹתרפיה כבר אמרנו?
וּבאמת כמה מפנק וּמרגיע להפקיד את שערותינו, הזוכים לליטוף מפנק במשך דקות ארוכות, בידי הסַפר או הספרית המיומנים, להתכרבל בפוך (כמה חורפי) - וכל המַרבה, הרי זה משובח. לצאת לשופינג מהנה (למה רק מַגְָּפתֵּרַפְּיָה ולא שוֹפְּתרפיה בכלל?), וגם פינת הקיטוֹר זוכה לפירגון נדיב מצד הפֵייה הטובה בעלת הטור. זאת תוך הפרכת מיתוסים בפסיכולוגיה המודרנית האוסרת על השוואות והאשמות מהסוג של "הדשא של השכן ירוק (או שחור) יותר" - הכל תלוי בעיני המתבונן. אכן זוהי שעתם היפה של הפולנים, ולא רק. בעצם לכל חברי מועדון הקיטוּרים. כל הכבוד!

תאריך:  19/12/2018   |   עודכן:  19/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ציפי לידר / Tzipi Lider
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
השר ליצמן הבטיח בכנס dHealth של אנשים ומחשבים לחייב את ארגוני הבריאות להטמיע את המהפכה הדיגיטלית    האם זה ייתר הגעה פיזית למרפאות ויקל על המצוקה בחדרי המיון ובמחלקות האשפוז?
אלעזר לוין
תוך שבוע הוכיח המפקח החדש על הביטוח שלא מתחכמים אתו    הביא לביטול ועדת שלושה של מגדל, ועתה מביא לחיסול עסקות ההחלף בכלל    יש בעל בית בפיקוח
רחלי בן-צור
הארגונים הקיקיונים של זכויות האדם בישראל וברשות המתהדרים בשמירת זכויותיהם של רוצחי נשים וילדים אטמו לבם למשת"פ
צופיה לוי
השקעה נבונה וגיוס המשאבים המתאימים והנחוצים עבור מערך תמיכה יעיל בקהילה, יובילו לירידה משמעותית בכמות ההוצאות החוץ ביתיות של קטינים
יוני בן-מנחם
גורמים בכירים בישראל דוחים את טענותיו של יו"ר הרש"פ כי ישראל פועלת למוטט את הרש"פ ולסלקו מתפקידו. צה"ל נכנס לשטחי הרש"פ במסגרת זכות "המרדף החם" כדי לסכל פיגועי טרור ולמנוע את אפשרות השתלטות חמאס על שטחי הרש"פ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il