X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עכשיו הם מחפשים שיטה שתבריא את הדמוקרטיה הישראלית המונשמת. באותו זמן שהמומחים מחפשים תרופה מתאימה, נבחרי הציבור מחפשים לאקונות. עם פוליטיקאים כאלה, שום שיטה לא תעזור
▪  ▪  ▪

בדמוקרטיה בריאה יש מפלגת שלטון ויש אלטרנטיבה. הסידור הזה, יש לו סיבה. הדמוקרטיה אומרת לאזרחים, אם השלטון מביא עליכם צרות, ביום הבחירות - תחליפו!
דמוקרטיה, בלי חילופי שלטון, היא דמוקרטיה חולה. אלטרנטיבה לשלטון היא אינטרס הציבור. ברגע שיש אלטרנטיבה, השלטון יעשה מאמץ יותר גדול להוכיח ביצועים בכל התחומים. באין אלטרנטיבה - יש חאפלה.
שרון אהב מאוד את החאפלות האלה. הדרך שלו לדכא התנגדות היתה ערמומית מאוד. הוא ידע, שהשררה מדללת אידיאולוגיות, ופוליטיקאים מכל המפלגות מתאווים לה. לכן, הדבר הראשון שעשה כשניצח בבחירות ב- 2001, היה "בליעת האלטרנטיבה". דהיינו, קואליציה עם העבודה. באותו זמן שפואד - אז יו"ר העבודה - מילא את כרסו בשררה, שרון מילא את כרסו באלטרנטיבה לשלטונו.
התוצאה: הקדנציה הראשונה של שרון, היתה כישלון קולוסאלי. מי שנסע באוטובוס, לא ידע אם יגיע למחוז חפצו. בחור ובחורה שקבעו את הדייט הראשון שלהם בבית קפה, חשו כמי שמגששים זה את זו על רולטה רוסית. והכלכלה (בהנהגת סילבן)? אך כפסע בינה לבין תהום. קופה ריקה, צמיחה שלילית, אבטלה ואינפלציה - בשמיים.
כשהאלטרנטיבה נמצאת בתוך כרסו, שרון ידע, שהקדנציה השנייה בכיסו. וכך היה. למרות השמועות על השחיתות שלו שתפסו תאוצה, למרות ליאורה גלאט-ברקוביץ', ולמרות שעמרם מצנע - מי שהחליף את פואד - אמר על שרון שהוא "ראש מאפיה", "דון קורליאונה", "וראש משפחת פשע", וכו'.
ההתנהלות הזו הורידה את אמון הציבור בדמוקרטיה עוד יותר. עד הבחירות האחרונות, אחוז המצביעים הממוצע היה 79.6%. אחוז המצביעים ב- 2003, היה 68%, הנמוך ביותר בתולדות המדינה. שיא שלילי, שרק הבחירות ב- 2006 הצליחו לשבור.
בכתבת ענק שהתפרסמה במעריב (24.3.06) ארבעה ימים לפני הבחירות האחרונות, הביעו ממומחים את דעתם על הסכנות משיעור השתתפות נמוך. תחת הכותרת "הורגים את הדמוקרטיה" אמר הפרופ' אמנון רובינשטיין, "אני חרד מתוצאות הבחירות לכנסת, מכך שנגיע למצב שמיעוט מצביע ומחליט". החרה החזיק אחריו, פרופ' גדעון רהט (מדע המדינה) שאמר: "אחוז הצבעה נמוך מוכיח שהאזרח לא מאמין במשחק הדמוקרטי". ד"ר מולי פלג (עוד מומחה) אומר: "זו סכנה איומה. אחת הסיבות המרכזיות לצמיחת הנאציזם היתה אדישות הבוחרים".
אני לא זוכר מישהו מהם נלחם בתרבות השקר, המניפולציה, הבגידה, השחיתות, והאופורטוניזם של שרון וחבורת שודדי המנדטים. הם מן הסתם, אהבו לראות את ריסוק הליכוד. שכחו שמדובר במפלגה חשובה, שמהווה את אחד מעמודי הדמוקרטיה. התעלמו מהמחיר היקר בכלכלה, בגין פוליטיקה בלתי יציבה ובחירות חדשות לבקרים.
שרון הוכיח למיליונים, שאין שום ערך לפתק שלהם. אז מה הפלא שרבים הדירו רגלם מהקלפי? לכו תגידו לפוליטיקאים של היום את צמד המילים "אמון הציבור", והם נקרעים מצחוק. על זה תוסיפו את העובדה המדהימה של תמיכת התקשורת בכל מהלך שחיזק את חוסר היציבות השלטונית. בפועל, הקדנציה השנייה של שרון, התאפיינה בסילוק שרים, פירוק והרכבת הקואליציה, משל היתה משחק לגו. המוטו: "השתמש וזרוק".
כל הרכב היתה לו מטרה. ההרכב הראשון היה אמור לממש את האידיאולוגיה עליה נבחר, ההרכב השני היה אמור לממש את האידיאולוגיה של מצנע, וההרכב השלישי, תכליתו - העברת התקציב. משרדים החליפו שרים, כאילו מדובר בתוכנית ריאליטי. האברמוביצ'ים מחאו כף, מפני שחולקו להם כרטיסים בחינם להצגה "הגירוש".
עכשיו הם מחפשים שיטה שתבריא את הדמוקרטיה הישראלית המונשמת. באותו זמן שהמומחים מחפשים תרופה מתאימה, נבחרי הציבור מחפשים "לאקונות". עם פוליטיקאים כאלה, שום שיטה לא תעזור.
יש רק דרך אחת: חזרה קשוחה לכללי משחק, שבו הערכים הישנים - ציונות, אמינות, יושר, שליחות, נאמנות - הם הערכים שבעזרתם פוליטיקאים מטפסים לעמדות השפעה. ואם לתמצת את זה לסיסמה, אז "אופורטוניזם אאוט - אידיאולוגיה אין". ומי שקובע את כללי המשחק (בכל דמוקרטיה), אלה הם כלבי השמירה. ואם הם זקוקים לחיזוק, אני ממליץ להם שיזמזמו לעצמם את השיר של אהוד מנור "אין לי ארץ אחרת".
(בסדרת המאמרים הבאה אתייחס לקדימה, ליכוד, והעבודה. מבט מבפנים).

תאריך:  13/09/2006   |   עודכן:  13/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיאגנוזה על דמוקרטיה מונשמת [5]
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שאלה לנרי אבנרי
יניב55  |  13/09/06 16:31
2
כמו תיכוניסט מתלהב..אבל ללא פתרון  ל"ת
אביגיל  |  13/09/06 16:46
3
A beacon of sanity in a place gone
ClearVision  |  13/09/06 19:43
4
because JUDICIALS allow them...!l
Politicians Corrupt  |  14/09/06 00:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
מדוע גברים מניחים שדיבור ישיר, חד ונוקב, הפגנת ביטחון עצמי והעדר מורא הן תכונות שנשים חסרות אותן ואילו גברים ניחנים בהן וחלקן הם מאפייני אישיות מובהקים שלהם?
עו"ד יראון פסטינגר
על אף כשרונותיו יוצאי הדופן של הנשיא ברק בתחום המשפטי, איש לא הסמיך אותו ואת בית המשפט שבראשותו הוא עומד, ליטול חלק ב"גיבוש הזהות הלאומית" ואיש לא מינה אותו למלא את מקומם של תיאודור הרצל או של דוד בן-גוריון
עו"ד יוסי דר
האנגלים חוקקו חוק המבטל את כלל הברזל האוניברסלי, המוכר כדוקטרינת "הסיכון הכפול", הקובע שאדם לא יובא לדין פלילי פעמיים בשל אותה עבירה
דניאל (דני) כהן
את מקומן של "האליטות המשרתות", שאפיינו את שנותיה הראשונות של המדינה, תפסו "האליטות המנצלות", המשולות לאותו העגלון המקצץ פעם אחר פעם במזונו של סוסו הכנוע הממשיך לשאת בנטל הגדל של העבודה ומושך את העגלה, עד שלבסוף הסוס שובק חיים
אריק באך
ההחלטה לפתוח במלחמה רבתי ולהגדיר את חיל האויר כמי שיעמוד בראשה התקבלה בתוך "ישיבה" (שלא לומר קפריזה) של חצי שעה. אבל ההחלטה להקים ועדת חקירה ולהציב את וינוגרד שיעמוד בראשה ארכה חודש ימים ועדיין שום דבר איננו סופי! מדוע לשמור על דם האזרחים לא חשוב לפחות באותה המידה כמו ההגנה ההירואית על כיסאות הפוליטיקאים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il