X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כנראה לא מהמערכת הפוליטית (שרובה אינטרסנטית) תצא הישועה לעם היושב בציון. בשורות הבאות אציע מספר הצעות והערות, כהצעות קונקרטיות ומעשיות, שיש לדעתי לדון בהן, בשיח ציבורי ובכובד ראש
▪  ▪  ▪

לא יהיה זה בגדר גוזמה, כי התחושה הכללית הינה אובדן כל דרך, ערך וחוסר בהירות בנוגע לעתיד הנראה די מאיים. כאשר האזרח בחיי היום יום אינו מרגיש כל שינוי מיוחד הנעשה מכיוונה של הממשלה הנוכחית, כאשר אין לה כל אופק מדיני, ביטחוני, או חברתי.
די אם נביט על האסונות שפקדו את המדינה ע"י מעגל התאונות הנורא משבוע האחרון, כדי לומר, כי אין לממשלה תוכנית רצינית, סדר עדיפות גבוה לטיפול בזועה, בנושא כה אלמנטרי וחשוב, על הקורה בכבישים לרווחת האזרח. ממש כנאמר בנביא: בַּיָּמִים הָהֵם, אֵין מֶלֶךְ בְּיִשְׂרָאֵל: אִישׁ הַיָּשָׁר בְּעֵינָיו, יַעֲשֶׂה (שופטים, פרק יז', ו).
קשה שבעתיים לחשוב, כי עם כל פרשיות השחיתויות הנורא, האסון הנורא מכל הוא, האדישות וההרגל - מאין ספור הפרשיות הנוהרים לפתחנו, נהיינו אטומים ופחות רגישים לאסון הערכי שפקד אותנו.
כנראה לא מהמערכת הפוליטית (שרובה אינטרסנטית) תצא הישועה לעם היושב בציון. בשורות הבאות אציע מספר הצעות והערות, כהצעות קונקרטיות ומעשיות, שיש לדעתי לדון בהם, בשיח ציבורי ובכובד ראש.
1. יש להקים מעין "מועצת חכמים" לממשלה ולכנסת - אשר תנחה אותה בכל מישור בהחלטות המכריעות על חיינו אנו! מועצה זו תקום באופן מצומצם מאישים בכירים, הבולטים ביותר בתחומם, ותורחב מסביבה במעגל נוסף של אישים, שיחולק למחלקות מחלקות, ואלו יתנו חוות דעת מקצועית וכך השיח הציבורי יהיה יעיל יותר מחד, ויקשר בין נבחרי העם לבין הציבור מאידך.
2. כמו כן, יש לחזק את העומדים בפרץ מול גלי השחיתות, את המערכות המבקרות הקיימות, ובראשם את מוסד מבקר המדינה. חיזוק זה הינו רב משמעות ונצרך שבעתיים בימינו אלה. כאשר, ישנם גורמים רמי דרג, מהצמרת הבכירה ביותר, שעושים כל שלאל ידם להחלשתם, גם אם יהיה להם מכך רווח רגעי, אשר יהיה. באחת ההזדמנויות סיפר לי עיתונאי בכיר: דע לך! ישנו כלל בעיתונות, ישנן 2 דרכים להרס אישיותו של המושמץ; בטשטוש תמונתו ואופיו, או בשיבוש שמו.
אוסיף ואומר: כי אולי היה זה נכון, אך הציבור כיום חכם יותר מאי פעם על-מנת להבין ולקרוא בין השורות. עובדה שבסקרי דעת הקהל ידו של המבקר גוברת.
3. לצד כל אלה, יש לזכור דבר נוסף וחשוב, כי לצד הפרשיות העסיסיות הצצות מדי שעה, איננו (עדיין) במצב של מדינת שווייץ השלווה. מדינת ישראל המוקפת אויבים, הדומה לכבשה בין שבעים זאבים, אינה יכולה להרשות לעצמה נתק בין ראש ממשלה לבין שר ביטחון! בין שר המשפטים לנשיא בימ"ש העליון, יריבויות שלא מכבדות את לשכת רה"מ, גם אם ידו של מבקר המדינה לא יצאה זכה ממנה, וכל זה לצד ההרס הערכי בכלל, המשליך על תרבות חיינו בכלל וגם על תרבות הנהיגה בחיינו, אשר כידוע משפיעה על החיים וגם במקרים לא מעטים על המוות. לצד כל אלה ועוד, האם התעסקויות יתר על המידה בפרשיות מביכות שהוזכרו, אינן בגדר הימור מסוכן מדי למדינה הנאבקת על חייה באופן תמידי?
לא לשחיתות ולטשטוש, לא לאיבוד הפרופורציות, אך כן לשינוי ולייעול המערכות!

הכותב הינו עו"ד וח"כ לשעבר. מכהן כסגן נשיא הקונגרס העולמי של יהדות גרוזיה. לצד היותו רב ואיש ציבור, הינו כותב מאמרים ומרצה בנושאי אקטואליה, חינוך ומשפט.
תאריך:  12/03/2007   |   עודכן:  12/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדרון החלקלק
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חוזרים לעיירה בגלות.
דיוגנס  |  12/03/07 18:06
 
- כנראה שי לך קושי בהבנת הנקרא
חיים10  |  13/03/07 01:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
מה עשתה השופטת טאובר? נטלה מפסק הדין של השופט לבנוני את המילה "מלשינות", הסירה ממנה את האבק, והמריאה על כנפי המילה האיומה הזו למחוזות שמעבר להרי החושך
נרי אבנרי
"על-פי כל הסקרים", כך אמרת לאנשי גוש-קטיף, "העם רוצה הינתקות, ואתם לא יכולים לכפות את חלומכם על כל הציבור"!! בדמוקרטיה שלך מר אולמרט, סקרים גוברים על הקלפי. אם כך, על-פי כל הסקרים, רוב אזרחי המדינה רוצים בסילוקך. לך הביתה, ואל תאנוס אותנו לסבול את מנהיגותך...
ד"ר שרה ברסלרמן
כיצד משפעה תקופת הבחינות על סטודנטים, ולא פחות חשוב מכך- על בני זוגם? איך לעבור את הבחינות בשלום- ולהישאר בזוגיות? ד"ר שרה ברסלרמן, פסיכותרפיסטית ומטפלת פרטנית, זוגית ומשפחתית מתייחסת לתקופה הלחוצה של הסטודנטים - "חופשת" הבחינות
יוגב שריד
סוגיית מכירת תנובה אשר רוכזה בתנועת המושבים והושקעו בה מאמצי ניהול רבים, הוכיחה לנו שהתארגנות מסודרת ועבודת הכנה מוקדמת מהווים יתרון משמעותי בהובלת מהלכים אסטרטגיים
עו"ד משה גולדבלט
יש לתבוע מכל המועמדים הרצים לבחירות התחייבות חד-משמעית לקיים משאל על אופיה ודמותה של הלשכה, שיכריע את הויכוח בנושא זה בתוך מסגרת הלשכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il