X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אספקה, היא יסוד כל הזרועות וכל החילות בְּצָבָא ראוי לשמו. אפשר להילחם בלי חיל האוויר וּלנצח צבא עם חיל-אוויר משוכלל! אלא שאי אפשר להילחם כלל(!) ללא אספקה. זהו החיל החשוב ביותר להבטחת יכולת הצבא לעמוד במשימותיו
▪  ▪  ▪

נכנסתי לאתר הרשמי של צבא הגנה לישראל. צה"ל. אין שם חיל אספקה, אין אגף אספקה ואין גם קצין אספקה ראשי. והלא אספקה ראשונית ואספקה שוטפת הן הבסיס ההכרחי בְּמלחמה. בכל מלחמה. יכול להיות שהאספקה צריכה להיות ממוחשבת, עם סדרי עדיפוּיוֹת שנקבעו מראש. בנחת.
אסור שללוחם יהיה מחסור כלשהו במזון, בדלק, בנשק, בתחמושת, בציוּד, ברכב או בחלקי חילוף זמינים. הלוחם ישליך נפשו מנגד, ובאומץ לב גדול יותר, אם אינו חסר דבר, אם יש לו תחושה שיש מי שדואג לכל מחסורו. מעתה מוטל עליו לבצע את משימתו ולשמור על חייו.
אני מניח שיש יחידות הממונות על אספקה. אלא שאין הדבר מספיק, וצריכים היינו מזמן להבין שהאספקה בצה"ל משתרכת לה במאסף בתוך כל מיני אוגדות, חטיבות, גדודים וּפלוגות. אין פלא שהיא תועה בדרכים. מתברברת. יורים מכל הצדדים. האספקה אינה מגיעה ליעדה, האוכל מרקיב הציוד מחליד והלוחמים נבוכים.
אספקה, היא יסוד כל הזרועות וכל החילות בְּצָבָא ראוי לשמו. אפשר להילחם בלי חיל האוויר וּלנצח צבא עם חיל-אוויר משוכלל! אלא שאי אפשר להילחם כלל(!) ללא אספקה. זהו החיל החשוב ביותר להבטחת יכולת הצבא לעמוד במשימותיו. הצבא נלחם עם תחמושתו וצועד רק על קיבתוֹ. אין חשוב מחיל אספקה מיוחד! מתקדם! ממוחשב!!!
כל הציוד של צה"ל, בכל היחידות, יהיה נתון תחת שליטה ובקרה מרכזיים. חיל האספקה יהיה בנוי ממפקדה ראשית וכל יתר יחידותיו ישרתו בכל החילות. במפקדה הראשית תהיה יחידת מיחשוב, מעקב ובקרה על כל היחידות באשר הן וּבזמן אמיתי.
כל יחידה תקבל מידע שוטף אודות האספקה עבור הגיזרה עליה היא מופקדת. היא אשר תהא אחראית בפועל לאספקה שוטפת מן המקום בו היא "מושכת" אספקה, אל המקום לו נועדה. היחידות הלוחמות אינן צריכות להתעסק עם אספקה. האספקה חייבת להיות זמינה בכל עת ובכמות שלא תחסר.
חיל האספקה אינו עוסק בְּדבר, זולת שיווק והפצה על-פי תורת ההפצה המתקדמת ביותר (מפיצים מיומנים, כלי רכב נכונים). היא תפעל להפעיל את כל הגורמים להבטחת זרימה בטוחה של אספקה. אם לא הגיע תירס בקופסא אל החייל הלוחם כמו אם אין לו מחסנית - יש קצין אספקה ראשי! יש מי שנושא באחריות.
לבסוף הייתי מציע לאייש את הדרג הבכיר של חיל האספקה בִּקצינים בכירים בדימוס, בני חמישים, ששים ואפילו שבעים. בגילאים האלה מתייחסים אחרת למונח "אחריות". כשהחמאס והחיזבאללה יאמצו את הכתוב כאן, אל תגידו שלא אמרתי.

תאריך:  17/08/2006   |   עודכן:  17/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להקים חיל אספקה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לדודו היקר : חל שיפור משמעותי
נושא הבשורה  |  17/08/06 12:46
2
נכון מאד ויש לי המלצה!
מ.פ.  |  17/08/06 15:12
3
פשוט יותר, מהיר יותר ויעיל יותר
משה ישראל  |  18/08/06 09:30
4
אני מוכן להתגייס
קצין הספקה  |  20/08/06 17:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פלד
"אנחנו נרסק אותם", "אנחנו נכתוש אותם", "נחזיר אותם 30 שנה לאחור", "האדמה תרעד", "נשמיד אותם", כל ליצן והסיסמא שלו, והקהל, ממש כמו בקרקס, מוחה דמעה מצחוק, ואזרחי מדינת ישראל מוחים דמעה מבושה ומכאב
עמי דור-און
אחד מכללי היסוד הנדרשים כדי לנצח במלחמה הוא להעביר את הלחימה, מהר ככל האפשר, אל שטח האויב. כדי לגבור על איום הקטיושות מצפון חייבת ישראל לשנות את אסטרטגיית המערכה שלה ולתכנן את הפעלת שדה הקרב הבא על אדמת אירן
אלעזר לוין
עלייה חדה בדמי השכירות לדירות קטנות בת"א    הצעירים אוהבים את העיר, רוצים לגור בה, אבל אין להם כסף לקנות דירה, והם נאלצים לשכור    ובהמשך - הדירות מתייקרות
ליאון גרשוביץ
הנחת היסוד המוסרית חייבת להיות שחיי אזרחנו קודמים לחיי הבלתי-מעורבים בצד השני, אם הטרוריסטים משתמשים בהם ובמקום מושבם לתכנון וביצוע פעילות חבלנית המכוונת להרג אזרחינו
בועז מושקוביץ
כמה מחשבות על מה שעובר עלינו, במקום לפתוח עוד בלוג מלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il