X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראוי שישראל תיתן הזדמנות לתהליך ותזין אותו במחוות ובוויתורים טקטיים. שחרור אסירים, הסרת מחסומים והעברת כספים שיכולים, מן הסתם, גם לעודד את הטרור אבל לא לסכן את קיומה וזהותה של ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית, הם מבחינת סיכונים שכדאי וצריך לקחת
▪  ▪  ▪

עד לפני חצי שנה מרכז הכובד של המזה"ת היה בטהרן. מיליציות שיעיות הדליקו תבערה גדולה שאיימה למוטט את עירק, שבחסות ארה"ב, אל תוך מלחמת אזרחים. אירן באמצעות שלוחיה בעירק, בלבנון וברשות הפלשתינית החזיקה את הממשלים הפרו אמריקנים בעירק, לבנון והרשות הפלשתינית כבני ערובה לעוצמתם של מליציות החסות האירניות.
החלטת הליגה הערבית להצטרף לוועידת אנאפוליס בדרג של שרים העבירה את מרכז הכובד הפוליטי מאירן לארה"ב. למעשה נוצרה לקראת אנאפוליס ראשיתה של התאגדות ערבית לבידוד אירן, המוכנה, בהתרסה מוחלטת לשאיפה האירנית למחוק את ישראל מהמפה, לתת הכשר מסויג לעצם קיומה של ישראל.
סוריה, בת הברית העיקרית של אירן, נקלעה לדילמה קשה בין בידוד משאר העולם הערבי ואובדן לגיטימיציה בליגה הערבית לבין דבקות באירן. בין משאבי הכסף של סעודיה והיכולת הכלכלית של ארה"ב לכלכלה האירנית המקרטעת. לא רק בסוגייה הישראלית צריכה סוריה להחליט אלא גם בסוגיות לבנון ועירק.
המהלכים במזה"ת שהוכתבו על-ידי אירן מוכתבים, נכון לעכשיו, על-ידי ארה"ב בשיתוף פעולה גובר עם העולם הערבי סוני ובבידוד גובר של אירן.
בידודה המתריס של אירן והדילמות הניצבות בפני המשטר הסורי הם תהליכים רצויים מאוד לישראל ולמעמדה האסטרטגי במזה"ת. כל התוועדות מתוקשרת עם ראשי העולם הערבי מקבעת את הקיום הישראלי יותר ויותר בתודעה הערבית במזה"ת. באנאפוליס יכולים להיווצר היסודות לשיתוף אינטרסים בין ישראל לעולם הערבי להכלת האיום האירני בעתיד. אלא שכעת, בטווח הקצר, התהליך הזה ממומן כולו במטבע ישראלית.
הוויתורים הישראלים הם שהצליחו לייצר את הנוסחה המתאימה לשיתוף מדינות הליגה הערבית ולהעמקת הדילמה הסורית. אין כמעט ספק שישראל תמצא בלחץ גובר והולך מצד ידידתה ארה"ב להמשיך ולממן, במטבע ישראלית, את הליגה האנטי אירנית המתקבצת לתצלום ראשון באנאפוליס. בראיית ארה"ב, הרלוונטיות של אבו מאזן בחברה הפלשתינית היא שולית לרלוונטיות שלו בהנעת תהליך אנאפוליס לקירוב בין ארה"ב, העולם הערבי ואולי גם ישראל.
המזה"ת ידוע בהפכפכנותו הדו משמעית. המשטר בארה"ב יתחלף בעוד שנה. סעודיה, כפי שנהגה תמיד, תנסה לגבות את מרב המחיר הפוליטי האפשרי מחבירה לתהליך אנאפוליס אבל גם תנהל מו"מ עם האירנים, מעמדת כוח משופרת, על עוצמת התהליך. מצרים תמשיך לחמש את החמאס, לאירן יש עוד הרבה גפרורים להשליך לאווירה הדליקה של המזה"ת ועזה המתגרה עלולה להתפוצץ במתכוון או בטעות בכל רגע. כאשר ג'ורג' בוש וקונדוליזה רייס יכתבו את זיכרונותיהם אנחנו עדיין נצטרך להתמודד עם חברה פלשתינית שסועה ומזה"ת הפכפך ושופע טרור.
ראוי שישראל תיתן הזדמנות לתהליך ותזין אותו במחוות ובוויתורים טקטיים. שחרור אסירים, הסרת מחסומים והעברת כספים שיכולים, מן הסתם, גם לעודד את הטרור אבל לא לסכן את קיומה וזהותה של ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית, הם מבחינת סיכונים שכדאי וצריך לקחת.
אי אפשר להתעלם מהעובדה שהרשות הפלשתינית מפוצלת. שהחמאס בעזה אומנם מבודד אבל חי נושם ובועט, שאש"ף משותק, שאבו מאזן לא נהנה אלא מתמיכה חלקית ומצומצמת במחנה הפת"ח, שהחבורה המובילה בצד אבו מאזן דחקה הצידה לחלוטין את ההנהגה האותנטית של הפתח בשטחים לטובת חבורת הנהנתנים המושחתת מתוניס, שהלגיטימיות שלהם ושל אבו מאזן היא מלאכותית ונשענת על כידוני צה"ל וכסף אירופי ושרוב מוחלט של הציבור הפלשתיני שולל, מטעמים שונים, פתרון של שתי מדינות ועוד יותר פתרון של שתי מדינות לשתי עמים.
לכן, למרות האופטימיות מאנאפוליס במישור הכלל ערבי, אנאפוליס לא יכולה לייצר תפנית אסטרטגית ביחסינו עם הפלשתינים. אם נרצה מדינה יהודית דמוקרטית נצטרך לבסוף לחזור למתווה החד-צדדי.

תאריך:  25/11/2007   |   עודכן:  25/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על ועידת אנאפוליס
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אל תבלבלו אותי עם העובדות!!! ל"ת
נב  |  25/11/07 16:25
2
נכון רק מתווה חד צדדי....
דורון ט  |  25/11/07 17:56
3
לא הבנתי אם זה נכתב בציניות או
מ.ל.  |  26/11/07 08:39
4
לא נורא טרור כל עד זה לא פוגע
כ.  |  26/11/07 10:42
5
כנראה שאלוהים אוהב טיפשים
יאיר22  |  26/11/07 20:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי ברק
רעידת אדמה בעוצמה גבוהה תתרחש בישראל    מניעה והיערכות - האם ניתן והאם ממשלת ישראל עושה די?
מערכת PCאון
פורסטר ריסרץ' במחקר המקיף כחמישים אלף נחקרים: דור ה-Y (גילאי 18-27) צורך יותר מכל דור אחר, מוצרים אופנתיים, מוצרי בילוי וטכנולוגיה דיגיטלית, משתמש באינטרנט כדי לקבל ולשתף מידע, ומשתמש כבד בשירותים הסלולריים
דניאל בלוך
לשיטת פרידמן, היועץ המשפטי לממשלה, שהוא כבר היום בעל סמכויות אישיות אדירות, כמעט ללא אח ורע בעולם הדמוקרטי, יהיה עתה לדיקטטור מוחלט בתחומים נוספים
בועז מושקוביץ
כשגוברת הסכנה, שהציבור הישראלי ייחשף לאמת על "התהליך המדיני", האמצעי הבדוק להסתיר אותה הוא פעלול רטורי: לענות לטיעון שלא נטען ולהתעלם מהטיעון שנטען. הכל מותר על-מנת להסיט את הדיון הציבורי מהשאלות של החיים והמוות אל המופרך והמגוחך. השמאל שוב מצופף שורות והימין שוב אינו מזהה היכן טמון הפח
נרי אבנרי
שוטר שמשפחתו מאוימת ע"י עבריין עם קבלות, יודע: איום של פושע, לא מתפוגג מעצמו!- הוא שריר וקיים עד לביצוע. ולכן, חיסולו הוא הגנה עצמית קלאסית (יש שיגידו "חיסול ממוקד"). כבר אמרו חז"לינו בעניין הזה: "הקם להורגך, השכם להורגו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il