X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על פיצויי מס רכוש למעבידים שעובדיהם הגיעו לעבודה אך שהו במרחבים מוגנים במהלך היום
▪  ▪  ▪

התיתכן פרשנות, כפרשנותה של רשות המיסים, כי לא יינתן פיצוי בשל עובדים שהגיעו לעבודה במהלך מלחמת לבנון השנייה, אך שהו במהלך היום במרחבים מוגנים ככל שנתבקשו לכך על-ידי פיקוד העורף או לפי קצב האזעקות שלא פסק באותה תקופה?
לדעתנו, אין ספק כי "יום היעדרות" כהגדרתו בתקנות מס רכוש, כולל גם חלק מיום, לרבות היעדרות של עובד מעבודתו, גם אם היעדרות זו נבעה בשל שהייה במרחבים מוגנים במהלך יום העבודה, עקב המצב הביטחוני.
בהתאם לתקנות מס רכוש שנקבעו לתקופת המלחמה האחרונה, זכאי לפיצוי ממס רכוש כל מעביד שלפחות אחד מעובדיו גר ב"ישוב ספר" או ב"אזור הגבלה" כהגדרתו בתקנות, ללא קשר למיקומו של העסק. כמו כן, זכאי לפיצוי כל מעביד, יהא מקום משרדיו ועסקו אשר יהיו, אשר עובדיו היו אמורים לעבוד באזור ההגבלה בעת המלחמה ונבצר מהם לעבוד עקב המצב.
פיצוי יינתן בגין הנזק העקיף שנגרם ביישובים שהוגדרו כיישובים המצויים ב-"אזור ההגבלה" והכל לפי הוראות פיקוד העורף לגבי כל יישוב ויישוב ובתאריכים הרלוונטיים לכל אזור, אשר נקבעו על ידו.
"יום היעדרות בשל המצב הביטחוני", מוגדר בתקנות בסעיף 1 (4) (ב), כדלקמן:
"יום היעדרות בשל המצב הביטחוני" - יום, לרבות חלק מיום, שבו עובד נעדר מעבודתו אצל ניזוק, למעט יום שבו נעדר בשל מחלה, תאונה, חופשה שנתית, מילואים, או בשבת ובחג וביום שישי - למעט מי שעובד באופן רגיל בימים אלה; (ההדגשות שלנו- ר.א.).
המונח המאוזכר בסעיף 1(4)(ב) לתקנות כדלעיל, מטרתו להרחיב את הגדרת המונח "יום היעדרות", גם לעובדים אשר נעדרו בחלק מיום העבודה. כולל עובדים אשר שהו מחוץ למקום העבודה זמן כלשהו עקב המצב הביטחוני, אף אם היעדרות זו היתה בשל הצורך לשהות חלק כלשהוא מיום העבודה במרחב מוגן במקום העבודה - גם אלו ייראו כמי שנעדרו יום שלם מעבודתם.
הרחבה נוספת לאמור לעיל, ניתן ללמוד מתוך דיני העבודה ודיני הפרשנות הכלליים. עובדים ב-"אזור הגבלה" אשר הגיעו לעבודתם, אך במהלך יום העבודה נאלצו לשהות במרחבים מוגנים, ניתן לראות בהם כמי ש"נעדרו" מהעבודה. שהרי במהלך שהייתם במרחבים המוגנים, עובדים אלו לא עבדו בפועל ועל כן נעדרו מעבודתם הלכה למעשה.
שעות עבודה הינן שעות שבהן העובד עומד לרשות המעביד לצורך ביצוע עבודה. כאשר העובד שוהה במרחב מוגן במקום העבודה, עובד זה אינו עומד לרשות המעביד לביצוע העבודה. מצב זה יש לראות כהיעדרות של העובד מעבודתו.
מבחן ההיעדרות מהעבודה, הנו מבחן פיזי אשר תוצאתו כלכלית. אי המצאותו של עובד במקום ביצוע עבודתו (העובד אינו מצוי ליד המכונה, כלי עבודתו, שולחן כתיבה וכו'), הוא אינו עומד לרשות העבודה, על כן ניתן לראותו כמי שנעדר ממנה, במצב זה נפגע המעביד מאחר שתפוקתו מהעובד שולית, אם לא אפסית, בשל המצב הביטחוני.
בהתאם לפרשנות סבירה, הרי ניתן להרחיב את המונח היעדרות גם למונח "נבצרות". עובד אשר בשל המצב הביטחוני הגיע למקום העבודה אך לא תפקד בה הלכה למעשה בשל מצב נפשי לקוי אשר פגע בתפקודו הלכה למעשה, כמוהו כמי שנבצר ממנו לעבוד. "נבצרות" בשל מצב נפשי, עקב המצב הביטחוני, כמוה כהיעדרות.
אזור הצפון הוכרז כ-"אזור הגבלה" אשר חלות עליו הוראות פיקוד העורף בעניין שהות התושבים ובכללם חובת העובדים לשהות במקומות סמוכים למרחבים מוגנים ולהתגונן בתוך מרחבים מוגנים בעת אזעקה.
על-פי הגדרת חוק שעות עבודה ומנוחה, עובדים ששהו במרחבים מוגנים, כלל לא ביצעו עבודה בפועל ולא עמדו לרשות המעביד לעבודה.
אשר על כן, הרי לדעתנו, עובדים אשר שהו בסמוך למרחב מוגן או במרחב מוגן או נעדרו בחלק מיום עבודה באופן פיזי או נפשי ("נבצרות"), הינם עובדים אשר נעדרו מעבודתם בהתאם לתקנות. פרשנותה המחמירה של רשות המיסים, כאילו עובדים שהגיעו לעבודה אבל לא עבדו בשל שהייתם במרחבים מוגנים, ייחשבו כעובדים שעבדו יום עבודה מלא אינה סבירה ואינה תואמת את התקנות.
היפוכו של דבר, לפי התקנות, עובדים שהגיעו לעבודה אך נבצר מהם לעבוד בשל שהייתם ולו זמן קצר עקב המצב הביטחוני, ייראו כאילו נעדרו יום היעדרות מלא, כהגדרת מונח זה בתקנות עצמן.

תאריך:  19/12/2006   |   עודכן:  19/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
אם נבחן במה השקיעה לשכת עורכי הדין את מאמציה בשנים האחרונות נוכל לגלות בנקל את הפער הבלתי נסבל בין המאמץ שהושקע בנושאים מקצועיים,למאמץ שהושקע באירועים חברתיים
אמנון פלץ
הויכוח היכן לשמר את הדם הטבורי מחמיץ את העיקר. במערכת רפואה מודרנית יש מקום לבנק פרטי וגם לבנק ציבורי. האינטרס של שניהם הוא זהה - הגדלת מספר המנות הנאספות ונשמרות
עו"ד אברהם אלתר
הרשימה תוקפת את אחת הבעיות המנסרות תדירות אצל בעלי שליטה איך לבצע עסקות עם חברותיהם ללא חשיפת יתר לשומות מופרזות כפי שקרה פעמים רבות. על סמך תקדימים מסוימים מנתח המאמר את דרך הזהב לעסקת בעלי שליטה ללא חשיפה לשומות מופרזות מצד פקיד שומה בעת בחינת העסקות
יהונתן דחוח-הלוי
מלחמת האזרחים הפלשתינית מלמדת, כי אין פרטנר קביל בצד הפלשתיני ובוודאי לא גורם כוח היכול לעמוד בהתחייבויות מדיניות ארוכות טווח או לכבד הסכמים ביטחוניים ולהילחם בטרור    אלה הקוראים לפתוח בעיתוי הנוכחי במו"מ עם הרשות הפלשתינית שוגים בקריאתם את תמונת המצב בזירה הפלשתינית
אורנה מרקוס בן-צבי
סוריה מילאה ועדיין ממלאת תפקיד מפתח בבעירה התמידית הבוערת במזרח התיכון    השאלה היא - האם הימנעות ממשא-ומתן עם סוריה לאור עובדה זו, תרחיק אותה מ"ציר הרשע" או אולי דווקא להיפך    דווקא הימנעות מהידברות עם השכנה מצפון היא שתקרב את המלחמה הבאה    מאין שואבים מנהיגי המדינה את "האומץ" המפוקפק לדחות על הסף הצעות הנשיא הסורי למשא-ומתן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il