X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכיפה סימלה פעם מורשת של יהודים יראי שמיים. עכשיו היא משמשת גם כסות על ראשם של פושעים, של חשודים בפשיעה ובמעשי נבלה אחרים שמבזים את העם, את מורשתו ואת תורתו
▪  ▪  ▪

ברוחות של מישורי פולין אילו חבשנו כיפה, הרוח היתה מעיפה אותה כמן פרפר. לכן הילדים לבשו כובע תקני עם צדע, רצוי מפרווה, מלֶבֶד או בד עבה. המבוגרים, ליתר ביטחון, לבשו(והחסידים עדיין לובשים) גם כיפה ומעליה מגבעת. אם הכובע יעוף תישאר המגבעת. אם זאת תעוף חלילה- אלוהים גדול. אבל גם כילדים חבושי כובע חרדנו שמא יעוף, ואם הוא עף רצנו אצנו לתפוס אותו. זאת לא מפני שהיה לנו קר, אלא משום שחששנו משני גורמים. ההורים, שיבואו איתנו חשבון על איבוד כובע, ואלוהים, שעלול להכות אותנו בבָרָק, כאשר אנו חשופים באין כובע.
עד כדי כך היתה, והינה, המשמעות של חבישת כובע או כיפה. בין היתר כדי להבדיל אותנו מן הגויים שב"חוקותיהם לא תלכו" (וייקרא י"ח ג'). לגויים, לא ניתנו, בין היתר, עשרת הדברות, ובהם: לא תרצח, לא תנאף, לא תגנוב, לא תענה ברעך עד שקר, לא תחמוד אשת רעך וגו'.
ואילו אצלנו, בקרב היהודים, אנו רואים מדי יום על המרקע פושעים קטנים, פושעים גדולים, רוצחים, אנסים, פסיכופתים- חובשי כיפה. אחד האחרונים בגלריה היה איש (אכן איש ולא חיה)שביצע מעשי אונס אכזריים נוראים באישה בת 41, תוך גרימת חבלות באבר מינה והתעללות, מעשה סדום, ועוד עינויים אשר הביאו למותה. הוא חבש כיפה. זה לא אומר שחובשי כיפות צריכים להסיר אותן כדי שלא יחשדו בהם. זה כן אומר שחובשי כיפות, אנשי תורה, דת ומסורת אמיתיים ובראש וראשונה רועי הדת שלהם חייבים להשמיע איזה קול או מלמול.
אלה משמיעים את קולם בנושא הטלוויזיה, האינטרנט, הטלפון הנייד, נשים עגונות (לחומרה) וכיו"ב הלכות דרבנן, או תוצרת בית, מעוגנות, או לא מעוגנות, בתורה. הם זועקים, מוציאים פשקווילים נגד "עוכרי ישראל" מסוג זה או אחר, אך לא שמעתי אותם זועקים על אותם פושעים מכוסי ראש שבכיפתם מבזים את דת ישראל ומסורתה. הם, "ענקי ההלכה", עוסקים ברצח של נפש- לפי הגדרתם. רצח של גוף או עינויו, ענייני העולם הזה, זה לא עניינם.
ואגב באתר זה, בהקשר אחר, תיארתי כיצד נראים בפרוזדורי בית המשפט אנשי החוק קשורים באזיקים למפריי החוק, שניהם משלומפרים, לבושים איזה טריקו שמבליט את צמיגי הכרס ו...מכוסים כיפה. ואין אני מבחין מי איש החוק ומי הפושע או החשוד.
ומהו המקור לכיסוי הראש. לא מדאורייתא. על-פי "ויקיפדיה" המקור הראשון מובא בתלמוד לגבי האמוראי רב נחמן שבילדותו, אצטגנינים (קוראים בכוכבים) אמרו לאמו שהילד יהיה גנב ויעצו לה חכמי הדור לכסות את ראשו כסגולה ליראת שמיים.
איפכא מסתברא, לפחות לגבי הגנבים של ימינו, אשר כיפה לראשם.

הרשימה מופיעה באתר המחבר "זרקור"
תאריך:  20/02/2007   |   עודכן:  20/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיפה מכסה... מה?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בעיה חמורה-הצעתך לא יעילה
מגיב  |  20/02/07 12:54
2
ומה עם הפויטיקאים: קצב, שרון,ברק, בניזרי... ל"ת
קול המציאות  |  20/02/07 16:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני שירץ
דומני שעל מדינת ישראל למצוא את הקו הדק והעדין, בין נטרול פעילותו הזדונית של השיח ראאד ואנשיו לבין טיפול קשוח -שיהפוך אותו למה שהאיש שואף בסתר בכל נפשו - מנהיג כל פלשתיני בעל הכרה מקומית, בינערבית ואולי אף בינלאומית; במודל השיח' יאסין
מוטי אקסמיט
שר "שולף" אחד, ארגון "מרוסק" האמור לשמור על אכיפת החוק ומדינה שלמה "עומדת" מנגד- ההצגה הכי טובה בעיר?! ספק רב!!
יואב יצחק
חשין וזמיר רומסים נורמות בסיסיות כאשר הם מפטפטים ומקוננים בניסיון "לסנדל" את השופטים בבית המשפט העליון    מי יותר מוסרי, גנות או חשין?    וגם: מדוע זמיר מקשקש עכשיו למרות שבזמן אמת לא עשה מלאכתו כדבעי?
ד"ר יובל ברנדשטטר
מי שעסק בהינתקות הורעל, כי רק אנשים שהמוסר האישי שלהם פגום יכלו להוביל את פשע ההינתקות כפי שבוצעה
ראובן לייב
כאשר מדברים על ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, צריך לקחת בחשבון גם אפשרויות בלתי נעימות: גניבת ארנקים ותיקי מסמכים של תיירים הוא דבר יומיומי, שיכול להפוך חופשה נפלאה לסיוט. מדריך קצר על הדרכים להתמודד עם גניבות טיפוסיות בניו-יורק. סיפור עם מוסר השכל, אך ללא טיפת מוסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il