חברת Adobe, המפתחת תוכנות בעיקר בתחום העיצוב הגרפי ועיצוב אתרי אינטרנט, הודיעה כי תעבור להציע את התוכנות שלה כשירותים דרך האינטרנט (לפי מודל התוכנה-כשירות או SaaS), במקום כחבילות מוצר המותקנות במחשב. החברה כבר החלה להציע חלק מהיישומים כשירותים מקוונים, אם כי הדרך עוד ארוכה עד לעשיית רווחים באופן זה, ועלולה לארוך 10 שנים.
לוקח זמן
בנאומו בכנס Web 2.0 שנערך בסן פרנסיסקו, אמר ברוס צ'יזן, מנכ"ל Adobe, כי הפעלת תוכנות המותקנות פיזית על המחשב מהווה עדיין את החלופה הטובה ביותר עבור רוב רובם של המשתמשים. עם זאת, ציין צ'יזן, מדובר במצב שאמור להשתנות עם הזמן, אם כי כרגע מגבלות הפס הרחב עדיין מונעות זאת, וכי השלמת המעבר תארך, כאמור, כ-10 שנים.
לפי צ'יזן, אחת הסיבות לכך שהמעבר המלא אינו צפוי להתרחש תוך זמן קצר, היא שרוב הלקוחות הרוכשים מוצרים מבית Adobe, כמו תוכנות פוטושופ או אקרובט, ימשיכו להעדיף לשלם דמי מנוי (ובעיקר המשתמשים המקצועיים יותר), מאשר לעבור לשירותים מקוונים הכוללים פרסומות הנשלחות אליהם כל הזמן.
כולם עוברים לאינטרנט?
חברת Adobe אינה החברה היחידה שהתחילה להציע שירותים מקוונים, גם כדרך להתחרות טוב יותר, תוך אימוץ מודלים עסקיים חדשים. גם מיקרוסופט, שהתמקדה במשך שנים בפיתוח תוכנות ומוצרים קנייניים בלבד, החלה להציע שירותים מקוונים כחלק מהשינוי הגלובלי.
הידיעה הופיעה ב-3 מקורות מובילים בעולם:
PCWorld
InformationWeek
VNUNet