X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מזלה של מדינת ישראל שיש לחלק ממנה את החוסן הפנימי, האמונה והתוקף המוסרי שלא להיגרר אחרי תסביכי הפחד שמנסים להדביק לה הקיצוניים מבפנים, ולעיתים היא מתנהגת בהתאם, זקופת קומה ומרימה ראש. זאת למרות שבתוכה קבוצה לא קטנה של אנשים שעיקר אמונתם היא "ובגויים לא יתחשב", כלומר מותר ורצוי לדרוס את הגויים החיים בארץ ישראל עד, שבעזרת השם, ייעלמו
▪  ▪  ▪

תוקף אליקים העצני במאמרו "שתיקת הכבשים", מאמר נוסף בשורה ארוכה של מאמרים דומים, את מי שדעתו שונה מדעתו של העצני, ומכנהו " משנאיה מבפנים" ומתארו ככבש או כנגוע בתסביכי אשמה. אעזר גם אני בדימוי של בעלי חיים: איזהו כלב נבחן - הקטן והפחדן, כלבים גדולים הם בעלי ביטחון עצמי, ואינם מגיבים לכל גירוי חולף.
אומר העצני במאמר קודם: "שליטים יהודים שכינו את יש"ע "שטח כבוש" ומתאמצים להופכה לפלשתין, מעמידים בסכנה את הקיום הפיזי של המדינה וגם שומטים מתחתה את הקרקע הרוחנית, הלאומית-דתית-היסטורית, הנותנת לה את זכות הקיום".
ועל כך אומר להעצני, שכל עוד שבזכויות עסקינן, נדונו לסכסוך שלעולם לא ייפתר, כי זכויות נראות אחרת משני צידי הסכסוך. מגישתו של העצני נובעות שתי אפשרויות, או שהעצני מאמין כי הערבים ייעלמו מארץ ישראל, או שנגזר עלינו לחיות לעולם במלחמה מתמדת.
מתקשה אליקים העצני לקבל את העובדה שיש אנשים בעלי אמונה שונה משלו. מתקשה העצני לקבל שיש המאמינים כי רק הסתכלות לעתיד ולא לעבר, יכולה להביא חיי שקט. מתקשה העצני לקבל שיש שאינם מאמינים כי הגויים ייעלמו מארץ ישראל בכוח עליון, ורואים את העתיד מראייה ריאלית המכתיבה דרך אחת, שיהודים וערבים יילמדו לחיות זה לצד זה.
מפליא שאדם מסרב להאמין כי יבוא יום וישראלים וערבים ילמדו לחיות בשלום. מה קרה לחזון "וגר זאב עם כבש, ונמר עם גדי ירבץ"? או לחילופין, קשה לקבל איך אדם רואה רק את ההווה, ואין לו תקווה לעתיד, "הלנצח תאכל חרב?"
באופן אבסורדי תומך העצני במאבקם של המוסלמים הקיצונים, שהרי הם מאמינים באותו דבר רק בהיפוך כיוון, שיבוא יום והישראלים ייעלמו מארץ ישראל.
כותב העצני: "לרגל הוצאתו להורג של סדאם חוסיין ישראל היתה צריכה לשלוח אזהרה לכל המרצחים הפוליטיים בעולם" - כלומר לנבוח. כלום יש משהו חדש במה שהעצני רוצה לומר לעולם? כלום תצא מזה תועלת כלשהי? לא ולא. זה רק מזכיר את הבריון השכונתי המתגרה.
שואל העצני: "מדוע שתקה ישראל ולא עמדה לצידו של אוייב אוייבה?" ועונה: "ישראל חששה "לקלקל" לבוש, ישראל הרגישה שתמיכתה לא תסייע לו, כ"א להיפך - תזיק" ומנתח: "כאלו מגענו מטמא, ואנחנו יודעים זאת", "כמי שאין לו זכות מוסרית לשפוט אחרים" וממשיך העצני להשתלח: "ציפורה שרת החוץ מדגם 'תולעת יעקוב' פוחדת לפתוח את פיה כאשר אויבנו מקבל את עונשו."
לא פוחדת, העצני, לא פוחדת אלא מקיימת את הפתגם "סוף מעשה במחשבה תחילה". מחשבה תחילה ולא תגובה אוטומטית כאותו כלב נבחן, קטן ופחדן. ציטוט: "שתיקת ישראל נוכח נפילת אויבה, שתיקה של חשש והתבטלות עצמית, היא אחד הסימפטומים המדאיגים לשקיעתה של המדינה כיישות עצמאית, בטוחה בעצמה ובעלת חוסן פנימי". נהפוך הוא, העצני, נהפוך הוא. זו שתיקה של ביטחון עצמי של החזק, שלא צריך לצעוק כל הזמן "החזיקו אותי"...
ומקנח העצני בהאשמת כל אחד מאיתנו: "כל מי שמאפשר לממשלה הזאת להמשיך בכהונתה, וממילא לדרדר אותנו מי יודע לאן - נוטל על עצמו אחריות כבדה מאד".
ועל כך אומר להעצני: כל מי שפועל בהתגרות שכל תכליתה לדרדר אותנו מי יודע לאן - הוא שנוטל על עצמו אחריות כבדה מאד. היו שחשבו, לפני אלפיים שנה, כי ניתן לפתור בכוח בעיות לאומיות. התוצאה הנוראית ידועה.

תאריך:  07/01/2007   |   עודכן:  07/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכלב הקטן והפחדן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
העצני רואה הדברים נכוחה-אולי מעט חריף אבל צודק ל"ת
א מ רול  |  7/01/07 10:53
2
העצני ראש הממשלה הבא אמן. היחיד שמגיע לו. לא שליט בובה אלא ציוני ואוהב א"י לחלוטין.
תיכוניסט  |  7/01/07 14:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אתי אפללו
"יש בתחום אנשים שמנופפים בקשרים, שהם מכירים את זה ואת ההוא שחייב להם בגלל שסייעו לו לקבל משהו"
עו"ד אברהם פכטר
לאן מועדות פנייך ארצי? עד אנא ועד מתי תמשיכי בנתיב של חקירות ושחיתויות, השורפות ואוכלות כל חלקה טובה. ההרגשה היא - שלכל כיוון ממסדי וממשלתי שיזרקו חכה - ידוגו פרשיית שחיתות וריקבון עם גרורות. זליכה ולינדנשטראוס - נראים כשני דון-קישוטים המסתערים על תחנות רוח שמפיצות ריח רע
אלירן דה-מאיו
בכל זמן בחיים, ניתן לעשות שינוי ולהשיב לעצמנו את הבריאות הטבעית. גם כשהמצב קריטי, תמיד אפשרי לחולל שיפור משמעותי באמצעות הקפדה על תנאים מתאימים
יואב יצחק
לשחיתות הגואה אחראים לא רק העבריינים עצמם, אלא גם חלק מכלי התקשורת    דנקנר ואברמוביץ' מנסים לנשוך את חושפי השחיתויות    מזוז ולינדנשטראוס מעכבים מיצוי הדין עם אולמרט, למרות שקיבל שוחד
אסא זיידמן
ההשתתפות בחידונים האלו אסורה לכותבי השאלות ובני משפחותיהם - כנראה שלא אהיה מיליונר ולא אפצח שום כספת, אבל כשהמתמודד בחידון לא יגיע לפרס הגדול בגלל שאלה שטנית ויקלל את כותב השאלה, לי תהיה נחת מאוד גדולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il