X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המנמ"ר יכול, וצריך להיות, חלק מתהליך קבלת ההחלטות ברמה הארגונית ולא רק בנישה הטכנולוגית. מנמ"ר המשתתף בתהליך קבלת ההחלטות יכול לתרום הרבה מעבר ליישום הטכנולוגי
▪  ▪  ▪

מהו החזון הטכנולוגי העיקרי שהחברה שלך דוחפת?
חירות. מגוון הפתרונות, הטכנולוגיות והיישומים עבור מערכות מידע הוא עצום. עם זאת, מנמ "רים, מנכ"לים ומנהלי כספים אינם חשופים מספיק לעושר ולאפשרויות הללו. מרבית מקבלי ההחלטות מאפשרים לעצמם להיות תלויים ביכולותיהן של חברות יישום המתמחות בפתרונות נקודתיים ובטכנולוגיות ממספר מוגבל של ספקים.
סיסנט מנתקת את תהליך קבלת ההחלטה הארגונית והעסקית מחברות היישום. על-ידי ניתוח עסקי וטכנולוגי מקביל הנעשה מתוך ראית העולם של הלקוח, ושל סביבתו העסקית, סיסנט מאפשרת ללקוח לקבל את הטכנולוגיה המתאימה ביותר למטרותיו.
כיצד ממש החזון שלכם את ההבטחה הבסיסית של הטכנולוגיה - להציע יותר תמורת פחות?
עמידה ביעדים. הדגש של סיסנט הוא המטרות העסקיות של הלקוח. מכאן שהלקוח איננו עוד חברה שספקי הפתרונות מתאימים למשבצת המוצרים העומדים לרשותם. ישנה אמונה כי החיסכון וצמצום העלויות צריכים להיות המנטרה של כל מנהל ככלל, ושל המנמ"ר בפרט.
אנו מאמינים כי אבחון מטרות ויעדי הלקוח ברמה העסקית של הלקוח, מול הטכנולוגיות הקיימות היא הדרך הנכונה למיצוי מלא של ההשקעה בטכנולוגיה.
מהם היתרונות הכלכליים המשמעותיים שיפיקו ארגונים שיישמו את החזון שלכם?
מערכות המידע כמרכז רווח. עבור חלק ניכר מהארגונים, מערכות המידע הן מרכז הפסד. זאת מתוך ראייתן כחלק מהעלות של הקיום העסקי, ולא כחלק אינטגרלי מהתהליך העסקי.
לכל מהלך עסקי כיום יש השלכה על מערכות המידע הארגוניות, ולכל התפתחות טכנולוגית יכולה להיות השלכה על התהליך העסקי. בעזרת התמודדות עקבית ושוטפת עם השלכות הדדיות אלו ניתן להפוך את מערכות המידע מכלי תפעולי לכלי עסקי ורווחי.
אלו מגמות ושינויים משמעותיים אתה רואה בתחומי הפעילות העיקריים של ארגונך בשנים הקרובות?
קוד פתוח ותכנה חופשית. מודל הרכישה של קופסאות או מסמכי רישוי מתחלף במודל של שרות או תשלום לפי שימוש. במודל זה, בחירת הכלי ובחירת המיישם יהיו תהליכים מקבילים ולא תהליכים תלויים. מנהלים שישכילו לזהות מגמה זאת יזכו ביתרונות תחרותיים מהותיים: העדר תלות בספק בלעדי, יכולת מיקוח גבוהה יותר ונגישות לטכנולוגיות מתקדמות יותר.
המודלים מבוססי התמיכה (SOA) או תוכנה כשרות (SaaS) מתבססים יותר ויותר על קוד פתוח ותכנה חופשית. ההיגיון מבחינת הספקים ברור: צמצום התלות בספקי תוכנה קניינית, עלויות נמוכות יותר, ואפשרויות התאמה רבות יותר. לא פחות חשוב: תוכנה שאינה נופלת באיכותה מתוכנה קניינית, ולא במעט מקרים, עולה עליה.
הקוד הפתוח מאפשר מיקור חוץ יעיל יותר וזול יותר מחד, ומאפשר שימור של ההשקעה ומעבר בין מיקור חוץ לניהול פנימי בהתאם לצורכי הארגון.
אלו דברים היית ממליץ למנהלי המחשוב ליישם באופן מעשי, בהתבסס על החזון של החברה שלך?
להיות יוזם. אל תמתין ליוזמות עסקיות של אחרים. חפש יוזמות חדשות בעצמך. צא החוצה, אפילו אל מעבר לים לפתרונות של הארגונים המקבילים והמתחרים שלך בחו "ל. לא ליפול בפתרונות שבי בפתרונות של הארגונים המקבילים והמתחרים שלך מעבר לכביש. היתרון התחרותי נמצא במקומות שהמתחרים שלך אינם. המנמ"ר צריך להיות יוזם ומקדם של הארגון ולא רק מיישם של טכנולוגיה.
מה היית מתאר כמעכבים המרכזיים, ליישום ותפעול יעילים של המחשוב בארגונים?
פחד מכישלון. לא מעט מנהלים נמנעים מלקחת יוזמות בתחום מערכות המידע חשש ממורכבות ועלויות. הראיה הצרה של מערכות המידע נובעת מתפיסה שלהן כאוסף של מחשבים המפוזרים בארגון. בסביבה כזאת, נמנעים מנמ"רים מיוזמות שהן מעבר לפרויקטים תשתיתיים בסיסים ביותר ופועלים בעיקר לאחר היוזמות העסקיות, או לחץ של משתמשים.
קופסאות שחורות. העברת אחריות היישום לגוף מיישם חיצוני ללא ניהול ולווי מביא להקמת קופסות שחורות בתוך הארגון שאין לארגון יכולת לנהל ולפתח. זוהי תופעת לווי של מגמה של מיקור חוץ גורף של מערכות המידע.
איזה מיתוס מקובל בתחומי המחשוב ואינטרנט תוכל להפריך על סמך ניסיונך?
תוכנה זה היי-טק. מנהלים, ואפילו מנמ"רים מביטים על חברות תוכנה ומיישמים כחברות היי-טק, בעלות חזון של חדשנות טכנולוגית. בלא מעט מקרים חברות תוכנה הן חברות מותג המייצרות במדינות בהן כוח האדם הוא זול, משווקות דרך ערוצי שיווק ישנים ויקרים ומתמחרות לפי כללים של מוצרי מדף.

סיסנט החלה את פעילותה בשנת 1998 כשיתוף פעולה של בני קשת וגיל פרוינד מתוך צורך למתן פתרונות אינטגרציה לסביבות עתירות חישוב ומרובות מערכות הפעלה בתחום מדעי החיים והביוטק. החברה עוסקת ביעוץ בין תחומי, עם דגש על פתרונות חוצי תחומים, הן מבחינת התיחום העסקי וטכנולוגי והן מבחינת התיחום של כלים קניינים וחופשיים. פעילות הייעוץ של סיסנט כוללת ראיה רחבה של מערכות המידע מתחומי ה-System התשתיתיים ועד לתהליך העסקי והחזון של הלקוח.
הכותב הוא מנכ"ל סיסנט. יליד ירושלים, 1967, נ+2. למד הסטוריה, ספרות עברית ופילוסופיה של המדעים באוניברסיטה העברית. למד ניתוח מערכות מידע במכללת סיוון. עובד בתחום מערכות המידע משנת 1987. מכור לספרי טרי פרצ'ט. מנהל בלוג על מערכות מידע ועסקים קטנים: smb.sysnet.co.il
תאריך:  24/06/2007   |   עודכן:  24/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי רוט
SOA היא לא רק ארכיטקטורה ומתודולוגיה לפיתוח פרויקטים. SOA גם יכולה וצריכה להיות ארכיטקטורה החוסכת פרויקטים וזאת באמצעות הארכת חיי המדף של מערכות קיימות - שמירה על הקיים והתקדמות לעתיד
אהרון רול
התרסתו של הקה"ל לצעוד בירושלים אין לה מאומה עם מאבקם למען זכויותיהם האזרחיות הלגיטימיות. התרסה זו הינה מלחמת כיפוף ידיו של הרוב ע"י המיעוט תוך נקיטת דרך אנטי-דמוקרטית
אריק פורסטר
איך בדיוק אוכלים את אברהם בורג? כנראה שעם הרבה מלח וחומץ. האיש החמדן, שהוכיח שאין הטבה שאינה מגיעה לו, הוכיח, עם יציאת סיפרו "לנצח את היטלר", שהוא רחוק מלהיות ראש קטן. להפך, בורג מגלה ניצוצות אינטלקטואליים שמעלים את החשד שמאחורי הנביבות והספק-שחיתות מסתתר אדם מקורי שיודע איך להסעיר את חוגי הימין, ועל כך יבורך
אביב ירון
פולחן האישיות שהעיתונאים המסקרים את עולם הפשע עורכים לאלה הנחשבים לראשי העולם התחתון או לסתם עבריינים כאלו ואחרים לעיתים מעורר בחילה    רוצחים שפלים וסוחרי סמים זוכים לכותרות וכתבות אשר מאדירים את שמם ומשדרגים את מעמדם בעולם הפשע
ד"ר יוחאי סלע
על-פי סימנים אחדים, ישראל מתגעגעת לימי הזוהר שלה בעזה שנמשכו 38 שנים תמימות. אלה היו ימי-זוהר מפוארים של שליטה אפקטיבית בשטח, בעיקר בקרב האוכלוסיה הערבית הגאה ששכנה במרחבים המוריקים של רצועת-עזה כולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il