X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דוח ניהול סיכוני IT מעלה כי ארגונים צופים פרצות אבטחה, מאמינים כי הם פחות יעילים בבקרות תהליכים, ומדווחים על חוסר תיאום פנימי ביחס לתפישת סיכונים
▪  ▪  ▪

סימנטק פרסמה את דוח ניהול סיכוני ה-IT שלה, ממנו עולה כי לפחות 60 אחוז מהמשיבים צופים לפחות אירוע IT גדול אחד בשנה שעלול לעצור לגמרי או להפריע לחלק הקריטי של העסק.
הדוח החדש, Symantec IT Risk Management Report, נועד לעזור למנהלים ולאנשי תפעול IT להבין את הרכיבים הקריטיים המעורבים באסטרטגיית ניהול סיכוני IT יעילה. הדוח מבוסס על מחקר כמותי ואיכותי שבוצע במהלך תקופה של 12 חודשים, שהסתיימו באוקטובר 2006. סימנטק אספה מידע מלמעלה מ-500 משיבים: מנהלי IT בדרגים השונים עד הבכירים ביותר בארגונים עם פעילויות כלל עולמיות ובייצוג רחב של מגזרי שוק.
נתוני הסקר מצביעים על כך שמרבית המשיבים צופים להיות מושפעים על-ידי סוג מסוים של אירוע אבטחה או ציות לתקנות חוקיות בטווח של שנה עד חמש השנים הבאות. 66 אחוז מהמשיבים מצפים לתקרית מרכזית הקשורה לתקנות חוקיות לפחות פעם בחמש שנים. בנוסף 58 אחוז מהמשיבים מצפים לאובדן נתונים גדול שייגרם על-ידי אירועים כמו השבתת מרכז מחשבים, השחתת נתונים, או חדירה אל מערכות האבטחה, לפחות פעם אחת בחמש שנים.
"ניהול יעיל של סיכוני IT דורש שילוב חזק של מומחיות והשקעה בבקרות תהליכים ובקרות טכנולוגיה", אומר אריה דנון, מנכ"ל סימנטק ישראל ואזור הים התיכון. "תוכניות ניהול סיכוני IT היעילות ביותר משתמשות בבקרות מוגדרות ומשלבות טכנולוגיות שנבחרות בקפידה ותהליכים ונהלים מומלצים. דוח ניהול סיכוני ה-IT של סימנטק גילה כי המקצוענים שהשתתפו בסקר, בכל רמות הארגונים, תחומים, גודל וגיאוגרפיות, רואים את יכולות ארגוניהם בתחום בקרות טכנולוגיות כיעילות יותר מאשר בתחום בקרות תהליכים".
ממצאי הדוח מגלים כי אימות זהויות, הרשאות וגישה היו בקרות תהליכים שדורגו גבוה יותר מבחינת יעילותן, עם 68 אחוז מהמשיבים שדירגו את יעילות ארגוניהם גבוהה יותר מ-75 אחוז. הדוח גם מדגיש בעיות בקרת תהליכים ספציפית בזיהוי, סיווג וניהול של נכסי IT. רק 38 אחוז מהמשיבים דירגו את עצמם עם יעילות העולה על 75 אחוז בהטמעת בקרות תהליכי מלאי נכסים, סיווגים וניהולם. לבקרות אלה יש חשיבות מהותית בבניית תוכנות ניהול סיכוני IT המשקפת את עדיפויות הארגון. בלי הערכת סיכונים קפדנית, כל הנכסים צפויים לזכות בטיפול שווה, כאשר חלקם צריכים להיות מוגנים יותר ואחרים מוגנים פחות.
דוח סימנטק זיהה הבדל בולט בדרך בה אנשי ומנהלי IT רואים את חשיפת סיכוני ה-IT של ארגוניהם, במיוחד סביב הסיכון הנתפס כקשור לסיכוני תהליכים עסקיים וסיכוני ציות לתקנות חוקיות. לדוגמא, 8 אחוזים ממנהלי ה-IT הבכירים מדרגים סיכון תהליכים עסקיים כקריטי לפעילויות ה-IT שלהם, בהשוואה ל-22 אחוז ממנהלי ה-IT הזוטרים יותר; ו-23 אחוז ממנהלי ה-IT הבכירים מדרגים סיכוני ציות לתקנות חוקיות כקריטיים לפעילויות ה-IT שלהם, בהשוואה ל-16 אחוז ממנהלי ה-IT הזוטרים.
סימנטק מאמינה כי תיאום חזק בין כל תחומי ה-IT והעסק חייב להתקיים כדי שהשקעות בניהול סיכוני IT יזכו להצלחה. נקודות השקפה פנימיות שונות אלה של IT עלולות ליצור סיכון בגלל תיאום גרוע עם העסק הגדול יותר. זה עלול לבוא לביטוי בהשקעה עודפת או השקעה נמוכה מדי בבקרות, מה שמוביל למשאבים מבוזבזים ותוכניות ניהול סיכוני IT בלתי יעילות.
נתונים נוספים מהסקר זיהו מגמה הקשורה לארגונים המצטיינים מסוגם (Best-in-Class). סימנטק מגדירה ארגונים כאלה כ-25 אחוז בצמרת המשיבים שדירגו את יעילותם בהטמעת 16 אזורי בקרה. ארגונים אלה נהנים מרמות גבוהות יותר של ניהול ציות וסיכונים עסקיים, אך מרמות נמוכות יותר של תקריות IT. ניתוח מפורט גילה כי ארגוני Best-in-Class פועלים ביעילות גבוהה ברחבי מגוון בקרות, כולל בקרות תהליכים ויוצרים גישה הוליסטית. הנתונים גם גילו כי ארגונים בעלי ביצועים נמוכים יותר מתמקדים בדרך כלל במספר קטן של בקרות טכנולוגיות טקטיות יותר מאשר בהטמעת מגוון רחב של תחומי בקרה.

pConBiz - סיכומים טכנולוגיים למנהלים להגדלת הרווחיות העסקית
סימנטק היא חברה המתמחה באספקת פתרונות המסייעים למשתמשים פרטיים וארגונים להבטיח את אבטחת, הזמינות והשלמות של המידע שלהם. סימנטק נאסד"ק תחת הסמל SYMC ומפעילה רשת נציגויות בלמעלה מ-40 מדינות ברחבי העולם. מטה סימנטק ממוקם בקפרטינו (Cupertino), קליפורניה, ארה"ב. www.symantec.com
תאריך:  01/03/2007   |   עודכן:  01/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
דומני ששוב ראינו המחשה ברורה מה פירוש מקרתיזם וציד מכשפות. אין לי לצערי את המגאפון שמעמידים אמצעי התקשורת לרב-סלפן אברמוביץ שאין לו שום מעצור מוסרי, אתיקה עיתונאית ושמץ של הגינות אנושית בבואו להרוס אדם. הגיעה העת שהתופעה הנקלית הזאת תטופל כראוי
בועז מושקוביץ
האם יש קשר בין "רב-נרטיביות" למחקר היסטורי?    פרופסור אריאל טואף זכה לפרסום עולמי בזכות עלילה אנטישמית, המרצה להיסטוריה נועם שורק מכנה אותו "הפרופסור האמיץ"    סימונינו די טרנטו - קורבן היהודים?
ראובן לייב
העיירה סמרינג, שהיתה פעם פאר אתרי הנופש של אוסטריה והפכה באחרונה למרכז של ישישים, פותחת שוב את בתי המלון שלה לנופשים, והפעם - לצעירים
ד"ר צ'לו רוזנברג
תגובה למאמרו של יואל מרכוס - יותר חלם מאשר סיציליה, הארץ, 24.2.2007
נרי אבנרי
שורות אלה לא היו נכתבות, אילו זכו כל השקרנים, אלה מימין ועמיתיהם משמאל לאותו יחס    אלא שבמחוזותינו, השקרנים מהמחנה הנכון, זוכים להגנת האמסטאפים, והשקרנים מימין, ננשכים בכל הגוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il