X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם מה שאומרת הוועדה אינו חשוב ומשום כך אולמרט אינו חושב שעליו להתפטר, הרי אין זה הגיוני להסתמך על מה שאומרת הוועדה ולטעון, כי מסקנותיה הן טיהור שמו של אולמרט
▪  ▪  ▪
אולמרט. היגיון הפוך

שבועות אחדים לפני פרסום דוח ועדת וינוגרד הביע ראש הממשלה אהוד אולמרט את דעתו האמיתית על חשיבותה של הוועדה. "יהיו אשר יהיו מסקנות הוועדה", הבהיר אולמרט, "אין בכוונתי להתפטר". לאמירה מן הסוג הזה יכולות להיות מספר משמעויות. האחת: לוועדה אין כל חשיבות והמלצותיה אינן שוות אפילו את הנייר שעליו הן כתובות. השנייה: אני מצפצף צפצוף ארוך על הוועדה שאני עצמי מיניתי ואין לי כל כוונה לקבל עלי את דין המלצותיה, יהיו רציניות ככל שיהיו.
על דרך ההיגיון הצרוף פירוש שתי המשמעויות האלה הוא אחד - הוועדה חסרת משמעות ואין כל צורך להתייחס לדברים שתשמיע. אבל נראה שלאולמרט יש הבנה אחרת לגבי משמעות המלה היגיון. הוכחה לכך טמונה בהתייחסותו לתוצאות עבודתה של הוועדה מתוך אימוץ הגישה הבלתי הגיונית של דבר והיפוכו.
כאשר הונחו בשבוע שעבר הממצאים החמורים של ועדת וינוגרד על שולחנו השיפוטי של הציבור, לפתע פתאום קיבלה הוועדה משמעות מן המעלה הראשונה. ומי קובע זאת? אותו אולמרט שמבחינתו כלל אין זה חשוב מה תחליט הוועדה. ואיך באו הדברים לידי ביטוי? אולמרט העביר לציבור - באמצעות עושי דברו - את המסר, כי מבחינתו המלצות הוועדה מטהרות את שמו מן הכישלון החמור שתלו בו, ויש בהן זיכוי ברור ומוחלט נגד כל "ההשמצות" שתלו בו אלה ש"מצצו את דמו".
בתור פרקליט מנוסה צריך היה אולמרט לדעת, כי אי אפשר לאחוז את החבל בשני קצותיו בהתאם לנוחות האישית המוכתבת על-פי עוצמת רצון ההישרדות על כס ראש הממשלה. אי אפשר מצד אחד לזלזל בוועדה ולא לייחס חשיבות כלשהי למסקנותיה ובו בזמן להתייחס אל מסקנותיה כדברי אלוהים חיים. כי אם מה שאומרת הוועדה אינו חשוב ומשום כך אולמרט אינו חושב שעליו להתפטר, הרי אין זה הגיוני להסתמך על מה שאומרת הוועדה ולטעון, כי מסקנותיה הן טיהור שמו של אולמרט.
על-פי חוסר ההיגיון הזה אפשר לטעון כי בכל תולדות ישראל לא היה ראש ממשלה מוצלח כמו אולמרט, בוודאי בכל מה שקשור בענייני ניהול מלחמת לבנון השנייה, וכי את כל הכשלים החמורים שהתרחשו באותה מלחמה אומללה אפשר לתלות ברמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, שהרי הוא - ולא אולמרט - היה מפקד הצבא שכשל על-פי ממצאי ועדת וינוגרד.
הפער שבהיגיון השגוי של אולמרט יכול להוביל גם אל מחוזות אחרים - חמורים לא פחות. אחרי הזכייה ב"טיהור" מטעם ועדת וינוגרד יכול אולמרט להחליט - בניגוד להיגיון הפוליטי וגם הצבאי - לתת לצה"ל הוראה לצאת למבצע לכיבוש עזה, כדי לחסל אחת ולתמיד את מתקפת הקסאמים המתמשכת. אם צה"ל יצליח במשימה - ייזקף הניצחון לזכותו של אולמרט. ואם לא? אולמרט תמיד יוכל להטיל את כל האשמה על הרמטכ"ל החדש גבי אשכנזי.
באותה מידה יוכל אולמרט "המטוהר" להחליט, בהתייעצות עם האיש הכי חכם שהוא מכיר - הוא עצמו - על מבצע תקיפה אווירי לחיסול איום הגרעין האירני. אם המבצע יעלה יפה יווסף עוד עיטור מנהיגות לחזה רב העיטורים של אולמרט. ואם יכשל המבצע - הפעם אפשר יהיה להאשים גם את גבי אשכנזי וגם את מפקד חיל האוויר. ובאותה הזדמנות אולי גם אפשר יהיה לתקוף את חוסר אחריותו של שר הביטחון אהוד ברק.
ומי יהיה זה שיודיע לציבור כי האחריות האולטימטיבית מוטלת עליו - אבל הוא אינו אחראי למה שקרה? אולמרט, כמובן. וכדי לשפר את הביצועים בעתיד ימשיך אולמרט לשרת את עם ישראל בתפקיד ראש הממשלה על-מנת שיוכל לתקן את הדרוש תיקון. בתיקונים מן הסוג הזה הוא כבר יהיה מומחה בעקבות הניסיון שצבר כשתיקן את מה שהתקלקל בעקבות כשליו הרבים מספור.
על בסיס של אותו היגיון עקום יוכל אולמרט גם לעבוד על כל אנשי "מחנה השלום" שסיפקו לו הגנה תקשורתית מאז החל למכור לעולם את תוכניותיו למו"מ לשלום עם הפלשתינים, לחלוקת ירושלים לעיר ישראלית ולעיר פלשתינית, ולאפשרות של קיום דיונים על זכות השיבה ועוד חלומות מן הסוג המפוקפק הזה. עכשיו, אחרי שבעיני עצמו זכה לרהביליטציה ציבורית, יוכל אולמרט לומר לכל מעריצי "יוזמת השלום" שלו - עכשיו תקפצו לי. עכשיו, כאשר אין כל איום המרחף מעל ראשי ויכולתי לשרוד - תמיכתם שוב אינה דרושה לי. ואולי התכמן אולמרט דווקא ימשיך בתעתועי סיסמאות השלום כדי לזכות בתקשורת תומכת ואולי אף יצליח להגיע למועד החוקי של הבחירות ואף להיבחר מחדש.
בניגוד לדעה כי אפשר לעבוד על חלק מן הציבור חלק מהזמן אך אי אפשר לעבוד על כל הציבור כל הזמן, נראה כי אולמרט המציא תיאוריה פילוסופית-פוליטית חדשה: אפשר לעבוד על רודפי השלום בכל מחיר ובאמצעותם לייצר אווירה תקשורתית-תדמיתית שבמסגרתה יאמין ציבור הבוחרים כי מאהוד עד אולמרט לא קם כאולמרט.

תאריך:  03/02/2008   |   עודכן:  03/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפער בהיגיון של אולמרט
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
הוועדה והצפצוף של אולמרט.
א.ל. רמת-גן  |  3/02/08 17:45
2
איך אדמתנו מדם בחורינו האדימה
אורית וישראל  |  3/02/08 22:07
3
ידע לו כל אב ותדע לה כל אמא...
אמא 2006-2008  |  3/02/08 23:55
4
ידע לו כל אב ותדע לה כל אמא...
אמא 2006-2008  |  3/02/08 23:58
5
HANEHIY KATSHOK BE OZNEY OLMER
Elkrief  |  4/02/08 08:09
6
בניו המשתמטים של אולמרט
הפקרות  |  4/02/08 08:16
7
ברק הפקיר את המדינה .....
בחירות מיד  |  4/02/08 08:26
8
עברנו את פרעה נעבור גם את זה
עטרה קלימי שגב  |  4/02/08 08:47
9
עם הסינים דבר בסינית
עודד ב  |  4/02/08 13:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריק שיש
לעיתים קרובות שתי התופעות מתקיימות במקביל    המשותף לשתי התופעות הוא תפקוד העיניים המהווה חלק אינטגרלי ומרכזי בפעולת שתי המערכות    טיפול מוצלח בבעיות היציבה מוביל במקרים רבים לפתירתן של בעיות קשב וריכוז
ד"ר יובל ברנדשטטר
אף אחת מתנועות המחאה שהתקשורת רוצה ביקרן איננה מוכנה להכיר בקשר שבין פוסט-ציונות, שחיתות ציבורית, והפקרת האזרח. אף אחת מתנועות המחאה לא מקשרת בין הכנת הצבא לגירוש היהודים, לבין כשלון הצבא בבואו להגן על היהודים. אף אחת איננה מקשרת את הפקרת לב הארץ בידי הארגון לשחרור פלשתין, לבין הפיכת צפון הארץ וצפונה למטווח פלשתיני
עו"ד יוסף שטח
יש כבר דוח. החלק החשוב בו מתייחס דווקא לצורך בשינוי ערכים לאומי, צה"לי וחברתי. חשוב וחיוני לבצע את ההמלצות האלה, שממילא אינן קשורות לפוליטיקאי זה או אחר. חשש שתידרש ועדת אנשי רוח וחברה, לבדוק מדוע כעם אנו נוהגים כבמצעד האיוולת?
אברהם שרון
ידענו שאין נסים. ידענו שאין נפלאות. ידענו שפישלנו. ידענו שזלזלנו. הוועדה לא חידשה לנו דבר. היא רק איששה ואישרה - באותיות של קידוש מחדל - עד כמה עמוק וחריף היה הבור שכרינו לעצמנו
ראובן לייב
שיגעון ההתעמלות החדש, אלקטרוביקס, הגיע לארץ: משהו בין יוגה, רפלקסולוגיה, ועוד שיטות    מביני דבר טוענים שהוא מסייע לנקות את האנרגיה הסטטית שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il