X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות היותו חולה לב, מתנדב אשר הרשקו לסייע לקשישים גלמודים וחולים
▪  ▪  ▪

בין עשרות קשישים חולים וגלמודים בתל אביב היה, זה כבר, אשר הרשקו לאגדה מהלכת על שתיים. במסירות אין קץ מטפל הישיש, בן ה-80, שהוא עצמו חולה-לב, בחלכאים ובנדכאים שאליהם התאכזר הגורל.
עד לפני שנים מעטות היה אשר הרשקו בעל חנות לעורות בתל אביב, אולם כשנחלש ונפל למשכב, החליט לחסל את עסקיו. אלא שהוא לא ידע מנוחה לאורך זמן. תוך זמן קצר גמלה בליבו ההחלטה להירתם לעזרתם של אנשים שחלו ושידם אינה משגת עזרה ראוייה בשל מחלתם. לצורך כך הוא הקים את אגודת "סיוע לנזקקים", המגייסת למענם תרומות במוסדות-ציבור שונים. בכספי תרומות אלה דואג הרשקו לסייע לנזקקים במצוקתם.
סדר-יומו עמוס לעייפה. בבוקר הוא יוצא לביתה של ישישה ערירית, חולת-לב, שעד לפני זמן לא רב נהגה לישון ב...ארגז לכלי-מיטה, בחדר עלוב וחסר כל, בבית מט לנפול. הרשקו, שהתוודע לישישה שהתאלמנה זה לא כבר, הצליח לגלות מדוע בחרה בסידורי-שינה כה מוזרים: מיטתה נשברה, הריפוד נקרע ומה שנותר ממנה היה ארגז כלי המיטה שמתחתיה. בלית ברירה החליטה לישון בו. הרשקו דאג למיטה חדשה בשבילה.
מאז אין הרשקו נוטש את הישישה. בינתיים הצליח לדאוג לה לכיריים של גז, שאותם תרמה חברת-גז גדולה. אלה באו במקום התנור הישן, שעליו נהגה לבשל קודם לכן. הוא גם קנה לה, בכספי תרומות שאסף, מיחם לתה. בפרוס חג הפסח האחרון דאג להביא צבעי, שיסייד את חדרה, אלא שגם בכך לא הסתפק: הוא הצליח להגיע להסכם עם אחד מפעילי אגודת "מתן בסתר", שיועברו לידיה של הישישה 100 שקל מדי חודש.
"לקוחה" אחרת של הרשקו היא ישישה הלוקה בסקלרוזה והמרותקת אף היא לביתה, באין מי שיסייע לה. "המלאך הגואל" , כפי שהיא מכנה אותו, ערך למענה מגבית-תרומות ובכספים שנאספו אצל מכריו רכש בשבילה מכשיר-טלוויזיה, "כדי שיפיג את שיעמומה", כדבריו.
המלאך הגואל
ישיש קטוע-רגל, שאשתו נפטרה בבית, מצא אף הוא את משענו בהרשקו. הוא שהסדיר למענו את ההלוויה והקבורה והוא שהתנדב לישון בביתו בימי האבל הראשונים. באותה עת דאג גם הרשקו כי מספר מתושבי שכונת שפירא, שבה מתגורר הישיש, יבקרו מדי יום בביתו, כדי שלא ישתעמם. אחד מהם היה...תייר, שבו פגש הרשקו ברחוב.
יש גם זוגות-חולים, שאותם נטל הרשקו תחת חסותו. עם אחד הזוגות נמנים ישיש שאינו מסוגל לתפקד ורעייתו הלוקה בסקלרוזה מתקדמת. הרשקו דואג להם למנת-אוכל יומית ממטבח העזרה הסוציאלית, לסידור חשבונותיהם הנשלחים על-ידי המוסדות, ולתרופות. לקראת חג הפסח דאג הרשקו לקנות לזוג הישישים שתי תרנגולות, ירקות ופירות.
יש ישישים גלמודים וחולים שהוא מתוודע אליהם ברחוב. כזה הוא ישיש, הנוהג לשבת מדי יום באפס-מעשה על ספסל ברחוב בתל אביב, כדי לשאוף אוויר צח. התברר, כי בחדרו שברחוב טרומפלדור הוא אינו מסוגל לשבת. חצר הבית, שמתחת לחלונו, היתה למקום-מיפגש לפרוצות, ואילו חדרו הצר טחוב. בלית ברירה הוא מעדיף לשבת בחוץ, באוויר הצח. עתה מנסה הרשקו לדאוג לשיקומו.
על פועלו למען הקשישים החולים הוא זוכה למכתבי-הוקרה רבים. אופייני להם הוא מכתב שכתב ישיש גלמוד בשפה הגרמנית: "יש בי רצון עז להביע, בדרך זו, את תודתי והוקרתי על עזרתך למעני. אינני מתכוון רק לביקורים שאתה מזכני בהם מדי יום, או לקניות ולשאר הסידורים המשרדיים שאתה מסדיר למעני משך חודשים רבים. אני מתכוון, בראש ובראשונה, לדיכאון העמוק שלקיתי בו ושאותו הפגת וסייעת לי לגבור על בדידותי. אני מאמין באמונה שלמה בקדושת האגדות על למ"ד-ו"ו צדיקים, מלאכים מן השמיים, שנשלחו להושיט עזרה ליצורי-אנוש מיסכנים עלי-אדמות. בשבילי אתה מגלם אחד מהם".

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  15/05/2007   |   עודכן:  15/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בן 80 שעוזר לאחרים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מקווה שהרצוג יתן לו פרס סימלי
שושפרי  |  15/05/07 09:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר חיים משגב
גם מצוקה אישית קשה, ואף חשש מפני תוצאותיהן של החקירות הפליליות שבדרך, אינם מצדיקים התנהגות הדומה יותר לצרחות של חשודים המובאים להארכת מעצר מאשר למי שעומד בראש הפירמידה
ניסן יואלי
העולם הפוסט מודרני, המציג רק את "האמת היחסית" כך שאין כל נקודת שיפוט תקיפה אפריורי, משמיט את צדקת דרכנו במאבק מול הצד שכנגד. רק חזרה למקורותינו היהודיים, הפנמת ערכינו המוסריים המותאמים לאופי המאבק והאויב, תביא מזור לחולי זה, ונוכל גם נוכל להתגבר גם על הטרור האנרכיסטי, כמו גם על הטרור הערבי
אדמונד חסין
הדאגה היהודית בכל הדורות הינה דאגה כפולה: החרדה לפרט, לאיש היהודי, ולכלל - לעם. הדאגה לגורל הפיסי של היהודי ולהמשכיות הרוח של האומה היהודית... בשני נושאים אלה נגזר עלינו, במשך כל הדורות, מאבק
יוסי אחימאיר
הצד הערבי בונה על אישים חלשים בצד הישראלי כדוגמת פרס ולבני. גם הוא יודע שכסאותיהם מתנדנדים תחתם וזמנם בשלטון קצוב. לכן, אצה להם לפתע הדרך, למנהיגי ערב
קנון יובל
ניתן לזהות בארגונים, תאגידים וחברות עסקיות מאפיינים אנושיים. עובדה זו נתמכת על-ידי דיסציפלינות מדעיות שונות. מעבר לכך ניתן לזהות בארגון זהות מגדרית המשפיעה על אופיו, תגובותיו, תפיסתו העצמית והסביבתית. זיהוי הזהות המגדרית על-גבי רצף זכרי-נקבי מאפשר לבעלי עניין לאתר מרכיבים רלוונטיים לשם ייעול תהליך התקשורת, חיזוי דפוסי תגובה לגירויים שונים ומקסום התועלות העסקיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il