X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"הצעתו של חבר הכנסת, חסון, סותרת את טבעה של רשת האינטרנט, ואת טבעם של אזרחי ישראל, שמאופיינים מאז ומתמיד במעורבות חברתית גבוהה, וברצון הבלתי פוסק והבריא, בגבולות החוק, לבקר את השלטון"
▪  ▪  ▪
חסון, סותר את טבעו של האינטרנט

אתמול עברה בקריאה טרומית הצעתו של חבר הכנסת ישראל חסון מישראל ביתנו, לפיה ישאו עורכי ומפעילי האתרים הגדולים (מעל 50,000 כניסות ליום) באחריות המשפטית לטוקבקים המתפרסמים בהם, תוך הקבלת הטוקבק האינטרנטי למדורי ה"מכתבים למערכת" בעיתונות הכתובה.
"אנו שומרים על חופש הביטוי, אך מונעים מצב של הפקרות מילולית, בכך שאנו מפקידים את האחריות על תוכן האתר בידי מנהליו". ציטוט זה שייך ליוזם הצעת חוק, חסון, כפי שהתבטא בנימוקיו להצעה. דבריו אלה, ממחישים את חוסר הבנתו הבסיסית במרקם הדינמי המבורך של רשת האינטרנט. ה"הפקרות" אותה מבקש למנוע חבר הכנסת הפעלתן, היא חלק בלתי נפרד ממאפייני המרחב הוירטואלי, שכה התרגלנו אליו.
יתרונה הגדול של רשת האינטרנט, טמון במידה רבה, בהיעדר הגבולות שהיא מכתיבה. חסרונו של פיקוח רגולטורי מסודר, הופך אותה למקום שבו ניתן למצוא מדריכי הכנה לפצצות אטום, ומטעני חבלה, אך גם בלוגים שחושפים טפח מאורח החיים הנהוג בארצות בהן מדוכא חופש הביטוי בצורה גסה, דוגמת מינאמר.
הרשת היא גם ללא ספק, מקום שבו ניתן לפרוק עצבים ותסכול, בין השאר באמצעות התבטאות המתובלת בקללה עסיסית פה ושם. אך בדיוק בשביל מקרים כאלה, קיים מנגנון סינון הטוקבקים, שמטרתו העיקרית והראשונית היא למנוע פרסומן של תגובות המכילות ביטויי נאצה וגידופין. אך מסתתר כאן עיקרון חשוב ומהותי יותר, מוטב שאותם ביטויי נאצה יקבלו במה על מסך המחשב, ולא בריב בין אדם לחברו, שעלול להביא לרצח או מעשה חמור אחר.
האחריות הפלילית והאזרחית בה מנסה חבר הכנסת חסון, לשעבר סגן ראש השב"כ, לחייב את מפעילי האתרים הגדולים ועורכיהם, תוביל כמובן למצב שבו תימסר כתובת ה-IP של המגיב לידי המשטרה, על-ידי מי מהעורכים, וכך מי שגם ירצה מאוד, יאתר בקלות את מקור הטוקבק ויבקש לזמן את הטוקבקיסט לחקירה. תרחיש זה יטיל אימה על הגולשים, שרק ביקשו להביע את מורת רוחם מאדם או נושא זה או אחר. יתרה מזאת, אחד העקרונות המנחים בפסיקה הישראלית, מאז ומעולם, הוא "עיקרון המדרון החלקלק", שבא למנוע מצב שבו, איך אומרים, נתחיל בקטנות ונתדרדר לדברים גדולים ומהותיים הרבה יותר.
הצעתו של חבר הכנסת, חסון, סותרת את טבעה של רשת האינטרנט, ואת טבעם של אזרחי ישראל, שמאופיינים מאז ומתמיד במעורבות חברתית גבוהה, וברצון הבלתי פוסק והבריא, בגבולות החוק, לבקר את השלטון. אל לה לישראל להצטרף למדינות כמו אירן סין וסינגפור, שבהן מתקיים פיקוח הדוק על השימוש ברשת האינטרנט, לרבות צנזורה ענפה של טוקבקים וחסימת אתרים גלובליים, כמו מנוע החיפוש העולמי, גוגל.
לבסוף, על מחוקקינו במשכן הכנסת, לעודד אינטראקציה גדולה, ככל הניתן, עם הציבור הרחב, תוך שימוש בפלטפורמה המצויינת של רשת האינטרנט, לרבות באמצעות טוקבקים, צ'טים ופורומים, ואשר על כן, יש לדחות את קבלתה של הצעת החוק בקריאות הבאות, פן נמצא עצמנו מתדרדרים באותו מדרון חלקלק ומסוכן.
ולישראל חסון אני מציע לקרוא מעט מכתביו של הפילוסוף הצרפתי, וולטר, שמוכר לרבים בזכות דבריו על חופש הביטוי: "אני אומנם לא מסכים עם דעתך אך איאבק עד מוות על זכותך להשמיע אותה".
יאללה-טקבקו

יורי גנקין הינו סטודנט למדעי המדינה ותקשורת באוניברסיטת תל אביב.
תאריך:  17/01/2008   |   עודכן:  17/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא לחוק הטוקבקיסטים
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
יש רק דרך אחת
אלכס לוין  |  17/01/08 16:06
 
- Send them out of Israel ל"ת
The best way  |  17/01/08 17:39
2
שב'כניקים עליך
א ר  |  17/01/08 17:15
3
החוק - צעד נוסף,המוביל לרודנות ל"ת
הניה  |  17/01/08 17:23
4
להגביל רק את האספסוף הימני
ע.ג1  |  17/01/08 17:28
5
שמאלנים - כיף לכם?  ל"ת
המושחת  |  17/01/08 19:29
6
מתאים לביריונות הממשלה ל"ת
עולם שלישי  |  17/01/08 21:28
7
התגובות באתר הזה
הם שמפחידות אותם  |  18/01/08 00:09
8
חברי הכנסת נירדמו בשמירה
אליעזר דוברמן  |  18/01/08 00:17
9
הם מפחדים!!!
פראבדה יופי טופי  |  18/01/08 01:35
10
חסון הוא בולשביק מהגיסטפו ל"ת
הפלמחניק  |  18/01/08 02:49
11
אני+הרבה אחרים. בעד החוק הזה
ofermargolin  |  18/01/08 13:01
12
למרות שנפגעתי קשות מהטוקבקים
שמחה ניר, עו"ד  |  19/01/08 20:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
ועדת וינוגרד לאולמרט - כמו סטלינגרד לסטלין. מערכת סטלינגרד על עמידתם האיתנה והאמיצה של תושבי העיר והצבא האדום, היתה נקודת מפנה במלחמת העולם ה-2 מול הנאצים. ועדת וינוגרד - (להבדיל) תהיה ללא ספק נקודת מפנה לאולמרט ולמפלגת קדימה, לא בטוח לכיוון החיובי. מסקנות מערכתיות - הן לא פחות חותכות, מחייבות ומטילות אחריות מאשר מסקנות אישיות. "סקופ - מסקנות הוועדה בפרסום מוקדם"
עמי דור-און
התגובה המערבית הישירה לפגיעה טרוריסטית "רדיואקטיבית" במטרה כלשהי בעולם, צריכה להיות החזרת המוסלמים במדינות יצרניות הטרור, לימי מצוקת חיי העוני במדבר, ברעב, במחלות, בתחבורה על גבי גמלים וחמורים, ללא כל הנאות העולם הזה שאליהן כה התרגלו מאז אמצע המאה העשרים
נרי אבנרי
מבחינתם של מעצבי דעת הקהל בישראל, אסור להרתיע יהודים מהתהליך המדיני המזויף. כולם יודעים: אבו-מאזן הוא ברוש. ומהברוש הזה, לעולם לא נראה תפוזים. גם אם אולמרט ובוש ישקו אותו במים מינראליים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק מעמידים לרשות הציבור את הנוסח של סדר ט"ו בשבט שהם חיברו, סדר שהוא שילוב של ישן וחדש, מזיגה של סדר "פרי עץ הדר" של המקובלים במאה השבע עשרה עם קטעי ספרות עכשוויים. בציבור יש כמיהה היום לחגוג חג ישראלי קדום. מנחם פאלק סייע בהפקה והקלדה של הסדר, והנה הוא לפניכם
בלפור חקק
קריאה מוסרית לשר התרבות והספורט: אל תשלח ספורטאים ישראלים למקום שבו יד אחת בונה מגרשי ספורט והיד האחרת בונה מחנות ריכוז לקצירת אברים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il