X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שהובילו ממסע לניצחון להתקפלות של ביזיון - בלי ללמוד מהשגיאות - אסור שימשיכו להוביל
▪  ▪  ▪

עצרת הניצחון של חיזבאללה בבירות, בערב ראש השנה שלנו, סימלה יותר מכל - מי ניצח במלחמת לבנון השנייה. מאות אלפי הלבנונים שהתכנסו שם לא השאירו מקום לספק: המערכה השלומיאלית של ישראל הוכיחה עד כמה צדק מאו-צה-טונג בחוברת ההדרכה שלו ללוחמי גרילה - כיצד לגייס את המוני העם לטובת המאבק של הטרוריסטים.
לו הקברניטים של ישראל - לפני שקיבלו פיקוד על המדינה - היו מקדישים זמן מינימאלי לקריאת ספרות-החובה למקבלי החלטות אסטרטגיות, לא היינו מגיעים למפלה המבישה בלבנון. נסראללה ומדריכיו באו למערכה מוכנים הרבה יותר. בחוברות ההדרכה של מאו, שנתפסו (והתפרסמו!) אצל כנופיות הטרור של אמריקה הלטינית, הומלץ לטרוריסטים לפעול מתוך האוכלוסיה האזרחית וע"י כך למשוך פעולות ענישה קולקטיבית של השלטונות באזרחים. זה, בתוספת תעמולה מתאימה, יבטיח נהירה של האזרחים הניטראליים אל שורות תומכי הטרור. ואכן, בערב ראש השנה ראינו להיכן נוהרים המוני הלבנונים, שקריאת קברניטינו לשלום איתם הפכה לבלתי רלוונטית.
כדי להלחם בחיזבאללה ושולחיהם לא היה צורך בפעילות מלחמתית שתתפרש כענישה קולקטיבית של חפים מפשע, מה עוד - שישראל לא עשתה כלום כדי להזים את ההגזמות וההצגות שעשו הלבנונים לשכנוע כל העולם שנעשים נגדם "פשעי מלחמה". וכך, אחרי שכל העולם (כולל מנהיגי ערב) תמך ביציאת ישראל למלחמה בחיזבאללה, פתאום התהפך הגלגל, וכולם פצחו בגינויים, כולל ההחלטה האיומה שהתקבלה באו"ם ושלתיקונה נאלצה ישראל לנקוט בפעולות ייאוש.
קברניטינו אפילו לא יודעים (ולא ניסו ללמוד) היכן היתה נקודת המפנה במלחמה - ממסע לניצחון להתקפלות של ביזיון. הם גם לא ניסו ללמוד כיצד - ובהתאמה לחוק הבינלאומי - אפשר להכות את החיזבאללה שוק על ירך, מבלי לגייס לצידם את המוני העם בלבנון. גם בימים אלה, הם אפילו לא מסוגלים לתת את המענה המתאים לאנשי החיזבאללה שחזרו לגדר ורוגמים משם, ללא מפריע, את חיילי צה"ל בשטח ישראל הריבונית (מבלי לדבר על הטיפול השלומיאלי בירי הקסאמים בדרום).
התדמית שיצרו לנו - כבר מתחילה לכרסם בתמיכת המנהיגות האמריקנית בישראל, שבמשך שנים התייחסה אלינו כנכס אסטרטגי, אך כעת מתחילה להקשיב לערביסטים של מחלקת המדינה, שמציעים להשתמש בישראל רק בתור כבש לחינגת הסולחה שהם רוקמים עם האיסלאמיסטים (וממחזרים את ההיסטוריה של צ'מברלין, שרצה לקנות שלום עם היטלר ע"י הפקרת צ'כוסלובקיה).
אם יש הצדקה מוסרית לפיטורי הקברניטים כעונש על שגיאותיהם, הרי גם מי שמוכן לסלוח להם על כך חייב לדרוש את הרחקתם - מנימוק מעשי הרבה יותר: המשך פעילותם ללא ניסיון ללמוד מהשגיאות והמשך הבוּרוּת המתנשאת שהם מפגינים בהנהגת המדינה הפכו לסכנה קיומית לישראל. עם בריא ושפוי לא יכול לחיות עם סכנה כזו.

הכותב התמחה במחקר ותכנון אסטרטגי.
תאריך:  30/09/2006   |   עודכן:  30/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחיר הבוּרוּת המתנשאת
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
פסוקו של יום (זה גם היה פסוק אתמול)
מזרחן  |  30/09/06 16:29
2
צודק ב- 100% . ל"ת
יהודי גאה,  |  30/09/06 17:31
3
קשקוש מלומד
ד.ה  |  30/09/06 18:43
4
מנהלי המלחמה לא רצו לנצח
zrucck  |  30/09/06 19:49
5
לדעתי,יוסף דוריאל הפעם לא צודק בכל
יהודה דרורי  |  30/09/06 23:13
6
אמת הפשוטה לאמיתה ! ל"ת
אזרח ותיק  |  30/09/06 23:27
7
יופי!!!! אבל איך מורידים אותם_?
דר יוסף ט  |  1/10/06 02:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
הימים האלה לפני יום הכיפורים תמיד תופסים אותי מהרהרת במלחמת יום הכיפורים, במחדליה ובתוצאותיה. וכן, היום יותר מאי פעם אני מוצאת שיש איזה חוט שמקשר בין האירועים אז לאירועים היום
קובי כהן
נקודת המבט של העשירון העליון, עלה התאנה של הממשלה, זווית הראייה של העשירונים התחתונים והשאלה הבלתי נמנעת - האם המצב לא מעורר דאגה אמיתית?    על ה"שילוב המנצח" של שלטון והון
עו"ד משה מכנס
דורי גרוסמן
אגף המודיעין בצה"ל פיתח תחום חדש לאיסוף מידע המצטרף ליומינט, לסיגינט ולויזינט והוא: הבולשינט - לא להאמין, אבל קמ"ן פיקוד הדרום הסתייע במתקשרת בניסיון לאתר את החייל הישראלי החטוף רב"ט גלעד שליט - פניה לניחושים ולהילרים מבשרת את תחילת הסוף ואזהרה על פשיטת רגל צפויה של המודיעין
יוסי עבדי
בעת זו, בעוד לקחי המלחמה עודם נלמדים, ראוי כי ראש הממשלה יורה על הקמתו של גוף הסברה לאומי, אשר יאגד תחת קורת גג אחת את כלל מנגנוני התקשורת    גוף מרכזי - שיפיץ מידע, יפיק חומרים, יספק מרואיינים, ויציג משובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il