X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תזכירו לו: אתה לוחץ עלינו להיכנס לאותו סרט שכבר ראינו בעבר. יוצרי הקו-פרודוקציה "שלום של אמיצים", אפילו זכו בדצמבר 94 בפרס האוסקר, סליחה בפרס נובל לשלום. מה, שכחת?? כדי לחזק את הסרט, הבלתי נלאה שלנו נתן להם רובים, והבמאי עם הלסת הרוטטת, גייס מיליון סטטיסטים. סליחה "שהידים"
▪  ▪  ▪

לפני זה סיפור: הם היו שלושה שטיילו בג'יפ שכור בשמורת טבע באפריקה: האחד אופטימי ללא תקנה, השני פסימי ללא תקנה, והשלישי רציונאליסט. בהגיעם לקרחת היער הציע האופטימי: "בואו נצא קצת מהמכונית, ונעשב סיבוב רגלי". "השתגעת"? שאל הפסימי, "יש כאן חיות טרף, וזה רק שאלה של זמן, עד שנבלה בין שתי לסתות עסוקות של נמרים רעבים".
"אני דווקא ראיתי ציפורים", השיב האופטימי, "והנמרים שראית, הם בסה"כ חתולים שמנים. מה אתה כזה פחדן"? "נכון", אמר הרציונאליסט, "יש כאן תוכים יפים, אבל יש גם נמרים, ושאר חיות טרף. לא מומלץ להסתכן". האופטימי החליט שהוא יוצא מהאוטו. תוך כדי זה שהוא פתח את הדלת, סינן מבין שיניו "פחדנים עלובים".
שתי דקות אחרי - הרציונאליסט צילם במצלמת הווידאו את האופטימי כשהוא נאבק על חייו, עם שלושה נמרים שיצאו לשבור בר. לא היה לו סיכוי. הפסימי ראה וצרח לרציונאליסט: "סע, סע! עוד מעט הם יטרפו גם אותנו". "מה אתה נבהל", הרגיע הרציונאליסט, "אם אנחנו בתוך הג'יפ, אין סכנה".
הוא עשה טעות פטאלית, האופטימי ללא תקנה. טעות, שלא יכול היה להימלט ממנה מפני אופיו. ככה זה: הוא רואה את החיים בצבעים ורודים. האופטימיות שלו דחקה בו לצאת וליהנות מיפי הבריאה, בעוד הפסימי שראה בדמיונו אסונות בלבד - פחד מהצל של עצמו. רק הרציונאליסט ראה את "שלושת הצבעים": שחור לבן ואפור. זה עזר לו להבין שאסור לצאת החוצה, ובתוך המכונית הם מוגנים.
שאלה: נניח שהאופטימי ללא תקנה היה חוזר לחיים. לאור ניסיונו מהגלגול הקודם, האם היה לומד להיזהר? התשובה היא - לא! כמו שכושי לא יהפוך עורו, אופטימיסט לא ישנה את אופיו: רואה רק ורוד. מהסיבה הזו, אסור לתת לו להיות מדריך טיולים בשמורת טבע עתירת חיות טרף, מפני שמי שרואה בנמרים "חתולים שמנים", לא יכול להיזהר.
דויד גרוסמן: אופטימי ללא תקנה! בדמיונו המפותח, הוא רואה רק "שלום". לא חשוב מה יקרה - לעולם לא ישלים עם העובדה שאולי, אולי, אולי, הוא טועה! הנאום המרתק, הרהוט והילדותי - אני מתכוון לחלק המדיני - שנשא בעצרת האזכרה ליצחק רבין (4.11.06), היה מתאים לימים של טרום הסכם אוסלו. אנחנו אחרי כמה ניסיונות.
כשהוא מסתכל על העם הפלשתיני, מה שהוא רואה זה אנשים מתונים שוחרי שלום. תוכיחו לו באותות ובמופתים, שיש ביניהם גם פנאטים פונדמנטליסטים, שיפוצצו כל הסכם שלום שיחתם - הוא לא יקלוט! תזהירו אותו: שהסכם עם הפלשתינים הוא הפיך - לא יבין! תסבו את תשומת לבו לעובדה, שכדי לטרפד את השלום, הם מוכנים אפילו להתאבד. שום דבר לא ישכנע אותו. לא הריטואל, ואפילו לא הדה-ז'וו. הילד רוצה "שלום".
תזכירו לו: אתה לוחץ עלינו להיכנס לאותו סרט שכבר ראינו ביחד בעבר. יוצרי הקו-פרודוקציה "שלום של אמיצים", אפילו זכו בדצמבר 94 בפרס האוסקר, סליחה בפרס נובל לשלום. מה, שכחת?? כדי לחזק את הסרט, ה"בלתי נלאה" שלנו נתן להם רובים, והבמאי עם הלסת הרוטטת, גייס מיליון סטטיסטים. סליחה "שאהידים". שוכחים דבר כזה, איזאק?
ואם נחזור לרגע לסיפור שלנו על שלושת הטיפוסים, אז לעומת גרוסמן האופטימי ללא תקנה, יש לנו את הפסימי ללא תקנה, ברוך מרזל. "אני רואה רק חיות טרף", הוא מדווח. "כוווולם רוצים בחיסולנו. אסור להאמין לאף אחד מהם. רק רצח יהודים מעניין אותם. בשורה התחתונה: זה או אנחנו - או הם! ולכן, הנוסחה הנכונה היא - כאסח, כאסח, כאסח".
לעומת שניהם, אומר הרציונאליסט: נכון, יש בין הפלשתינים כאלה שרוצים בשלום, אבל יש גם כאלה שלא מוכנים לוותר על גרגר מאדמתנו. ולכן אני מציע לבנות את השלום באופן זהיר ומתון, בסבלנות ובזהירות, לאט ובטוח, עקב בצד אגודל. ואם לתמצת את זה לסיסמא, אז: "ייתנו - יקבלו, לא ייתנו - לא יקבלו"!

תאריך:  06/11/2006   |   עודכן:  06/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דויד גרוסמן, לעולם טועה!
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
מערכת, ! שמישהו יעשה הגהה למאמר ל"ת
מערכת  |  6/11/06 13:58
2
פשוט מעולה. אין טעם להסביר לעיוור מה
תוכי יוסי  |  6/11/06 14:14
3
המאמר שלך מסית, גזעני, שונא ערבים ומחרחר מלחמה. ל"ת
סתם, סתם, אתה צודק.  |  6/11/06 14:32
4
אתה חושב שגרוסמן יבין את המשל?ואם
השוה"צ לשעבר  |  6/11/06 15:04
5
אופטימי ללא תקנה
יוקל  |  6/11/06 15:25
 
- הערבים מבינים ומנצלים זאת! זאת בדיוק הבעיה!
IQ  |  6/11/06 16:00
 
- תסתכל על עצמך מבחוץ
יוקל  |  7/11/06 10:59
 
- צריך גם לראות מה הם עושים עם המסר
תוכי יוסי  |  6/11/06 16:14
6
מר אבנרי הרציונליסט בספורך אינו איש האמצע
הרציונליסטית  |  6/11/06 16:54
7
Brilliant article ל"ת
zioni  |  6/11/06 18:18
8
EXELENT & Baruch
Ben.F  |  6/11/06 19:58
9
WITH SPHARADIC JEWS WILL
SOLOMON  |  6/11/06 20:51
10
Very well and right said ל"ת
A M Roll  |  6/11/06 21:11
11
יש לך ולרוב חברי במחנה הציוני טעות
מדריך ליונה עיוורת  |  6/11/06 22:30
12
אתה גזען ללא תקנה ואף עיוור ל"ת
jafra  |  7/11/06 09:28
 
- תגובתך מדהימה בעומק המחשבה..
מיכאל ב  |  7/11/06 11:08
13
צודק לא צריך להיות ותרנים מידי
אלפונוסו  |  7/11/06 10:16
14
הבעיה אצל גרוסמן - הרצינות שלו
אריה דרוקמן   |  7/11/06 11:34
15
דוד גרוסמן שילם את המחיר הכבד ביותר
ק. טוכולסקי  |  7/11/06 12:30
 
- Love Y Very Much ISRAEL
Ben.F  |  7/11/06 14:21
 
- מי יודע, אולי גם נרי אבנרי
בוכבינדר  |  7/11/06 22:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אריה ישעיה
האם ומתי יש צורך להפנות נערה מתבגרת למרפאת נשים?
עו"ד מיכי דרורי, משה ברנע
פסיקות בית המשפט משקפות את מהות הצדק החלוקתי בישראל של המאה ה- 21: החקלאי שמופקע רכושו ומטה לחמו יפוצה בסכום זעום ואילו העירוני, בעל הבית, יפוצה פי עשרה ויותר
איתן גנור
המאבק על קיום מצעד הגאווה בירושלים מייצר התלבטות בין חופש הדיבור לזכות לחיים שלווים ללא הפרעה פוגעת. ההתלבטות מזכירה מאוד את סיפור מצעד הניאו-נאצים בסקוקי, פרבר יהודי בשיקגו, לפני כ- 25 שנים. כנראה גם הפתרון צריך להיות דומה
עו"ד אברהם פכטר
התקשורת והציבור ממהרים לעיתים תכופות להרשיע אנשי ציבור בטרם סיום חקירה, בטרם הרשעה משפטית. הנזק לפעמים בלתי הפיך, פוגעני ומזיק. אבל למי איכפת. עוברים לפרשיות חדשות לוהטות והסיפור חוזר על עצמו. בפרשת אולמרט והנשיא קצב - מתקבל רושם של "רדיפה" ממוקדת ומאורגנת
דודו אלהרר
תקופה לא מבוטלת לפני הרצח, היו ליצחק רבין תומכים מועטים לדרך הפוליטית שבה בחר ללכת. הסקרים ניבאו לו מפלה מוחצת מול בנימין נתניהו. גם היום אין לדרך הזאת מספיק תומכים וחבל שמורידים ערב זיכרון חשוב מאין כמוהו לרמה של עצרת בחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il