X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בטרם יחליט יזם על ביצוע השקעה מקומית בפולין, ישנן מספר סוגיות אותן רצוי להביא בחשבון, שהרי פעילות כזו כרוכה במיסוי, הן בפולין והן בישראל
▪  ▪  ▪

אין זה סוד, כי גודלו של השוק הפולני המקומי (אחת המדינות הגדולות במרכז אירופה שאוכלוסייתה מונה כ-40 מיליון נפש), היותה של פולין עשירה במשאבי טבע שונים, השתייכותה לחבר מדינות האיחוד האירופאי (החל ממאי 2004), תהליך ההפרטה המסיבי שעברה, הסכמי סחר רבים עליהם היא חתומה וקיומו של סחר חופשי (יבוא-יצוא) לגבי מרבית המוצרים, הפכו את פולין ליעד מועדף בקרב משקיעים זרים.
יש לציין, כי נתונים אלו לא נעלמו מעיניהם של המשקיעים הישראלים, המגלים בשנים האחרונות עניין הולך וגובר באפשרויות ההשקעה המגוונות במזרח אירופה בכלל ובפולין בפרט.
לאור האמור לעיל, בטרם יחליט היזם הישראלי על ביצועה של השקעה מקומית בפולין, ישנן מספר סוגיות אותן רצוי להביא בחשבון שהרי פעילות כזו כרוכה במיסוי, הן בפולין והן בישראל.
יזם ישראלי המעונין להשקיע בפולין באמצעות חברה מקומית חייב לזכור, כי חברה תושבת פולין חייבת במס חברות בשיעור 19% (יצויין כי זהו אחד משיעורי המס חברות הנמוכים באיחוד האירופאי) בגין כל הכנסה ללא קשר למקום הפקתה, בעוד חברה זרה, דהיינו חברה שאין לה מקום ניהול עסקים קבוע או מועצת מנהלים (דירקטוריון) הפועלת בתוך גבולותיה הטריטוריאליים של פולין, ממוסה רק בגין הכנסות שנצמחו ממקורות בפולין. רווחי הון ממוסים ככל הכנסה אחרת בידי החברה.
דיבידנד המשולם ע"י חברה פולנית כפוף לניכוי מס במקור בשיעור 19%, אלא אם קיימת אמנה למניעת כפל מס הקובעת שיעור מס שונה. כמו כן, דיבידנד, המועבר מחברה פולנית אחת לחברה פולנית אחרת או לחברה תושבת אחת ממדינות האיחוד האירופאי, פטור מניכוי מס במקור, אם החברה המקבלת מחזיקה לפחות ב-15% ממניות החברה המשלמת במשך שנתיים. ריבית ותמלוגים כפופים לניכוי מס במקור בשיעור 20%, אלא אם קיימת אמנה למניעת כפל מס הקובעת שיעור מס שונה. ריבית ותמלוגים המשולמים לחברה תושבת אחת ממדינות האיחוד האירופאי, כפופים לניכוי מס במקור בשיעור 10% החל מיוני 2005, ו-5% החל מיוני 2009. החל מיוני 2013 יהיו תשלומים כאלו לחברה תושבת אחת ממדינות האחוד האירופי, פטורים לחלוטין מניכוי מס במקור.
אדם (יחיד) תושב פולין חייב במס בפולין בגין כל הכנסה ללא קשר למקום צמיחתה, בעוד תושב זר חייב במס רק בגין הכנסה שהפיק בפולין. יחיד תושב פולין הוא מי שמרכז חייו נמצא בפולין, או מי שישב בפולין מעל ל-183 ימים בשנת המס. תושב פולין כפוף לשלושה שיעורי מס פרוגרסיביים: 19%, 30% ו-40%, הכל בהתאם לגובה הכנסתו.
ישראל ופולין חתומות על אמנה למניעת כפל מס. כפועל יוצא מאמנה זו, חברה המשלמת דיבידנד לחברה תושבת המדינה האחרת חייבת בניכוי מס במקור בשיעור 5% אם המקבל מחזיק במישרין לפחות ב-15% מהון החברה משלמת הדיבידנדים; 10% בכל המקרים האחרים. לגבי ריבית, קובעת האמנה, כי שיעור הניכוי מס במקור יעמוד על 5% ואילו לגבי תמלוגים קובעת האמנה כי שיעור הניכוי מס במקור יעמוד על 5% מהסכום ברוטו של תמלוגים המשתלמים עבור השימוש או עבור הזכות לשימוש בציוד תעשייתי, מסחרי או מדעי; ועל 10% מהסכום ברוטו של התמלוגים בכל המקרים האחרים.
לאור כל האמור לעיל, יעשה היזם הישראלי נכון אם בטרם יבחר להשקיע בפולין יתייעץ עם מומחים הבקיאים בתחום, הן לגבי השלכות המס והן לגבי הדרך בה כדי לבצע את ההשקעה (באמצעות חברה או באופן אישי).

דורון טיקוצקי עמיר מזרחי עורכי דין ונוטריון הינו משרד העוסק במשפט מסחרי מיסויי.
תאריך:  11/09/2007   |   עודכן:  11/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
הכנס השנתי ה- 12 של התנועה האיסלאמית באום אל-פחם ביום שישי האחרון (7 בספטמבר 2007) שב והפנה זרקור לעבר האתגר מבית המאיים לטרפד הסדר מדיני עם הרשות הפלשתינית ועלול לגרור את ישראל להתמודדות חזיתית על זהותה היהודית ואופייה הדמוקרטי.
גלעד שדמון
מאז פרסם צה"ל את הנתונים על כך שעשרים וחמישה אחוזים מקרב בני הנוער אינם מתגייסים לצבא, התחיל כדור השלג התקשורתי להתגלגל, עד שלאחרונה פורסם כי גלי צה"ל הדיחו את הזמר אביב גפן מהתוכנית "ציפורי לילה". הסיבה: הוא לא שירת בצבא. עושה רושם שפרסום הדוח של צה"ל רק מעצים את הקרע ההולך ומעמיק בחברה הישראלית. האם יש גם דרך לפתרון הבעיה? באופן מפתיע, התשובה היא כן! והיא נמצאת במאמרים שנכתבו לפני קרוב לשבעים שנה, ורק מחכים שנגלה אותם
אריק פורסטר
לארי קרייג הוא היפוקריט מהדרגה הראשונה. הוא הרפובליקאי השלישי שנתפס בשנה האחרונה כשמכנסיו מופשלות - קדמו לו הסנאטור וויטר, ששמו הופיע ברשימת הלקוחות של בית זונות בוושינגטון, ומארק פולי שהואשם בהטרדה מינית של נערי תיכון העובדים בתקופת חופשת הקיץ בקונגרס
יוני בן מנחם
בן-לאדן הצליח בהופעתו הטלוויזיונית המחודשת רק במשימה אחת להזכיר לעולם כי למרות פרס ה-50 מיליון דולר על ראשו לא הצליח עד עכשיו שום אדם או שום ארגון ביון כלשהו ללכוד אותו
אריה דרוקמן
מזווית הראייה של אירן ושלוחותיה, מסוריה, דרך החיזבאללה ועד החמאס ברצועת עזה, שעת ה-ש חייבת לקרות עכשיו. בשבועות הקרובים. לאחר מכן תתחיל ישראל לסגור את הפרצות הרבות שאותרו בצבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il