X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דן סלס   |  חברת אופציה
כמעט אף ישראלי שנוסע לא יעז לצאת לחו"ל ללא ביטוח רפואי, למרות שהסיכוי כי ישתמש בו איננו גבוה רק מעטים ממאות אלפי הנוסעים מכירים את רשימת 10 השאלות הקריטיות - ששאילתן תבטיח שבמקרה וקורה משהו - יוכל המבוטח לחסוך לעצמו בין עשרות למאות אלפי שקלים שווה לגזור ולשמור
▪  ▪  ▪
דן סלס

ישראלים רבים חושבים לתומם כי הם מבוטחים מעצם בעלותם על כרטיס אשראי. לא כולם מודעים לכך שלפני שנוסעים לחו"ל חייבים לבצע אקטיבציה של הביטוח - אחרת הביטוח לא יופעל.
אך פה לא אמורה להסתיים דאגתם של הנוסעים לחו"ל. מתברר כי הביטוח אותו מספקות חברות האשראי כלל לא מכסה תרחישים לא סימפטיים רבים העלולים להתרחש בחו"ל.
שורה ארוכה של ביטוחי נסיעות, המשווקים גם על-ידי קופות החולים וחברות הביטוח, לא מכסים הוצאות של מבוטחים בגלל שלל טענות ובהן: שחלה הרעה במצבו הבריאותי של המבוטח במהלך חצי השנה האחרונה, שהוא נוטל תרופות על בסיס קבוע, שהוא מבוגר מדי, ועוד ועוד.
למרבה האירוניה, המבוטחים אינם מנועים מלרכוש את ביטוחי הנסיעות הללו, אלא מגלים כי הם לא מבוטחים רק כאשר הם חוזרים לארץ ומעוניינים בהחזר הוצאות רפואיות. יש הרואים בכך מלכודת לא הוגנת של חברות הביטוח, ומנגד יש המאשימים את הצרכנים שאינם מגלים עניין מספיק בכתוב בפוליסה אותה רכשו.
להלן מספר כללי אצבע לרכישת ביטוח נסיעות:

גיל

מעטים יודעים זאת, אך לא בכל גיל אתם מכוסים על-ידי הפוליסות ובעיקר על-ידי אלו הניתנות ללא תשלום, ועובדה מצערת זו תובהר לכם רק לאחר שביטחתם את עצמכם, לאחר שהוצאתם מכיסכם כספים רבים למימון שירותים רפואיים בחו"ל.
על-מנת שלא ליפול במלכודת הזו, מומלץ לשאול את הגוף המבטח איזה גילאים הביטוח מכסה. יש פוליסות המכסות עד גיל 65 בלבד, יש כאלה שמרחיבות את הכיסוי עד גיל 75 ויש גם פוליסות המיוחדות לגילאי 85.

האם קיים כיסוי להחמרה של מחלת לב

מאות אלפי חולי לב חיים בישראל. חלקם לקו בעבר בליבם או רק עברו צנתור, וכבר שנים ניהנים מאיכות חיים טובה. אם תחול החמרה כלשהי במצבם של הנוסעים הללו - הם לא יהיו מכוסים ברבות מהפוליסות לנסיעות. על-כן, מומלץ לכל מי שיש לו היסטוריה לבבית לבדוק אם הביטוח אשר רכש אכן מתאים לו או לא.

הבדלי מחירים

קיימים הפרשי מחיר מאוד גדולים בשוק ביטוחי הנסיעות לחו"ל, למרות שלעיתים קרובות דווקא הביטוחים היקרים אינם עדיפים על ביטוחים בעלות נמוכה.
המחיר איננו בשום אופן תו תקן של ביטוחי נסיעות. שווה לבדוק כל ביטוח לגופו. באחת מקופות החולים, לדוגמא, מחיר לאדם מבוגר יכול להגיע ל-12 דולר ליום, בעוד שבביטוחים אחרים יוכל אדם בעל בעיות בריאות להסתפק בביטוח שעלותו 6 דולר ליום בלבד, ללא כל הבדל בכיסויים.
מסקנה - שווה לעשות סקר שוק לפני שרוכשים ביטוח בקופה.

הטסה רפואית

עלותה של הטסה רפואית ממדינה למדינה עומד לעיתים על עשרות אלפי דולרים. מאוד לא נעים לגלות בדיעבד כי הפוליסה אותה רכשתם אינה מממנת את הטסה רפואית לכם או לבני משפחתכם.
על-כן מומלץ לשאול אם הפוליסה המוצעת לכם מעניקה כיסוי להטסה רפואית לישראל, ואם לא, להרחיב אותה, או לרכוש פוליסה אחרת תחתיה.

חילוץ רפואי

תאונות ואירועים בריאותיים חריפים עלולים להתרחש במקומות רבים ומגוונים בחו"ל. לעיתים מזומנות מחייבים אירועים אלה את חילוצו האווירי או הקרקעי של החולה אל בית החולים.
עלות כל חילוץ שכזה עומדת על עשרות אלפי דולרים ולעיתים יותר. אף ביטוח רפואי איננו שלם ללא כיסוי של חילוץ רפואי. עמדו על הכללתו של הכיסוי או רכשו ביטוח רפואי אחר.

טופלתם רפואית? אתם לא מבוטחים

רוב פוליסות הביטוח מחריגות נוסעים שעברו טיפול רפואי במחצית השנה שקדמה לנסיעה או אף בשנה האחרונה. הביטוח של איילון שפותח ומשווק על-ידי אופציה - הוא הביטוח המיטיב ביותר למאושפזים בעבר הקרוב, ומאפשר לנוסעים שאושפזו עד 3 חודשים לפני הנסיעה - להיות מבוטחים בביטוח נסיעות, ולשאר החולים במחלות כרוניות כיסוי ביטוחי מלא. כל יתר הביטוחים מחריגים את הנוסעים הללו כאמור.

טיפול המשך בארץ

רבות מהבעיות הבריאותיות החריפות שאירעו בחו"ל מצריכות אשפוז נוסף בישראל. רוב הביטוחים לא עברו הרחבה לתרחיש שכזה - ועל-כן החור בכיס עלול להיווצר דווקא לאחר החזרה מחו"ל.
ההרחבה הזו היא בסיסית מאוד ועלותה איננה גדולה, עד שלפעמים היא איננה כרוכה כלל תשלום נוסף. שווה לבקש אותה מהמבטח במעמד רכישת הפוליסה.

מי שנמצא במעקב רפואי - שלא יסע לחו"ל

בחלק גדול של פוליסות ביטוח הנסיעות, כל נוסע הנמצא תחת מעקב רפואי לא יכוסה. על-כן, יש להתעניין מראש מה נחשב למעקב רפואי - והאם אתם נחשבים כמכוסים או לא. אם לא, מצאו ביטוח שיאות לבטח אתכם. קיימות פוליסות שכאלה בשוק כאמור.

נוטל תרופות לא יכוסה

פוליסות ביטוח רבות מסתירות בנבכי הפוליסה סעיף אשר מוריד מהן את האחריות לנוסעים אשר נוטלים תרופות באופן קבוע. כאמור, אותו חולה שיזדקק לשירותים רפואיים בחו"ל, יחזור ארצה ויבקש כיסוי להוצאותיו, ואז ימצא כי הוא לא מכוסה.
על-כן, מומלץ לכל מי שנוטל תרופות, לשאול האם הוא מכוסה על-ידי הביטוח, ולא להסתפק בתשובות מתחמקות. קיימים מספר ביטוחי נסיעות המאפשרים כיסוי ביטוחי מלא לאנשים שיש להם בעיה רפואית.

תקופת הנסיעה

צעירים יכולים לרכוש פוליסת ביטוח שתכסה אותם אפילו בשהייה ממושכת של עד חצי שנה בחו"ל, אך ככל שהגיל עולה החברות מצמצמות את התקופה אותה הן מוכנות לכסות בביטוח הנסיעות.
חלקן יכסו נוסעים מבוגרים יותר רק במהלך 14 הימים הראשונים בחו"ל, חלקן יכסו לחודש ימים, וחלקן ל-45 ימים. שווה מאוד לבדוק את אורך הכיסוי ולהאריכו במקרה הצורך.

מחבר המאמר הינו מנכ"ל חברת אופציה, המפתחת בין השאר ביטוחי נסיעות לאנשים עם בעיות בריאות, בשיתוף עם איילון חברה לביטוח
תאריך:  19/08/2007   |   עודכן:  19/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
10 שאלות לנוסעים לחו"ל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תודה ושאלה חשובה
פיבי  |  19/08/07 11:35
 
- ביטוח לנסיעה לצורך ניתוח
דן סלס  |  20/08/07 23:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זיו גל
כמו רוב הציפורים היונים נושאות עמן קבוצות גדולות של פרעושים, פשפשים וקרדיות. נטען גם שהן נושאות מחלות היכולות לעבור לאדם על-ידי מגע ישיר עם הציפור או עם צרכיה
ראובן לייב
הפגיעה שלנו, במו ידינו, באיכות הסביבה, ממיטה עלינו אסונות בריאותיים
אריק פורסטר
הזרם הרפורמי ביהדות זנח את ההלכה לחלוטין, אך רוב היהודים המסורתיים מעדיפים להעמיד פנים שהתלמוד מגלם את האפותיאוזה של חכמת ישראל, ובכך הם טועים ומטעים, התלמוד משקף את זרם המחשבה ששרר בתקופה מסוימת תחת שלטון זר
אפרי הלפרין
"מדוע קשה להיות חופשי וגם דובר אמת", שואל יו"ר מועצת יד-ושם מר טומי לפיד במעריב, "כמה טיפות רעל צריך לטפטף לקנקן המים כדי שהם יהיו מורעלים?", ממשיך ושואל החבר והדובר בפועל של ראש הממשלה
יואב יצחק
מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, החשוד באי-סדרים ובכשלים, שכר באופן פרטי את שירותיו של עו"ד שרגא אליעד    בכך קנה לעצמו אופיר, למעשה, חסינות מצד התנועה לאיכות השלטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il