X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התבצרות הקברניטים נגד בדיקת רעיונות שלא באו מתוך החמולות שלהם ממשיכה לעלות במחיר מפלות, בושות וחיי אדם
▪  ▪  ▪

הם לא למדו כלום מדוח וינוגרד. אילו למדו - גלעד שליט כבר היה חופשי, ירי הקסאמים היה נפסק, ומקהלת ההסתה העולמית נגד ישראל היתה משתתקת. ועדת וינוגרד לא אמרה איך לעשות זאת אבל הדגישה מספיק את הכשל הגדול של חוסר חשיבה מערכתית ואנדרלמוסיה של עבודת מטה, שסללו את הדרך למפלות, בושות ואבידות. ואני מרשה לעצמי לכתוב זאת, כי לו הייתה לקברניטים עבודת מטה מסודרת - היו בוחנים את בציעות ההצעות שפורסמו על-ידי החתום מטה מזה 7 שנים.
אחרי שהשר היחידי שמבין את המצב הושתק במשמעת קואליציונית, אני מציג את האתגר לחברי כנסת שמסוגלים לגייס תומכים לחקיקה - שתחייב את הממשלה להפסיק להתפתל בשבילים עוקפי-שכל-ישר, ולעשות מה שכל עם נורמאלי היה עושה במצב אליו נקלענו. ולהלן עיקרי החוקים שיש להעביר בכנסת:
1) חוק גלעד שליט: חוק זה, נגד חטיפות ישראלים למטרות סחיטה, יקבע שחברי ותומכי ארגונים השותפים לחטיפה ונמצאים במאסר בישראל יזכו לאותו יחס כמו החטופים הישראלים שבידי חבריהם: שום קשר עם החוץ, שום ידיעה על מצבם ושום ביקורים - גם לא של צלב אדום.
2) חוק נגד הפגזות וירי משטח אויב: תושבי הסביבה שממנה מפגיזים ויורים לכיוון ישראל יוזהרו בעלונים שיופצו בה - שעליהם להתפנות תוך זמן נקוב, כי השטח יופגז ללא הפוגה, לפי רשות שניתנה למפקדי צה"ל בכל גזרה רלוונטית - להחזיק את מרחבי ההתקפות על ישראל ריקים ושוממים. עלונים אלה, עם צילומי הפגיעות של ההפגזות על יישובי ישראל והנימוקים לחוק זה יופצו דרך כל צינורות ההסברה של ישראל - למערכות התקשורת, לקהילייה הדיפלומטית ולאו"ם.
3) חוק נגד עלילות דם על ישראל: לאחר שאויבי ישראל גילו שעלילות דם נגד יהודים נקלטות מהר בעולם בעל הדעות הקדומות המלוות אותו מאז צליבת ישו, הם למדו להשתמש בהן כנשק אסטרטגי במלחמתם הפושעת. כך זה היה עם "רצח הילד מוחמד א-דורה", "הטבח בג'נין" ו-"טבח הילדים בכפר קנא". למרות שוועדת השופט אור קבעה שהריגת 13 הערבים באוקטובר 2000 נגרמה בעקבות הפצת סרטון הטלוויזיה על "רצח מוחמד א-דורה", יוזמי אותה עלילת דם ותומכיהם היהודים ממשיכים לפעול באותן השיטות. הבסת ישראל במלחמת לבנון-2 הושגה באותה שיטה - של צילומי "טבח כפר קנא". החוק נגד עלילות דם יקבע כי יוזמיהן ומפיציהן ייראו כמסיתים לרצח. הסתה כזו כבר נקבעה על-ידי טריבונאל בינלאומי (על הג'נוסייד באפריקה) - כשוות-אשמה עם רצח עצמו.
זהו רק חלק מחבילת חקיקת הגנה לישראל, שהוכנה ביוזמת פורום ותיקי מלחמת העצמאות, על סמך ניסיון ממושך עם מערכת חוקים המונעת הגנה יעילה על מדינה במלחמה. שלוש הצעות החוק הנ"ל הן רק בגדר עזרה ראשונה - לעצירת הידרדרות המדינה לאובדן שליטה בגורלה, מול מזימות חיסולה. הנגזרת המיידית מכך צריכה להיות - הפסקת המיקוח המשפיל על שחרור פושעי מלחמה מהכלא, וחזרה לעמידה איתנה על הסיכום עם הנשיא בוש - שאין דנים על מחוות לרשות הפלשתינית לפני הפסקה מוחלטת של הטרור.
המשך התנהלות הקברניטים לפי פרדיגמה שגונתה בוועדת וינוגרד ככישלון - לא תוכל להסתיים בוועדת חקירה חדשה אלא רק בתביעה משפטית על רשלנות פושעת שעולה בחיי אדם. בדיוק כמו רשלנות מנהל מפעל בו נהרגו אנשים בגלל פעילות הנוגדת את כללי הבטיחות. על מצב כזה כתב השופט (בדימ.) של ביהמ"ש העליון, פרופ' יצחק זמיר: "רשות מנהלית המפעילה את שיקול הדעת שלה ללא בירור העובדות הנוגעות לעניין, ומחליטה על יסוד תחושה בעלמא, או שדעתה נוטה להגיע לתוצאה מסוימת ללא תלות בעובדות המקרה, אינה מפעילה שיקול דעת כנדרש בחוק. במקרה כזה ניתן לומר על הרשות, כי היא פועלת בשרירות. שרירות היא סוג של שחיתות. יש בה חומרה קיצונית" (פרקים 29, 30, בספר "הסמכות המנהלית").
עוד הבהיר השופט זמיר: "שיקול הדעת הוא חופש לבחור בין אפשרויות שונות, אך אין הוא חופש מוחלט". חברי כנסת שימשיכו להשלים עם שרירות ברשות המבצעת יהיו שותפים לאותה עבירה.

הכותב התמחה במחקר ותכנון אסטרטגי.
תאריך:  04/02/2008   |   עודכן:  04/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאטימות המתנשאת יש מחיר קטלני
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
צודק. יש לי הצעה - ומקווה שהיא
מעשית:  |  4/02/08 11:08
2
מכרז להצעות למיגור הטרור
אזרחון  |  4/02/08 13:00
3
אטימות מתנשאת היא רעה חולה
ע. סובול  |  4/02/08 13:51
4
שלילת אזרחות
xdfer  |  4/02/08 17:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלי יחימוביץ'
אולמרט הוא ראש ממשלה לא לגיטימי. מלכתחילה הגיע לאן שהגיע ברצף צרופי מקרים שאם תוצאתם לא היתה כה טראגית, הם יכלו להזין סדרה קומית    שלי מונה את הסיבות המוסריות והפוליטיות לכך שמפלגת העבודה צריכה לפרוש מן הקואליציה
עו"ד דב אבן-אור
השלטון בישראל - חרפה והמשך קיומו - סכנה וממשלת אולמרט מגלמת את הנ"ל
אהרון רול
"קיימת אפשרות נוספת אשר מאורעות השבועיים האחרונים פתחו לה צוהר בעל סיכויים מסויימים. המדובר הוא בהרחבת שטחי רצועת עזה לתוך השטח המצרי בסיני"
אביתר בן-צדף
ברק נותר תחמן קטן, שמזלזל בזולת, וברחן גדול    ברק הוא מאבות הכישלון בלבנון 2, ונשאר בממשלה כדי לחפות על חלקו באסון    בינינו - ברק זקוק לכיסא, ואולמרט מספק לו את הכיסא    ראש ממשלת הזדון זקוק לגנרל הכושל ברק כעת, לאור מה שנכתב עליו בדוח וינוגרד
ד"ר רון בריימן
בידיו של אהוד ברק לבלום היום את מסעו הפראי של אוטובוס הדמים. מי שנושא בתפקיד שר הביטחון חייב לעשות את הצעד ההכרחי והדחוף למען ביטחון ישראל: להפיל את ממשלת אולמרט. אם לא יעשה כן, ללא קשר מה שיקוליו, אין הוא ראוי לשרת בתפקיד שר הביטחון. מה שנכון לגבי מניעת אסון אווירי נכון שבעתיים כאשר מדובר באסון לאומי שאליו מוביל אולמרט
רשימות נוספות
סוריה: טילים במיליארד וחצי דולר  /  איציק וולף
אולמרט: דוח וינוגרד קשה ומורכב  /  עידן יוסף
ברק הודיע: אשאר בממשלה  /  עידן יוסף, הדר פרבר
הפער בהיגיון של אולמרט  /  עמי דור-און
כשלון תנועות המחאה  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
להפיק תועלת וליישם את מסקנות  /  עו"ד יוסף שטח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il