X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מכיוון שדעתו של הרב הנכבד היא שקול באישה ערווה, והקשבה לקול נשי גורמת לגבר הרהורי כפירה, עלתה בי מחשבה מזעזעת: אולי אסור לי גם לדבר? הרי הקול הנשי יוצא מפי גם כשאני מדברת, לא רק כשאני שרה. אז אולי עצם הדיבור שלי מהווה סכנה לגבר?
▪  ▪  ▪

יש לי שאלה לכבוד הרב הנכבד, בעקבות פסק ההלכה שניתן בקשר לשמיעת שיריה של הזמרת דנה אינטרנשיונל. למרבה המזל, או למרבה הצער, תלוי בנקודת המבט וההשקפה, עשה אותי הבורא כרצונו, כלומר, אישה. מכיוון שדעתו של הרב הנכבד היא שקול באישה ערווה, והקשבה לקול נשי גורמת לגבר הרהורי כפירה, עלתה בי מחשבה מזעזעת: אולי אסור לי גם לדבר? הרי הקול הנשי יוצא מפי גם כשאני מדברת, לא רק כשאני שרה. אז אולי עצם הדיבור שלי מהווה סכנה לגבר?
הסכנה הרצינית היא שישנם אנשים שמקשיבים לדברים הללו ומקבלים אותם כדברי הלכה מסיני. האיש ששאל את השאלה מתייחס כמובן ברצינות לתשובה, ועצם העובדה שהרב הזה מכהן כרבה של עיר אומרת דרשני.
הבורא ברא אותנו בדיוק כפי שברא את המין הגברי. הנחש, או יצר הרע, קיים באותה מידה גם בגבר וגם באישה. שנינו קיבלנו את חופש הבחירה, ובהתאם לכך יתנהלו חיינו. גם אדם וגם חווה נכנעו בעצם ליצר הרע שלהם, ועל כך אנו משלמים עד היום, ולכן אנו צריכים לעבור את תהליך התיקון.
גם נשים צריכות להתגבר על פיתויים שונים, לא רק גברים. ישנם זמרים גברים המשלהבים את ייצרן של נשים, ובעיקר נערות, הנראות עומדות בשורה הראשונה וצורחות כמעט עד איבוד חושיהן. האם יצא פסק הלכה גם נגד הזמרים הללו?
מאיפה לוקחים את האכזריות הזו, הסותמת לנשים את הפה ללא כל בושה? וישנם אנשים המוכנים לשמוע את הדברים האלה וגם לקיים אותם. איפה הנשים הדתיות שתקומנה ותגדנה שהן לא מוכנות לשמוע דיבורים כאלה, שאין להם ולא כלום עם תורת ישראל?
תורת ישראל מדברת על אהבה ללא תנאי, על אחדות. על "ואהבת לרעך כמוך". ולא מדובר בה רק על גברים. צריך לאהוב גם נשים, ולא מדובר על אהבה מינית, יצרית, שכבודה במקומה מונח, אלא על אהבת האישה כאדם, כיבוד זכויותיה כאדם, שיש לו פה כדי שיוכל לדבר בו, וכן, גם לשיר בו.
שירת אישה היא דבר נפלא, שמיימי, היכול לגרום להתעלות הנפש. בסרט האלמנט החמישי שרה הדיווה שירה מרוממת, וכולם ישבו בשקט והתפעמו. מדוע לקחת דברים יפים ולהסיט אותם למקומות רעים? האם הכל מסתכם רק בהרהורי כפירה? האין עונג רוחני משמיעת קול אישה שרה, כפי שמתסכלים בציור יפה או אפילו מתפעמים מנוף יפה?
ואם גבר הוא כה חלש אופי, עד כי קולה של אישה שרה יכול לגרום לו הרהורי כפירה, אל לו לשאת במשרה רמה כל כך, כי הוא יכול למעוד בדברים הרבה יותר משמעותיים ורציניים. הפיתויים העומדים לפנינו הם הרבה יותר חמורים מקול אישה, יש פיתויים בדמות שוחד, שלמונים, הטיית דין, רמאות, טובות הנאה, והרשימה ארוכה. די לפתוח עיתון ולקרוא.
צריך לדאוג שאנשים לא ימעדו במלכודות הללו, ולצאת בקריאות ופסקי הלכה על הדברים האלה, ולא להסיח לנו את הדעת בשטויות כמו הרהורי כפירה בעקבות קולה של אישה.

תאריך:  15/02/2007   |   עודכן:  15/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם מותר לי לדבר?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חבל שאת לא מנסה להבין, אלא להסית.
נעמן  |  15/02/07 15:57
 
- אין לי שום שנאה ליהדות
אורנה רב-הון  |  16/02/07 04:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
אחת לתקופה קם גורם נוסף ומציע להעביר את הגנת העורף למשרד לביטחון פנים, כאשר כבר ברור כי הבעיה המרכזית במלחמת לבנון לא היתה מבנית. רעיון ההעברה זה אינו חדש. הוא יקר, בזבזני ולא מעשי. מוטב שלא לבזבז את זמנה של המדינה על רעיון נוסף לשינוי ארגוני ולהתמקד בהסקת המסקנות האמיתיות מהמלחמה הכושלת ולחזק את פיקוד העורף
שלמה ברום
ההסכם עצמו הוא שביר. ממשלת האחדות עדיין לא קמה והדרך למימושה רצופה מכשולים כמו ויכוחים על האישים הספציפיים שיבחרו לאיוש תיקים מרכזיים, ובעיקר תיק הפנים
צבי גיל
אם התקשורת המסורתית תמשיך למלא תפקיד חיוני בחברה, מוזיאון התקשורת עשוי לחזק את הזיקה לתחום שהוא חלק בלתי נפרד מחברה דמוקרטית פתוחה    אולם, אם היא תעבור מן העולם, הדורות הבאים יתוודעו למדיה של פעם ע"י ההנצחה
אורי בר-און
כאשר יוחנן צנגן, מנכ"ל רשת, רוצה לשנות את החוק כך שכל הזכויות יהיו אצל גופי השידור ולא אצל המפיקים והיוצרים הוא בעצם מתכוון לייצר את אותו המונופול שיש לערוץ 1, לקבור גם את הסרטים של ההווה בתוך הארכיונים של העתיד
ראובן לייב
העיר השווייצרית, האיטלקית ברוחה, שוכנת על שפת אגם המג'יורה, מוקפת עיירות ציוריות רבות ונוף משגע, ומציעה שפע של טיולים ואטרקציות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il