X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוש מיימון עיתונאית, צלמת ועורכת, חיה בלוס אנג'לס
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
למרות שכל מרכיבי הסרט "אביבה אהובתי" משובחים, לא חויתי חוויה מטלטלת. היה טוב. נקודה
▪  ▪  ▪

אביבה, אישה קשת יום, עובדת כמבשלת בבית מלון בטבריה וכותבת בכל רגע פנוי שיש לה, ואין לה הרבה. אביבה חולמת להיות סופרת., שיום אחד הספר שלה יודפס ועל הכריכה יופיע השם שלה. לאביבה (אסי לוי) בעל מובטל (דרור קרן), ילדים מתבגרים (דנה איבגי ואיתי תורג'מן), אמא חולת נפש (לבנה פינקלשטיין) ואחות (רותם אבוהב) שנשואה לנהג מונית (נתן רביץ) שמכה אותה.
כל הדמויות האלה חיות בשכונת בלוקים צפופה ומתקלפת בטבריה, כשמדי פעם מבליח מהחלון הנוף הפסטורלי והיפהפה של הכנרת, שמזכיר לנו שרק במרחק נגיעה מתקיימת מציאות פיוטית. אלא שהגיבורים כה שקועים בטרדות החיים, שהם בכלל לא שמים ליופי שאופף אותם. לתוך כל זה נכנס סופר שמעיין היצירה שלו יבש (ששון גבאי) והוא מעין 'מדריך רוחני' לאביבה החולמת.
הסרט הוא קולה של ישראל השנייה. זו שאין לה קול ואין לה פרצוף בתקשורת. ישראל המתגוררת בבלוקים צפופים ואפורים שמן הסתם היוו במלחמה את אותו עורף 'אמיץ' שנותר במקלטים של טבריה, כי בעצם לא היה לו כסף לברוח למקום אחר.
גם כאן המילייה שזרחין עסוק בו הוא מעמד הפועלים. אנשים שהעיסוק שלהם סוגר עליהם, חונק אותם והופך אותם למפסידנים בעל כורחם. הפעם הוא הולך צעד נוסף קדימה ומעמיד במרכז דמות נשית - מתלבטת, מתייסרת, חולמת, חושקת, נזקקת, נחנקת, מתוסכלת - אביבה.
אביבה רוצה להיות במקום אחר ולחיות חיים אחרים. היא חולמת על הגשמה עצמית במקום שבו המחנק וחוסר האופציות הם המציאות הממשית. במסירות, בויתור שלה על עצמה ועל הצרכים שלה היא כמעט הופכת לקורבן, אלא שבדקה התשעים יש איזה 'טוויסט' קל, שאמנם לא הופך את הקערה על פיה, אבל נותן לאביבה את היכולת להתחיל להקשיב לקול של עצמה. לאמת הפנימית שלה.
מעבר לעיסוק בגיבורה נשית על מורכבויותיה, ביחסי אבות ובנים וביחסי אחיות ובעלים, בעיני זהו קודם כל סרט על מודעות עצמית, על תובנות, על 'אסימון' שסוף סוף נופל ומשחורר איזה קפיץ, שמאפשר להקשיב לאותו קול פנימי שהיה רדום כל כך הרבה שנים.
זהו הסרט הרביעי של שמי זרחין ('לילסדה', 'מסוכנת' ו'הכוכבים של שלומי') וגם האישי ביותר. שש שנים עבד זרחין על התסריט של 'אביבה' והתעקש שהסרט יצולם אך ורק בטבריה (המקום שבו נולד וגדל).
זהו סרט טוב. על כך אין עוררין. גם המשחק משובח: אסי לוי מצויינת, לבנה פינקלשטיין קונה את עולמה בדמות האם חולת הנפש, ורותם אבוהב החושנית והתוססת מדליקה את המסך. אבל למרות שכל מרכיבי הסרט משובחים, משהו בכל זאת היה חסר לי. קשה לי לשים את האצבע על מה בדיוק. לא חויתי חוויה מטלטלת. היה טוב. נקודה.
פרטים:
תסריט ובימוי: שמי זרחין,
מפיק: איתן אבן
שחקנים: אסי לוי, רותם אבוהב, ששון גברי, לבנה פינקלשטיין, דרור קרן, נתן רביץ, דנה איבגי.

תאריך:  23/08/2006   |   עודכן:  23/08/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניצחון הקול הפנימי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סרט מעולה
אבי קרן  |  23/08/06 11:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל קופר
נכון, אולמרט נכשל. אבל אם הוא ילך זה לא יעזור. הציונות נכשלה, ומה שיעזור הוא רק הודאה בכישלון הזה
ד"ר שי סולן
רובם של העסקים בארץ סבלו בזמן המלחמה מירידה משמעותית בפעילות העסקית וחלקם צברו הוצאות וחובות. כעת, עם סיומה של המלחמה, בעלי העסקים ובעלי המקצועות החופשיים עומדים בפני האתגר הקשה של שיקום עסקיהם. ד"ר שי סולן מציע 8 פעולות עיקריות להתאוששות ושיקום העסקים אחרי המלחמה
נסים גבאי
מי שסרח - יקום וילך. מי שיבוא במקומו יבחן. טרם שמעתי בבימ"ש ששופט אינו מרשיע נאשם - כי גם אחרים מבצעים עבירות זהות. הטענה המרכזית הזו שנשמעת לאורך השנים תמיד אחרי גילוי קלונו של נבחר ציבור בכיר - מעלה תהיות מאוד חזקות למניעים של מי שטוען אותם
אורי נטע
לצורך מאבק מושכל, המציב מטרות, הבודק דרכים להשגתן, המגייס משאבים לצורך השגתן והבודק "מול הראי" את ההצלחות והכישלונות של המאבק, כדאי תחילה להפיק לקחים מהעבר
יואב לוין
המלחמה עם החיזבאללה אולי נגמרה, אך בימים אלו שוקדים באחד ממשרדי ממשלת ישראל על תכנון המלחמה הבאה. לא, זו אינה מלחמה מול האויב הנמצא מעבר לגבולה הצפוני של המדינה. האויב הפעם הם אזרחי מדינת ישראל עצמה. דבריו האחרונים של שר האוצר על שינוי סדרי העדיפויות וזניחת התוכנית הכלכלית חברתית הם הכרזת מלחמה של האוצר ופקידיו על אזרחי מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il