|
1 |
|
|
לחרדים תמיד היו הצדקות דתיות לחוסר מעש, עד שהגיה היהדות הליברלית ויצרה אידאולוגיה חדשה שהניב פרי.
החרדים הם שזקוקים לרפורמה, והגיע הזמן שתעזבו אותנו קצת בשקט. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קישקוש |
|
|
|
|
|
קצת מוזר להגיב לאדם שקורא לעצמו "קישקוש". מה זה שייך לחרדים ולא-חרדים? גם רוב גדולי הרבנים הציוניים אוסרים על מדרך כף רגל במקום המקדש. אם הרפורמה שאתה מדבר עליה היא זלזול באיסור כרת אני מניח שכל מי שמקבל על עצמו שמירת מצוות על פי ההלכה זקוק לשיטתך ל"רפורמה"? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ישראל נבו |
|
|
2 |
|
|
הדיון ההלכתי אינו תמים כל-כך.
להלן הורדת מסיכות:
על פי ההלכה אסור למוסלמי לעלות להר הבית. הזר הקרב יומת. כך שיש מקום לעימות דתי סביב הר הבית ללא קשר לשאלת העליה להר. ראשי המתנגדים לעליה לא מעלים בדעתם לתבוע את שמירת קדושת המקום ממשחקי כדורגל של ילדים מוסלמים או של עליה להר של גברים ונשים (כפי שנזדעקו על חילול הקודש במנהרות הכותל).
אמנם קיימת תחושה של חוסר אונים מול המצב, אך כנראה שחוסר האונים הזה הוא נח "אונס רחמנא פטריה" ותודה לאנס הנכבד.
האמת היא שבבסיס שאלת העליה להר עומד הצורך.
להלכה נוקטים להקל ולקבל עדות עד יחיד בענייני עגונות על אף חומרת איסור אשת איש, כיוון שהפוסקים מכירים בצורך ומחפשים כל דרך להקל במסגרת ההלכה.
לגבי הר הבית בדיוק ההיפך, כפי העולה מדברי הכותב, אנו מודים לווקף על כך שהוא נותן לנו תירוצים להימנע מלעלות להר הבית, והמאמץ יהיה דוקא למצא סיבות לאסור.
האם יש חילול ה' גדול מהויתור על הר הבית לאסלאם הרצחני?
האם לא ראוי לחדש את הקרבת הפסח שביטולו בכרת בעת שטומאה הותרה בציבור?
אם כבר מורידים את המסיכות הבה נודה כי אנחנו חיים לא רע בלי הר הבית. הלב לא נקרע בדמעות על חורבן הבית, והתפילה על פרנסה עשוייה "לדבר" יותר למתפלל מהתפילה לכינון המקדש.
בתי המדרש לא מוצפים בשעות של לימוד הלכות מקדש, והכהנים לא מקבלים הכשרה לעבודת הקודש במידה וח"ו ירד המקדש משמים.
אם הקב"ה רוצה מקדש, הוא כבר יסתדר אנו אומרים.
אמנם איני חושב שהיחס למקדש של כל הרבנים שעלו להר שונה משל אחרים. אני חושב שכבוד האומה וגאוותה הנרמסת מטרידים את רוב העולים(אך יש יוצאי דופן) יותר מאשר היעדר הבית על ההר. אני רק חושב שמי שיש לו לב יהודי חייב לכאוב את ההשפלה שבהשתלטות בן השפחה המצרית על מקום הקודש. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ישעיהו שלמון |
|
|
3 |
|
|
· יש לחזור ולהזכיר שמדין תורה אסור ליהודים להיכנס למקום המקדש והעושה כן במזיד דינו כרת כעובר על החמורות שבעבירות מן התורה.
· כולנו בחזקת טמאי-מתים, בימנו אין כל דרך הלכתית להיטהר מטומאת מת וטבילה במקווה אינה מטהרת מטומאה זו כלל. לפיכך הפרסומים על עלייה למקום המקדש תוך הקפדה על דיני הטהרה כביכול – חסרי שחר.
· גבולות מקום המקדש בהר הבית אינם מוסכמים. מן הראוי לעשות סייג לתורה ואפילו לא להיכנס למצב של ספק וחשש לעבירה על איסור כרת.
· אם העולים להר הבית טוענים שאינם נכנסים למקום המקדש וגם אם טענתם נכונה עצם הטענה מצביעה בעליל שכל המעשה הזה נעשה מסיבות פוליטיות ולא מסיבות דתיות. דינו של מה שמחוץ למקום המקדש כדין כל מקום אחר בירושלים ת"ו ולמבקשים להתפלל בירושלים יש ב"ה בתי כנסת לרוב כולל בעיר העתיקה ובכותל המערבי.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יעקב חיים |
|
|
4 |
|
|
הפרופ' המכובד מנסה להוכיח את טענתו ההלכתית לכאורה בשיטות שאין להם כלום עם ההלכה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ירמי |
|
|
|
|
|
אתם מנסים ליצור את הרושם כאילו יש לזה היתר הלכתי רחב. מדובר באיסור כרת שצריך להיזהר אפילו מספיק ספיקו. כל גדולי הפוסקים בדורנו אסרו ואוסרים זאת. מועצת הרבנות הראשית אסרה זאת כמה וכמה פעמים. אולי כל אלה יחד עם כותב המאמר מבינים בהלכה ואתה וחבריך מסלפים את ההלכה מסיבות פוליטיות? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שמחה זיסל |
|
|
|
|
|
גם אם אינך מסכים עם הרב שליט"א היזהר בדבריך! אתה מדבר על מי שכל הגדולים מכירים בגדלותו העצומה בתורה. הרב לא "מנסה להוכיח" דבר מההלכה כי אין צורך בכך. כל גדולי הפוסקים, ציונים ולא ציונים אוסרים לעלות למקום המקדש והוא פשוט אומר זאת. אין בדבריו חידוש והמחדשים הם אלה ההורסים אל ההר ברגל גסה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יואל משה |
|
|
5 |
|
|
כיהודים חילוניים לאומיים התעייפנו מהויכוחים המגוחכים בין החרד"לים לחרדים: עזבו אותנו עם הקורבנות והפרות האדומות שלכם. שום ממשלה חילונית לא תוותר על הר הבית. זה סמלנו הלאומי. אתם תתפללו בכותל, המוסלמים במכה ואנחנו נבנה את כנסת ישראל - סמל הריבונות המתחדשת על הר הבית! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
גדי גולן |
|
|
6 |
|
|
הרב נפתלי רוטנברג שליט"א, מקדש שם שמים בדבריו ונותן ביטוי נאמן לדעת ההלכה לדעתם של כל גדולי הפוסקים ורוב מוחלט של הרבנים בדורנו.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מאיר גרוס |
|
|
7 |
|
|
הרב אלישיב הביע פליאה על כך שקבוצת הרבנים, שהחליטה על עידוד העלייה להר הבית, עשתה דבר שמנוגד, לתפישתו, להלכה ולפסיקת של כל גדולי התורה! ראו ידיעה ב NFC |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
גרשון רפאל |
|
|
8 |
|
|
הרב נפתלי רוטנברג שליט"א לא מבטא רק את דעת גדולי הפוסקים החרדים אלא גם את דעת הרב אברהם שפירא שליט"א, ראש ישיבת מרכז הרב והרב הראשי לשעבר, הרב זלמן מלמד, הרב ישראל אריאל מרמת גן וכל הפוסקים הגדולים של הציונות הדתית |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אסף דיין |
|
|
9 |
|
|
הרבנים שעלו להר הם פוליטיקאים קטנים ומסוכנים הרומסים את ההלכה ברגל גסה ומעיזים פנים נגד כל הרבנים הגדולים של הציונות הדתית הרב אברהם שפירא, הרב מרדכי אליהו, הרב שלמה אבינר שפסקו שאסור לעלות להר. הם גורמים לרבים אחרים שאינם מקפידים על תחומים להיכשל באיסור כרת ממש. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מתן קראוס |
|
|
|
|
|
הרבנות הראשחת חייבת לבטל את הכושר לכל הרבנים שעלו להר ובכך הפרו את החלטות מועצת הרבות הראשית מאז מלחמת ששת הימים האוסרות באיסור חמור עליה להר הבית |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דני אפשטיין |
|
|
|
|
|
כל הלהג שלכם על פגיעה בכבוד הרבנים ובהלכה מתגמד מול הסכנה האמיתית של ליבוי האש נגדנו. האנשים האלה מסוכנים לעתידה של מדינת ישראל ואלף מאמרים מנומסים כמו של פרופ' הרב רוטנברג לא יעזרו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
גלית ענתבי |
|
|
10 |
|
|
חבל שלא פניתם לרב נפתלי רוטנברג שליט"א כדי שיביע דעתו עכשיו. זה מאמר מלפני ארבע שנים! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמליה מעופרה |
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
כמדריכת תיירים המביאה קבוצות ובודדים להר הבית בכל סוף שבוע אני ממליצה להמוני בית ישראל לבוא לבקר בהר, רצוי עם הדרכה צמודה. מרתק! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הדס לוי |
|
|
13 |
|
|
הגענו למצב שצריך אומץ לב כדי לעמוד מול ציבור קטן ומתלהם (שאיננו מייצג אפילו את רוב ההתיישבות ביש"ע) ולומר בבירור את דעת תורה. הרב נפתלי רוטנברג שליט"א מגלה ולא בפעם הראשונה אומץ לב ופועל מתוך אחריות ציבורית. שאלתי אותו מהיכן הוא לוקח את הכוחות והוא ענה לי שהוא עושה זאת מתוך תחושה של חובה. ואני שואל רבנים אחרים: הרי מה שהרב רוטנברג אומר זו דעת גדולי הדור והפוסקים החרדים והציונים. זו גם עמדתה של הרבנות הראשית. מדוע לא נשמע קולם? מדוע לא יוצאים רבנים נוספים? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוסי הראל |
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|