X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
באידיאולוגיה עוסקים במערכת הבחירות, ממשלה צריכה לשלוט. כאשר אין תרבות שלטון, הפוליטיקאים במקום להוליך מובלים על-ידי אילוצים
▪  ▪  ▪

ערכים ונורמות בחברה ובמדינה אמורים להיות התוכן לחיינו בארץ הזאת. משום כך המרת אלה בעבור "נזיד עדשים" או כיסא חם בשלטון, היא האנטיתזה שלהם. אלה שמבקרים את הצעד של מפלגת העבודה בשל הישיבה בממשלה עם אביגדור ליברמן צודקים מן ההיבט של ערכים ונורמות תקינים. כך נאה וכך יאה לחברה דמוקרטית. אולם בפועל אילו הגישה שלהם היתה מתגשמת, היינו עדים לאחת משתי האפשרויות.
אם אכן ראש הממשלה נאחז בקרנות השלטון אך ורק בשל הרצון לשרוד, הוא יכול לצרף את יהדות התורה ואף את הליכוד שהוא יוצא חלציו ותהיה לו ממשלה "יציבה"."אם הבית" של הכנסת שלנו, הגברת דליה איציק, היא בעד ממשלת חרום רחבה. אולם אם אהוד אולמרט אינו מוכן למכור את שארית המוניטין במחיר "מטורף" כמו שצועקים בשוק, כי אז נבצר ממנו לשלוט על ממשלה מתקבלת על הדעת, והתוצאה היא אחת ויחידה - הליכה אלא הנשיא. הליכה אל הנשיא?
אי אלה חברי כנסת מקרב סיעת "העבודה" שידועים כנבונים היו צריכים לחשוב לפני שהתחילו בתרגילי ההצבעה בנושא התקציב. אילו חשבו כחכמים אפשר מאוד שאולמרט לא היה נזקק לתגבורת של "ישראל ביתנו". ממשלה חייבת לשלוט והאמצעי החשוב ביותר ליציבות השלטון הוא התקציב. "המורדים" בעבודה היו חייבים להביא זאת בחשבון, אלא אם כן הם בעד בחירות מוקדמות, נכון יותר בעד התאבדות מפלגתם, כמפלגה.יש כאן הרבה יותר התחשבנות אישית מאשר דרך אידיאולוגית מנחה, אלא אם כן התאבדות היא חלק אינטגרלי של מפלגה זאת.
בחירות בזמן הזה, אינן רק עניין של דמים במשמעות של ממון, אלא דמים במשמעות המקורית שלהם. בבחירות הפעם הימין הוא שירכיב את הממשלה והתוצאה הבלתי נמנעת תהיה מעגל דמים חריף יותר. זאת לא משום שהציבור הוא ימני. להיפך הוא נטה שמאלה, אך כפי שקורה לעתים קרובות בבחירות, הטלת הפתק לקלפי היא במידה רבה הענשה של השלטון, בבחינת "מושחתים נמאסתם". ברירת המחדל אצלנו. ככה היה ב- 1977 ומאז.
התורה הליברמנית גורמת לי לחלחלה ולפריחה והעובדה שציבור גדול נוהה אחריה מדהימה ומעציבה, אך אביגדור ליברמן עדיין לא גירש ולו ערבי אחד משפרעם ולא העביר אף ישוב ערבי אחד לרשות הפלשתינית. כאשר אריק לעס פלשתינים בתיאבון, איווט אכל מזון "גרבר" או קאשה עם חלב. לעומת זאת כל הממשלות שכה מודעות למצבם של ערביי ישראל,ונותנות תהודה בדציבלים גבוהים להכרה זאת, לא רשמו לעצמן קבלות על הישגים בתחום הזה. זה כולל גם את הח"כים הערביים. אז מה הרבותא.
במחשבה נוספת, אולי זה יהיה מועיל שמפלגה סמכותית בעלת אידיאולוגיה נוקשה תרטיב את כפות רגליה במי המדמנה של המציאות, שהיא הרבה יותר מורכבת מתפיסת עולם לאומנית. הא ראיה - הליכוד.אשר לתקשורת, תודה לאל שהיא קיימת ובועטת והשבח ליושב במרומים שהיא לא שולטת.
עמיר פרץ לא מוביל. הוא מובל, אבל הפעם הוא מובל אל מטרה שהיא הרע במיעוטו. ייתכן מאוד שאילו ויתר על משרד הביטחון לטובת איש כמו עמי איילון והיה לוקח לעצמו תיק חברתי, היה קונה את עולמו במפלגתו, בממשלה ובקרב הציבור. אך פרץ הוא בשר ודם, לא מקריבן עצמי, לא אלטרואיסט, לא מדינאי משכמו ומעלה, ולא איש חזון, בדיוק כמו פוליטיקאים אחרים.
הדרך היחידה לבחון אם הממשלה ממשיכה בקווי היסוד שלה עם צירופו של ליברמן אליה, היא לבחון את ישום המדיניות שעליה התחייבה, כאשר חתמה על הסכם קואליציוני עם שותפותיה. לפרק מאחזים בלתי חוקיים,לחזור לשולחן הדיונים עם אבו מאזן, לקיים הפליה מתקנת למקופחים כולל ערביי ישראל ולהיטיב עם עניי עמך.
היה אם זה יעבוד, מה טוב. ולא - הדרך פתוחה בפני העבודה לעזוב את הממשלה. במצב הנוכחי כל פגע פוליטי שיתרחש אם העבודה תפרוש, הציבור הרחב יתלה את הקולר בצווארה של "העבודה" ולא של "קדימה" או "ישראל ביתנו". ככה זה. הציבור לא רוצה בחירות ורוצה את העבודה בפנים. זה לא על בסיס של סקר אלא של חוש ריח.

המאמר מתפרסם באתר המחבר "זרקור".
תאריך:  30/10/2006   |   עודכן:  30/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
מיקומו של גוש קטיף, שחצץ בין עזה לבין סיני הוא שחרץ את דינו להיחרב. הגוש הוחרב ותושביו גורשו רק כדי שהמורסה רוחשת השנאה תשתחרר לכיוון אחד, סיני שברשות המצרים
יוסי שחר
לא "דין צבאי" או "דין הבוחר" מגיעים למפקד או למדינאי שהתרשלו אלא דין פלילי! אני לא מוצא הבדל בין רשלנותו של עו"ד מכובד היושב על הגה מכוניתו לבין רשלנותו של עו"ד מכובד אחר היושב על הגה המדינה. לבד כמובן מהיקף האחריות וגודל האסון
נרי אבנרי
אני בטוח שלפעמים היא חשה דחף "להתפוצץ" עליו, רק בגלל שהעמיד בפניה "דילמת נאמנות" בלתי אפשרית. מצד אחד הציבור שבשמו ולמענו היא נכנסה לפוליטיקה, ומאידך, נאמנותה כלפיו
מוטי פלד
"אללה הוא אכבר" היא קריאה תמימה השגורה בפי כל מוסלמי, דתי כחילוני, פרושה "אלוהים הוא גדול". אבל, בשנים האחרונות הפכה קריאה זו למצמררת וטראומטית לכל מי שראה או חווה טרור. קריאה זו נשמעת בכל פיגוע, בכל טבח, בכל פגיעה בחפים מפשע, בכל קריאות ההסתה
עו"ד יראון פסטינגר
ניהול ענייני המדינה, בוודאי בנושאים של מלחמה ושלום, מסור כולו לרשות המבצעת, וגם בתחום הביקורת על נושאים אלו, אין לביהמ"ש כל מקום וכל דריסת רגל בכל שיטות המשפט הנוהגות בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il