X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מריה קאלאס - טרגדיה יוונית, זהו שמה של מונודרמה אופראית שכתבה וערכה עדי עציון, שגם משחקת את דמותה האגדית, המופלאה של מריה קאלאס במלאת 30 שנה למותה
▪  ▪  ▪

סיפור חייה הקשה והמדהים גם יחד של מריה קאלאס הוצג במוזיאון ת-א ב-20 לחודש אפריל, לצלילי האריות של הגיבורות שגילמה מריה במהלך הקריירה המפוארת שלה, אך גם הקצרה ביותר. שלוש עשרה שנה שרה קאלאס על במות העולם החשובות, בהן גילמה כארבעים וחמש דמויות מתוך אופרות חשובות.
האמנית הדגולה, שגדלה בבית עני, כילדה שמנה, מכוערת ובעלת קומפלקסים רבים, עבדה בפרך עד שעלתה והגיעה לשיא פסגת זמרות האופרה בכל הזמנים. זאת עשתה בזכות האמביציה החזקה שהיתה לה
ואף בזכות אמה שדחפה אותה לשיר. קולה החד כסכין, אופיה הסוער והבלתי מתפשר העלו אותה לכוכבים, אך גם ריסקו אותה לקרשים.
מריה היתה מסוכסכת עם סביבתה ורוותה הרבה חרפות וביקורות קשות מאלה שחשבו שהיא בעלת קול מחוספס ובלתי מושלם. מצד אחר היו מעריציה הרבים, ביניהם בעלה המיליונר שדחפו את הקריירה שלה יותר ויותר ואף עשו על גבה מיליונים רבים.
מריה, בשמה המלא אנה סופיה ססיליה קאלוגפולוס, נולדה ב-1923 בניו-יורק להורים מהגרים מיוון. בת 13 עברה עם אמה ואחותה ג'קי לאתונה לאחר שהאב עזב את המשפחה. היא היתה ילדה שמנה ומכוערת לעומת אחותה ג'קי שטופחה מאוד ע"י האם. בג'קי ראתה האם את התגשמות חלומה לשירה. האם היתה אישה קשה והתייחסה בזלזול למריה, אך עם זאת ניסתה להכניס אותה לקונסרבטוריון באתונה. מריה לא עמדה במבחן הבמה, והאם לקחה עבורה מורה פרטית, שעד מהרה הבחינה בפוטנציאל הגלום בילדה. סיפור לכלוכית הפתיע לבסוף, בשנת 1941, כאשר ביצעה מריה את הופעתה המקצועית הראשונה בדמותה של טוסקה באופרה באתונה.
מכאן ואילך היתה הדרך סלולה בפניה כזמרת אגדית אהובה ושנואה כאחד. לאורך שנות החמישים הופיעה אין ספור פעמים בבתי האופרה הגדולים ביותר בכל רחבי העולם. בשנת 1954 הפחיתה מריה הרבה ממשקלה כשהופיעה באופרה מידיאה מאת כרוביני. הופעתה הזוהרת החדשה הפתיעה את הקהל, אך לימים ירידה במשקל זו, תתנקם קשה בבריאותה, ובאי יכולתה לתמוך בקולה. הופעתה האחרונה היתה ב-1965 בקובנט גרדן.
בשנת 1969 ליהק הקולנוען הידוע פייר פאולו פזוליני את קאלאס לתפקיד הדמות מדיאה מהמיתולוגיה היוונית. התפקיד מעולם לא היה מופע אופראי.
חייה האישיים אף הם זכו להדים תקשורתיים רבים. היה לה רומן מתוקשר מאוד עם איל הספנות היוני אריסטוטלס אונאסיס. ההיכרות ביניהם התרחשה לאחר הופעתה בשנת 1957 באופרה אנה בולנה של דוניצטי, במסיבה שנערכה לכבודה.
היא עזבה את בעלה ג'ובני בטיסטה לטובת אונאסיס. נולד לה ולמאהבה ילד, אך שעות ספורות לאחר הלידה הילד נפטר. הדבר שבר אותה מאוד, מאחר דעם כל הצלחתה לא הצליחה מריה לממש את אימהותה. היא שקעה במרה שחורה. שברון לבה הוכפל, מאחר שאהובה, שהבטיח להתחתן איתה עזב אותה לאחר תשע שנות היכרות אינטימית, לטובת ג'קלין קנדי אלמנת נשיא ארצות הברית.
את שארית חייה בילתה מריה בדירתה בפאריס. בודדה ומיואשת, גם לאור העובדה כי קולה בגד בה, ויותר לא יכלה לשיר. בשנת 1977 מתה מריה בגיל 53 בפאריס. אפרה פוזר בים האגאי מול חופי יוון. עד עצם היום הזה סיבת מותה לא התבררה עד הסוף.
הדיווה האולטימטיבית היתה אמנית שנויה במחלוקת. עוצמתה הדרמטית הביאה אותה לשיאי תפארתה בכל במות האופרה בעולם. בהופעותיה שילבה טכניקה של בל קנטו עם כישרונות דרמתיים טבעיים גדולים. שילוב שהפך אותה לזמרת שחקנית מפורסמת ביותר בתקופתה.
לאור זמרתה האגדית של מריה, ראיתי את הופעתה של עדי עציון, זמרת ושחקנית דרמטית נפלאה בזכות עצמה, שהושפעה מאישיותה המיוחדת של מריה, וגם בעקבות כך שמצאה ספר קטן בשוק עתיקות בפאריס], בו קראה את המקתרגים על מריה והחליטה לחקור יותר בנושא, עד שבשלה בה, ההופעה, בסלון ביתה, המשמש אכסניה נאה למוסיקאים וזמרים. בהופעתה זו משחקת עציון ומספרת על תחנות בחייה של מריה קאלאס, כמו שעשתה בתוכנית שלה, קודמת ומצליחה על חיי אלמה מהלר. עדי עציון מצליחה להעביר באוטנטיות את סיפור חייה המדהים של מריה לצלילי האריות של הגיבורות שגולמו על ידה במהלך חייה.

תאריך:  08/05/2007   |   עודכן:  09/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר טליה מור
כל מי שגידל בחייו בעל חיים מבין את מהות הקשר הרגשי העמוק שנוצר עם חיית המחמד. לעיתים, עם הגיעם לגיל זקנה ואף קודם לכן, צצות בעיות רפואיות ואז קרוב לוודאי שהווטרינר שלכם ימליץ לבצע המתת חסד ולהיפרד ממנו תוך הקטנת הסבל. ד"ר טליה מור מסבירה על התהליך הרגיש של המתת החסד, ובאלו מקרים ספציפיים מומלץ לבצעו
עו"ד שרון, הורנשטיין
אחת השאלות המעניינות היא האם תיקון שומות מיסוי מקרקעין יכול להיעשות גם לאחר חלוף 4 השנים המנויות בסעיף 85 לחוק. בנושא קיימת פסיקה סותרת, הנותנת משקל שונה לאינטרסים של יציבות מחד-גיסא ומס אמת מאידך-גיסא
גיא רוה
אני רוצה להוביל מהלך ולהוכיח ללא כחל וסרק שיש אבות אשר ראויים להיות אבות משמורנים ולטפל בילדים שלהם בדיוק כמו האמהות. לצערי, חובת ההוכחה מוטלת עלינו
הרצל חקק
ראיון עם אסתר זילבר-ויתקון על ספרה "חוצה שומרון", הוצאת דורות, 186 עמ'
אביתר בן-צדף
קשה להסביר את הרוח הרעה, הנופלת מדי פעם על הסופר א"ב יהושע, ומתבטאת בפרצי הגות מבעיתה, המעידה על בורותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il