X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"חוק העונשין חל גם על עבירה שנעברה כולה או מקצתה בתוך שטח ישראל ולפיכך, מהמר ישראלי המהמר דרך מחשבו הביתי באמצעות אתר אינטרנט הממוקם בחו"ל ואשר פועל באמצעות שרת הממוקם בחו"ל עובר עבירה פלילית, אף אם הדין במקום מושבו של אתר האינטרנט והשרת מתיר פעילות מסוג זה"
▪  ▪  ▪
הימורים באינטרנט

תופעת ההימורים באמצעות האינטרנט תפסה תאוצה בשנים האחרונות. במקביל להתעצמותה של תופעה דנן, עושה המחוקק הישראלי, ככל שבידו על-מנת למגר ולמנוע פעילויות הימורים המוצעות לישראלים דרך האינטרנט.
במאמר זה, נתמקד בקצרה בפן הפלילי של קיום פעילות הימורים באמצעות האינטרנט ונבחן את היבט המיסוי בנוגע לפעילות דנן.
חוק העונשין, תשל"ז-1977 (להלן: "חוק העונשין") אוסר לארגן או לערוך משחק אסור, הגרלה או הימור. כמו כן, ההשתתפות בפעילויות מסוג זה ופרסומם אסורה בישראל.
  • קיימים ארבעה חריגים המתירים, בנסיבות מסוימות, משחק אסור, הגרלה או הימור:
  • הימורים בספורט, המוסדרים בחוק להסדר ההימורים בספורט, תשכ"ז-1967.
  • הימורים שעורך מפעל הפיס, בהתאם לסעיף 231(א)(2) לחוק העונשין.
  • הגרלות אשר לעריכתם ניתן מראש היתר מאת שר האוצר או מאת מי שהשר הסמיכו לכך, בהתאם לסעיף 231(א)(1) לחוק העונשין.
  • משחק, הגרלה או הימור בחוג הפרטי שעריכתם מכוונת לסוג אנשים מסוים (הכוונה למשחקים בגדר השעשוע או הבידור), אשר נערכים במקום מותר, בהתאם לסעיף 230 לחוק העונשין.
בהקשר זה חשוב לזכור, כי חוק העונשין חל גם על עבירה שנעברה כולה או מקצתה בתוך שטח ישראל ולפיכך, מהמר ישראלי המהמר דרך מחשבו הביתי באמצעות אתר אינטרנט הממוקם בחו"ל ואשר פועל באמצעות שרת הממוקם בחו"ל עובר עבירה פלילית, אף אם הדין במקום מושבו של אתר האינטרנט והשרת מתיר פעילות מסוג זה.
כל אדם, המפרסם בישראל פעילות הימורים המתקיימת בחו"ל, מארגן או עורך משחק אסור, הגרלה או הימור באתר אינטרנט הפועל בחו"ל באמצעות שרת הממוקם בחו"ל, עובר עבירה פלילית ללא כל קשר לחוקיות המעשה במדינת החוץ (ראה: מ 1106/07 משטרת ישראל נ' קרלטון מיכאל (לא פורסם), ב"ש 90862/07 קרלטון מיכאל נ' היחידה הארצית לחקירות הונאה (לא פורסם).
בנוסף, יש לזכור כי אף פעילות בלתי חוקית, לרבות פעילויות הימורים באמצעות האינטרנט, חבה במס, אחרת "יוצא החוטא נשכר פעמיים". העבריין יפיק הכנסה מהפעילות הבלתי חוקית ובנוסף ישוחרר מנטל המס. כמו כן, יש במיסוי פעילות בלתי חוקית לדכות את התופעה ככלל, ולעזור למחוקק במלחמתו נגד תופעת ההימורים באינטרנט, בפרט.
שיטת המס הישראלית מחייבת במס תושב ישראל, בין אם הוא מואגד כחברה ובין אם הוא יחיד, בגין כל הכנסה שנצמחה לו, ללא קשר למקום הפקתה.
נוכח האמור לעיל, ישראלים המעוניינים להפעיל אתר אינטרנט העוסק בהימורים, נדרשים לבצע את פעילותם במדינה זרה בה הפעילות דנן חוקית, כדוגמת האי מאן, אנטיגואה, גיברלטלר, רומניה, חלק מהמדינות בארצות הברית, אנגליה (כאשר מקום אתר האינטרנט והשרת הם מחוץ לאנגליה) וגרמניה.
כמו בכל בחינת כדאיות עסקה מסחרית בחו"ל, יש לבחון את עלויות הקמת הפעילות במדינה הזרה ושיעורי המס הכרוכים בביצוע העסקה. בשורות הבאות, נסקור את העלויות ומשמעויות המס בהקמת חברה העוסקת בתחום ההימורים באינטרנט במדינת אנטיגואה.
מדינת אנטיגואה -/B> מדינה זו הממוקמת בים הקריבי מורכבת מ-2 איים. במדינה יושבים רבים משרתי האינטרנט של חברות ההימורים, המספקות שירותי הימורים באינטרנט לתושבי ארצות הברית.
מס חברות - ככלל, מס החברות במדינה עומד על 40%, אלא שהמדינה מעודדת משקיעים זרים בכלל וחברות הפועלות בתחום ההימורים באינטרנט בפרט להשקיע בה באמצעות מתן פטור ממס חברות (0%) למשך 15 שנים. הפטור האמור ניתן לחידוש ל-15 שנים נוספות. קיימות הטבות מס נוספות למשקיעים זרים.
חוקיות הימורים באינטרנט - ההימורים באינטרנט מותרים בכפוף לקבלת רישוי. קבלת הרישוי מותנית בתנאים מסוימים (אי פנייה לקטינים, מדינות בהן ההימור אסור, אזהרה וכדומה), אך אינה כרוכה בביורוקרטיה סבוכה ביותר.
מס על הכנסות מהימורים באינטרנט - חברות המפעילות הימורים באינטרנט כפופות למס בשיעור של 3% על ההפרש שבין הפדיון הנובע לחברות מפעילות ההימורים לבין הזכיות שהן מחלקות.
  • דמי רישוי שנתיים לחברת הימורים באינטרנט
על-מנת להפעיל אתר של הימורים בקזינו באינטרנט, נדרשות חברות הימורים לרישוי שעלותו 75,000 דולר, למפעילים שמשאירים את הסרבר הראשי באנטיגואה.
על-מנת להפעיל אתר של הימורי ספורט באינטרנט, נדרשות חברות הימורים לרישוי שעלותו 50,000דולר, למפעילים שמשאירים את הסרבר הראשי באנטיגואה.

הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי.
תאריך:  03/02/2008   |   עודכן:  03/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיסוי פעילויות הימורים באינטרנט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בזמן שרובנו משלמים מיסים אתרי  ל"ת
ההימורים חוגגים.  |  4/02/08 07:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
אחת ממטרותיה של הרפורמה במס הכנסה (תיקון 132 לפקודה) אשר נכנסה לתוקף ב-1 בינואר 2003, הייתה לעודד את העלייה והחזרה לישראל    התמריץ החיובי לשם השגת מטרה זו נעשה באמצעות הענקת הטבות מס, בין היתר, לתושבים חוזרים
עמי דור-און
אם מה שאומרת הוועדה אינו חשוב ומשום כך אולמרט אינו חושב שעליו להתפטר, הרי אין זה הגיוני להסתמך על מה שאומרת הוועדה ולטעון, כי מסקנותיה הן טיהור שמו של אולמרט
אריק שיש
לעיתים קרובות שתי התופעות מתקיימות במקביל    המשותף לשתי התופעות הוא תפקוד העיניים המהווה חלק אינטגרלי ומרכזי בפעולת שתי המערכות    טיפול מוצלח בבעיות היציבה מוביל במקרים רבים לפתירתן של בעיות קשב וריכוז
ד"ר יובל ברנדשטטר
אף אחת מתנועות המחאה שהתקשורת רוצה ביקרן איננה מוכנה להכיר בקשר שבין פוסט-ציונות, שחיתות ציבורית, והפקרת האזרח. אף אחת מתנועות המחאה לא מקשרת בין הכנת הצבא לגירוש היהודים, לבין כשלון הצבא בבואו להגן על היהודים. אף אחת איננה מקשרת את הפקרת לב הארץ בידי הארגון לשחרור פלשתין, לבין הפיכת צפון הארץ וצפונה למטווח פלשתיני
עו"ד יוסף שטח
יש כבר דוח. החלק החשוב בו מתייחס דווקא לצורך בשינוי ערכים לאומי, צה"לי וחברתי. חשוב וחיוני לבצע את ההמלצות האלה, שממילא אינן קשורות לפוליטיקאי זה או אחר. חשש שתידרש ועדת אנשי רוח וחברה, לבדוק מדוע כעם אנו נוהגים כבמצעד האיוולת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il