X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרבנים לא עוסקים בתיקון העולם אלא בהנצחת חוקים נושנים שלא מתקנים עולם. והם רק רבים... מי ירוויח מזה יותר
▪  ▪  ▪

הדיון המגוחך בדבר כשרויות השמיטה, סערה בתוך הביצה הדתית-חרדית, הינו מאבק בין הציונות הדתית לבין החרדים, מאבק על ממון, כוח ומי צודק יותר... בהלכה הדתית. החקלאים שנעמדו על רגליהם האחוריות על-מנת להבטיח את זכויותיהם הכלכליות, ולהבטיח את המשך האפשרות לעבד את השדות לאחר שנת השמיטה, עוררו מעט את עניין הציבור, כמו גם מלונאים ובעלי מסעדות שיצאו בכעס נגד השלכות ההחמרה הדתית חרדית, אך עבור אזרח חילוני פשוט, לא ברור על מה המהומה, מלבד הבקשה הפשוטה שלא יתייקרו מחירי הירקות והפירות.
לא נשאלה שאלה, גם לא על-ידי העיתונות, מדוע במאבק כוחני זה אין אחראי על המשך העלאת נימוקים גזעניים הנשזרים בויכוח שמתקבלים כמובן מאליהם. גידולי הגוי מותרים, כי יהודי לא גידלם. ולא כי סחורתו של מוחמד מעזה טובה יותר, או כי סוחר פירות מספרד מייצא לכאן זן משובח, אלא פשוט כי הם גויים, ולא מתוך כבוד אל הגוי... אל מתוך תיוגו בהתנשאות. וכל זה נעשה בבתי דין הממומנים ע"י המדינה הדמוקרטית לכאורה. והעניין נראה כמובן מאליו... כאילו לכאורה נימוק שכזה הוא לגיטימי באוטונומיה הדתית-הלכתית שהקנה החוק לרבנות הראשית. גם הרבנים הדתיים לאומיים לא דוחים את נכונות הנימוק, אלא את הצורך לקיים כאן חקלאות עצמאית. ונימוקם שלהם בעד "התר המכירה" נובע מאותו נרטיב בדלני-גזעני, מכירת כל הקרקעות לגוי תאפשר את עיבוד הקרקע... כי הוא "רק" גוי.
בדיון על מינוי הדיינים, העסקנים הדתיים לאומיים, סתמו את אפם נגד אטימותם של הדיינים החרדים, ובלבד שגם אנשי שלומם ימונו כדיינים. ולא זכויות האדם עמדו שם למבחן, אלא ניסיון לרווח פוליטי. הויכוח היה אז "לשם שמיים" כמובן, ויכוח על מי ימשיך לקפח ולרמוס נשים בשם אלוהים. הויכוח הזה קומם את כל מי שמחפש עדיין מימוש זכויות אדם בבתי הדין הרבניים.
ובדיון על השמיטה, התעוררו הרבנים הציונים דתיים והבינו שכאן ישנו איום ממשי על החקלאות בישראל, וקמו לעשות מעשה... והציעו למעשה את אותה גברת הלכתית בשינוי אדרת רבנית.
חובה לסבר אוזן ולהסביר לחילוני המצוי: הלכות הכשרות האלה, מלבד הנרטיב הגזעני אותו הם נושאים, אומנם מאפשרות חקלאות אך הן חסרות פשר לתועלת העולם כיום. במקום לייחד את דיני הכשרות לתועלת אקולוגית למשל, ממשיכים לעתים להשמיד מוצרי מזון בשם "הפרשת תרומות ומעשרות" (תשאלו ביקבים על עשרות אלפי ליטרים הנשפכים לביוב). הלכות העבר האלה לא הותמרו לתועלת העולם ותיקונו.
ברוח פרס נובל שניתן לפעילים ירוקים, היה אפשר לחלום על הסבת דיני הכשרות לחוקים אקולוגיים שיחייבו מגדלים לא לרסס ברעל, לחסוך במים... לדשן נכון וכו'. ושפרי שעבר ריסוס בחומר רעיל יחשב לטריפה ומשוקץ. ולא יימכר בשווקים. אך הרבנים לא עוסקים בתיקון העולם אלא בהנצחת חוקים נושנים שלא מתקנים עולם. והם רק רבים... מי ירוויח מזה יותר.
במקום למרוד באבסורד ולשחרר את העם היהודי מאטימות האורתודוכסיה, הממסד הפוליטי והמשפטי משתפים פעולה עם הרדידות הזאת. והכול בשם הסחר מכר הפוליטי והשרידות בשלטון. נציגי העם מנסים להגיע ל"שלום בית", ולפייס אבל, שוב... מועלים בתפקידם ומנציחים ממסד שערורייתי.
ישנה הטלת מורא שההלכה האורתודוכסית המגונה הזו ככתבה וכלשונה, למרות כישלונה, היא ש"ששמרה על העם היהודי כל השנים" ולכן אסור לשנות, בשם הרצון ליצור "אחדות" מוצאים את המכנה המשותף הנמוך ביותר - האורתודוכסי. ישנה הזרקת הפחדה מתמשכת בה מכתירים את המתנגדים כשונאי יהדות, עוכרי ישראל, רחמנא ליצלן. או כמבולבלים וחסרי ערכים שיש צורך להעביר אותם מסע מודעות-התחזקות יהודי "אמיתי". הרבנים האלו נושאים את כתר "ה"יהדות באופן מכעיס ותמוה.
"העויילם אינו גויילם" (העולם אינו גולם). עריכת מיטת סדום ליהדות חייבת להיעצר. ישנו צורך ממלכתי וחוקי דחוף, לפתוח את ה"שוק" היהודי לדעות יהודיות אחרות, הומאניות יותר, שיחשפו לעולם יהדות מאירת פנים, נושמת ופורחת.
הכותב הוא איש חינוך חופשי. עורך טקסי נישואים יהודים אלטרנטיביים.
תאריך:  18/10/2007   |   עודכן:  12/12/2010
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
שמיטת ההיגיון
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
בור ועם הארץ או שקרן גזען
יהודי מבין  |  18/10/07 09:51
 
- נגמרו הטיעונים...החלו ההשמצות.
יאיר רוטקוביץ  |  23/10/07 12:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן מנחם
רייס שיודעת היטב את כל המכשולים ואפשרות הכישלון יכולה גם למצוא את הסולם שיאפשר את" הירידה מן העץ" ודחיית הוועידה למועד אחר. לא חסרים תירוצים לדחיית הוועידה. מה שנדרש הוא לקבל החלטה אמיצה. הדחייה תאפשר לארה"ב להכין את הוועידה באופן יותר רציני ולצמצם את סכנת כישלונה. מה שמתבקש הוא מדיניות "ניהול סיכונים"
עו"ד יצחק גאגולה
מה שנעשה בחדרי חדרים עד לא מכבר, נאמר בגלוי בלי בושה ובלי מצמוץ וגמגום. כל זה אצל שרשרת של אישים ולבלרי החצר שמנצלים את מעמדם ובריש גלי מתקיפים את לוחמי השחיתות בחירוף נפש, כאשר אינם מסתירים את חברותם וקרבתם לאיש הנמצא בחקירה בכמה פרשיות חמורות, אשר סופן מי יישורם
ד"ר נדב בלפר
הסימן הראשון לניוון הרשתית הוא נקודות צהובות באזור המקולה, הנראות בבירור בבדיקת רופא עיניים וברוב המקרים החולה אינו מבחין בהן    כיום ישנם 3 טיפולים עיקריים אשר הוכחו כיעילים
ד"ר מיכאל שוחט
יותר מ-25% מכלל הנשים מסירות שיער מהפנים    הפניות להסרת שיער בפנים הולך ויורד עם הגיל
מנחם רבוי
האם מעצבי הכרזה לכבוד חגיגות איחוד ירושלים לא ידעו להחליט כיצד לאפיין את ראש הדמות שבכרזה? האם יהיה חילוני או חרדי? אולי דתי מסורתי? ערבי? גבר? אולי אישה? אז מצאו פתרון פשוט: הורידו את הראש ושלום על ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il