X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השבוע יצא ארגון מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) בהמלצה שלא לתת תרופות נגד שיעול וצינון לילדים מתחת לגיל 6 מאחר ואנחנו בפתחה של עונת מעבר שהצינון והנזלת הם חלק מסימניה, להלן כמה הסברים בעניין
▪  ▪  ▪
ד"ר קליין [צילום: ציון יחזקאל]

בתחילת אוקטובר השנה החליטו חברות תרופות העוסקות בייצור תרופות לצינון ושיעול להשהות את מכירתם של התרופות הללו שלא בליווי מרשם רופא עבור ילדים מתחת לגיל שנתיים.
בעקבות כך, שיחרר השבוע ארגון מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) הודעה תומכת בדבר חוסר יעילותן של התרופות נגד שיעול ולנזלת ואף קבע כי לא מומלץ לעשות בהן שימוש בגילאי 6 ומטה.
מכיוון שיש בהצהרה זו בכדי לבלבל את ההורים בפתחו של הסתיו והחורף הקרב, להלן הסברים למספר שאלות בנושא הצטננות ומחלת הנזלת.

כיצד מומלץ לטפל בהצטננות אצל ילדים?

ראשית רצוי לפעול למניעת הדבקה אפשרית על-ידי אוורור הבית במיוחד בתקופות הקרירות יותר, והקפדה על שטיפת ידיים של הילד ומקורביו בתדירות גבוהה. שנית, במקרה שהילד חלה אפשר להקל עליו באמצעים הבאים:
1. שימוש מבוקר בתרופות מורידות חום;
2. בהזלפת מי מלח לאף להקלה על הגודש (אותם ניתן לקנות בכל בית מרקחת בצורה של טיפות או תרסיס);
3. הוספה של לחות או אדים לחדר בו שוהה וישן הילד בעזרת מכשיר אדים;
4. הרמה של מראשות המיטה להקלה על הנשימה.

כיצד מטפלים?

הטיפול בצינון ונזלת הינו לרוב טיפול תומך בלבד וכולל מתן תרופות המסייעות להקלה על השיעול והנזלת. בשוק קיימים עשרות תכשירים נגד שיעול, נזלת וגודש, חלקם אף משולבים בתרופות להורדת חום. בעניין זה, חשוב להדגיש מספר היבטים:
  • התכשירים הקיימים בשוק אינם תכשירים המרפאים את הצינון ולרוב אף אינם מקצרים את משכו. מדובר בתרופות ותכשירים שנועדו אך ורק להקל על הסימפטומים המלווים את הצינון;
  • למרות שישנה עדות רפואית להקלה סימפטומטית אצל מבוגרים בשימוש בתרופות אלו, לא קיימים מחקרים רפואיים שהוכיחו את יעילותן אצל ילדים. יתרה על-כך, במחקרים מבוקרים על תרופות לצינון נמצא, כי במינונים המקובלים אין להם השפעה כלל גם בהקלה על הסימפטומים;
  • חשוב מאוד להיות בררניים במתן תרופות נגד צינון והתקררות ולהקפיד על-כך שיינתנו רק במידה שהילד סובל בצורה משמעותית מביטויים כגון: הפרעות בזמן השינה עקב הנזלת, שיעול כבד או גודש בדרכי הנשימה. גם במקרים אלו יש להיוועץ ברופא הילדים ולקבל ממנו מרשם מדויק.

מה משמעותה של הצהרת ה-FDA?

כאמור, בתחילת אוקטובר החליטו חברות התרופות המייצרות סירופים לשיעול ונזלת להשהות מכירתם של אלו באופן חופשי ללא מרשם רופא לילדים מתחת לגיל שנתיים.
הסיבה לכך היתה 6 מקרי מוות של ילדים (לא בישראל) שקיבלו מינון יתר של תרופות. חשוב לציין כי מדובר בתרופות הבטוחות לשימוש, אך בדומה לכל תרופה - מינון גבוה שלהן עלול ליצור נזק משמעותי ובמקרים קיצוניים אף להביא למוות.
בימים האחרונים החליט ה-FDA להצטרף להחלטת חברות התרופות והודיע באופן רשמי על הורדת תרופות אלו מהמדפים וחיובן במרשם רופא על-מנת שלא יעשה בהן שימוש בלתי מבוקר על-ידי הצרכנים. עניין זה מצטרף לעובדה שקיים קושי בהערכת תלונות הילדים ומתן התרופות מסתמך בעיקר על יעילותן במבוגרים.

מהי הנזלת?

הצטננות או מחלת הנזלת הינה מחלה ויראלית אשר מתאפיינת בגודש בדרכי האוויר עליונות, ליחה רבה, כאבי גרון ושיעול טורדני. למרות שמדובר במחלה העלולה לתקוף אותנו בכל עת, היא אופיינית בעיקר לעונות המעבר ולחורף, כאשר לוירוסים הנישאים באוויר בשילוב עם מקומות בלתי מאווררים ישנה קרקע פורייה ל"פעילות".
צינון עלול להימשך זמן לא מועט יחסית למחלות ויראליות אחרות ומגיע אף לשבועיים ימים.

תרופות "טבעיות" להקלה על צינון

מתן ויטמינים כגון ויטמין C או תוספים כגון אכינצאה לא הוכחו באופן מחקרי ודאי כמונעים או מקלים במחלות הצטננות - אך אין בתכשירים אלו נזק.
יעילות יחידה הוכחה במספר מחקרים בשימוש בתכשיר של זינק (ZINC) - מינרל אשר בריכוזים גבוהים פוגם בשכפול הוויראלי ולפיכך בעל יכולת פוטנציאלית לקצר את משך המחלה. עם זאת, יעילותו של התכשיר לא הוכחה באופן חד-משמעי במחקרים קליניים.

מחברת המאמר הינה מנהלת מחלקת הילדים של המרכז הרפואי הלל יפה
תאריך:  22/10/2007   |   עודכן:  22/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מידע חיוני על תרופות נגד צינון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הרגתם אותנו עם התרופות שלכם
qwer  |  22/10/07 23:29
2
לא יאומן
צדק  |  23/10/07 20:31
3
הנזלת היא הפרשה טבעית של הגוף
טניה  |  23/10/07 21:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שאול לוי
ללא כל קשר ליום הכיפורים או לחג הרמדאן, ישנם כיום בעולם הערבי והאיסלאמי מי שעסוקים בחשבון נפש עמוק    גל הטרור הרצחני המציף את העולם, מאבקים פנים איסלאמיים המביאים למותם של מאות אלפי בני-אדם, בנוסף להשחרת דמותם של המוסלמים ודמות האיסלאם בעיני העולם - אלו מביאים אנשי-רוח ערביים - אינטלקטואלים ואנשי דת - לעסוק בשאלה מה השתבש
גורי גרוסמן
דווקא העיתון "לאנשים חושבים" לועג לאינטיליגנציה של קוראיו ומתייחס אליהם כאנשים נבערים ורפי שכל
עו"ד חיים קליר
ילד בן 8 נאנס בתוך כיתת בית הספר על-ידי השרת, עובד בית הספר. האנס הורשע ונדון למאסר. האם לבית הספר יש אחריות אזרחית בנזיקין למעשה האונס? האם העובדה שהילד לא בא להעיד על נסיבות האונס עומדת לו לרועץ? את התשובה נותן השופט כרמי מוסק, מבית משפט השלום בירושלים
עו"ד משה גולדבלט
בניגוד לעו"ד בומבך, שכיהן כיו"ר ועדת האתיקה של מחוז תל אביב, אני איני מומחה לתחום האתיקה. בתמימותי סברתי כי עורך דין רשאי לפרסם את שמו ומענו ותחום עיסוקו ואף מספר השגים מקצועיים נוספים כמו פרסום מאמרים. מעולם לא שמעתי כי הרצועה הותרה מעבר לכך    מכתב גלוי ללשכת עוה"ד
יוסף דוריאל
אחרי התבוסות שספגנו בלוחמה הפסיכולוגית, בפרשת א-דורה וב"טבח כפר-קנא", נגרר הרמטכ"ל לתבוסה נוספת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il