X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רישום הפניות ל"קו לעובד" הוא גלוי בשנת 2018 סייע "קו לעובד" ליותר מ-9,000 עובדות ועובדים בישראל כמחציתם עובדי סיעוד רוב עובדי הסיעוד בישראל הם עובדים זרים ומיעוטם עובדים ישראלים
▪  ▪  ▪
סיוע לחלש [צילום: אוליביר פיטוסי/פלאש 90]

"וְכִי יָמוּך אָחִיךָ וּמָטָה יָדוֹ עִמָּך וְהֶחֱזַקְתָּ בּוֹ גֵּר וְתוֹשָׁב, וְחַי עִמָּךְ..." (ויקרא כ"ה, ל"ה) מסתבר, שאת פרשת השבוע "בהר", שקראנו לפני כשלושה שבועות מקפידים ליישם רק אנשי "קו לעובד", ולא אלו המתיימרים להיות דובריה של התורה, ואף מבקשים ליישם את דין התורה.
רישום הפניות ל"קו לעובד" הוא גלוי. בשנת 2018 סייע "קו לעובד" ליותר מ-9,000 עובדות ועובדים בישראל. כמחציתם עובדי סיעוד. רוב עובדי הסיעוד בישראל הם עובדים זרים ומיעוטם עובדים ישראלים. "קו לעובד" הגיש עזרה ליותר מ-500 תאילנדים שעבדו בחקלאות בישראל ולכ-1,900 עובדים פלשתינים שעבדו בישראל.
בנוסף לעזרה ישירה זו, היו 19,000 פניות בדואר האלקטרוני, בטלפון ובמוקד השירות. 60% מ-19,000 הפניות היו של אזרחים ישראלים, שקיבלו מענה בכתב או בעל-פה לכל פנייה. התשובות ניתנו חינם לכל פונה על-ידי אנשי "קו לעובד".
רעייתי ואני כמתנדבים נחשפנו בעבר לעבודה חשובה המתבצעת ב"קו לעובד", שהיינו מכנים אותה תחנת הצלה האחרונה לחלש, העומד לעזוב את הארץ ומתמודד עם גזל כספי. מלאכי קו לעובד מבצעים שליחות מלאכית בהגשת סעד משפטי, כשרגע לפני עליית העובד הזר על המטוס בדרכו חזרה לארצו, הוא זכה במלוא התביעה הכספית ממעסיקו ונמנע עושק וגזל.
לפני מספר שנים הייתי עד לעבודת רעייתי כמתנדבת, שתרגמה את מצוקת עובדת זרה ממולדביה לעורך-הדין, שהעמיד לרשותה "קו לעובד". במקרה הזה "קו לעובד" היה למעשה תחנה אחרונה, שהצילה את כבוד מדינת ישראל, כשנמנע עושק של כ-30,000 שקלים מעובדת זרה, ובית המשפט חייב את המעסיק לשלם את כל הוצאות המשפט.
בשביל אותה עובדת, שחזרה למולדביה עם כ-9,000 דולר נוספים, שביקשו לגזול ממנה, זה סכום מאוד משמעותי. אני כאזרח ישראלי חשתי, שבזכות "קו לעובד" נשמר כבודה של מדינת ישראל כמדינת חוק, ונמנעה פורענות חסרת מעצורים של מעסיק וחברת כוח אדם.
בשנת 2018 סייע קו לעובד סיוע משפטי ל-250 עובדים ישראלים במגוון ענפים ולכ-1,500 עובדים פלשתינים העובדים בישראל ולכ-2,400 מבקשי מקלט. ארגון הסיוע מחייב עבודה של מתנדבים רבים וביניהם היו מספר מועט של מתנדבים על בסיס של תקנים שהוקצו על-ידי הרשות לשירות הלאומי.
צעיר או צעירה העושים שנת שירות לאומי במסגרת "קו לעובד" נפגשים בשנת שירותם יום יום עם אנשים, מהשכבות החלשות ביותר בחברה, ומסייעים להם למלא שאלון, בקשה או תביעה למיצוי זכויות שנשללו מהם, ובכך לסייע להגיש את התביעה. זה שירות הניתן לאדם במצוקה חינם.
לצערי, הרשות לשירות לאומי אזרחי שללה תקנים של מתנדבים מארגון כמו "קו לעובד" בהסתמך על תקנת הרשות, שקבע אורי אריאל, שר החקלאות, כי הארגון מתרכז בעיקר בשמירה על זכויות עובדים זרים. חבל שמבזים את דין התורה בספר "ויקרא" הדורש מאיתנו: "גֵּר וְתוֹשָׁב וְחַי עִמְּךָ".

תאריך:  06/06/2019   |   עודכן:  06/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קו לעובד - קו הצלה לחלש
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מספסרים בשמה של התורה
איצי.  |  6/06/19 11:00
2
תודה לקו לעובד
תודה לקו לעובד  |  6/06/19 12:22
3
את אורי אריאל ביבי לא פיטר
ביבי לא פיטר  |  6/06/19 16:24
4
את אורי אריאל ביבי לא פיטר
ביבי לא פיטר  |  6/06/19 16:24
5
טוב שיש קו לעובד ל"ת
טוב שיש קו לעובד  |  6/06/19 17:27
6
יש למי לתת את התקנים.
מאיר..  |  6/06/19 17:58
7
אולי אורי אריאל צודק
אורנה ב  |  7/06/19 07:43
8
בהרהור שני לא לפגוע בקו לעובד ל"ת
אורנה ב  |  7/06/19 07:58
9
דווקא נפתלי בנט מאיר לך פנים
יששכר   |  7/06/19 08:50
10
כל הכבוד לקו לעובד ל"ת
כל הכבוד  |  9/06/19 14:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד צבי שוב, עו"ד מעיין אזולאי
בעוד חודשיים יהיה על ראש הממשלה ושר האוצר להכריע האם להאריך בשנה את פעילות הוותמ"ל. מן הראוי לנצל את ההזדמנות ולפעול להגברת הפיקוח על החלטות הוועדה
איציק וולף
ההלכה היהודית קובעת שיש לקרוע את הבגד כאשר מת אחד מקרוביך יורדת לעומקה של הנפש האנושית וקובעת שאל מול אובדן אישי - כולם פגיעים    המראה של נשיא מדינת ישראל עומד ומספיד את רעייתו כשחולצתו קרועה, הוא המראה היהודי האולטימטיבי בעיני
עידן יוסף
האיש שטבע את הביטוי של ירי בנגמ"ש כמשל לקרבות הפנימיים בימין, לא יסכים לשבת כשחקן ספסל בירכתי הנגמ"ש ולתת לטובים ממנו לנהוג. הוא יירה בנגמ"ש לכל עבר, העיקר שהוא יעמוד בצמרת
צ'לו רוזנברג
הגרעין הקשה של הליכוד פועל מתוך נקמה על העבר    ביבי הפך עבורם לאל, לסם שהם מסניפים, או בלשנו של אברי גלעד, מכורים כבדים    מבחינתם, שהמדינה תיהרס ובלבד שנתניהו יהיה ראש ממשלה, גם אם הוא חשוד בפלילים, מוכן למכור כל ערך וחירויות לקנאים שאינם מכירים אפילו בעצם קיומה של מדינת ישראל הציונית
ח"כ שלי יחימוביץ'
איבדנו גברת ראשונה מיוחדת במינה: חכמה, משכילה מאוד ואוהבת ספר ותרבות, ססגונית ומצחיקה ומלאת הומור עצמי, אמיתית ונטולת זיוף ובלי שמץ של פוזה    פרידה מנחמה ריבלין ז"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il