X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יפסיקו כל המלעיזים להשתלח על אותן הטבות במס שתושבי קו העימות מקבלים. מי שעינו צרה, לעולם לא יבין אחרים. אך מי שמקנא בתושבי קו העימות על הכסף הרב שהם מקבלים, יכבד אותנו בנוכחותו כאן
▪  ▪  ▪

היום, 13.02.2008, יישובי קו העימות שובתים משום כוונות האוצר לקצץ בהטבות המס שתושבי האזור מקבלים. ואני טוען שהאוצר צודק: יש לקצץ את כל ההטבות, אלא שתחילה, על המנהיגים להראות דוגמה. אם לקצץ את ההטבות, תחילה יש לעשות זאת בקרב אותם אנשים שכל קיצוץ בהטבות לא יפגע בהם כהוא זה. כאשר מדובר במשכורות עתק שאין כדוגמתן בשום מקום אחר בעולם, ובהטבות נלוות שהן בלבד מגיעות לגובה משכורתם של אלה הגרים בקו העימות, מדוע לא לקצץ?
נתחיל בשרים וחברי כנסת שמשכורתם ממש לעג לרש. נעבור לפקידי האוצר, בנק ישראל וכד' שהם המשתכרים משכורות "רעב" ממש של עשרות אלפי שקלים, מכוניות מפוארות, ונהגים העומדים לרשותם, אש"ל ומיני שקרים אחרים שהם בסך-הכל כסות לגזל הקופה הציבורית.
עדיין מלחמת לבנון השנייה זכורה היטב לתושבי הצפון, כמו שהקסאמים מזכירים לתושבי הדרום מהו המחיר שכל אחד משלם עבור הימצאותו שם. לכן, מדוע לא לקצץ עוד בהכנסות הכה גבוהות של תושבי קו העימות כשהמחליטים גרים באזורים ממש מסוכנים, דוגמת רמת גן, רמת אביב, או לחילופין ברחביה ודומיה.
כנראה לחוצפה אין גבול, הבושה נעלמה והציניות היא המנצחת. רבים לוטשים את עיניהם להטבות במס שיש לישובים שונים. אך אלה מעולם לא חיו באזורי קו העימות או אזורים מוכי טילים. לכן, קל מאוד לבוא ולקצץ, אולי חסר עוד משהו מן המנעמים שהמציעים מבקשים לקחת לעצמם.
כמה צינים מסוגלים להיות כמה מאות או אלפים של נהנתנים חסרי רגישות. כל שנה, כריטואל קבוע, חוזרים שוב ושוב ומנסים לנגוס בהטבות המס של תושבי קו העימות. קופת המדינה התרוקנה ורק הכסף "המיותר" הזה שמשלמים לתושבי קו העימות יציל את המדינה מקריסה כלכלית!
ממשלת ישראל התחייבה לשקם את הצפון לאחר מלחמת לבנון השנייה ולהשקיע סכומי כסף גדולים בעקבות הנזקים הכבדים של המלחמה. ומה הבשורה של ממשלת ישראל? לא זו בלבד שלא מעבירים תקציבים, אלא עוד רוצים לקצץ בהטבות של תושבי אותו האזור. על אזרחי ישראל לדעת את האמת ולא שקרים המופצים במזיד.
על-פי הנתונים הקיימים, הגליל והדרום מוזנחים בכל בחינה שהיא: כלכלה, חינוך, תרבות, תשתיות, בריאות. רק לאחרונה התפרסם מחקר העוסק בנושא הבריאות, המגלה פער עצום במתן שירותי הבריאות. המרכז עולה עשרת מונים בכל הקשור למתן שירותי בריאות. תמותת התינוקות בגליל ובדרום היא כפליים מזו שבמרכז. חולים הזקוקים לטיפולים יותר מסובכים הגרים בגליל או בדרום, חייבים לכתת את רגליהם למרכז הארץ ולהוציא סכומי עתק רק על הנסיעות, מגורים זמניים וכד'.
מאלה האוצר רוצה לקצץ? לא מספיקה העובדה ממשלות ישראל בשנים האחרונות התעלמו לחלוטין מצורכיהם הרפואיים של תושבי הצפון או הדרום והזניחו את החולים? מדוע תושבי הצפון והדרום אינם זכאים לאותן ההטבות רפואיות שיש לתושבי מרכז הארץ? הם אזרחים סוג ב'? אפילו בתי חולים לכל אלה שזקוקים להם לא נבנו ובציניות שאין כדוגמתה, בכל שנה ממשלת ישראל, באמצעות חוק ההסדרים הידוע לשמצה, מפילה כל אפשרות לממש את המגיע בדין לתושבי הצפון או הדרום.
ומה בתחומים אחרים, כמו חינוך? המצב בדיוק כמו בתחום הרפואה. הזנחה של שנים רבות בתוספת אי יכולת של הורים לממן שיעורים פרטיים יקרים לתלמידים, הביאו למצב שבו הישגי התלמידים בפריפריה נמוכים באופן משמעותי מאלה שבמרכז הארץ.
מכל אלה רוצה האוצר לקצץ? מתושבים שמתפרנסים מיגיע כפיהם, הסובלים שנים רבות מטראומות שלעולם לא יעברו ומשלמים מחיר יקר מאוד על עצם היותם אזרחים במדינה.
יפסיקו כל המלעיזים להשתלח על אותן הטבות במס שתושבי קו העימות מקבלים. מי שעינו צרה, לעולם לא יבין אחרים. אך מי שמקנא בתושבי קו העימות על הכסף הרב שהם מקבלים, יכבד אותנו בנוכחותו כאן. על מנהיגות הישובים לא להפסיק את המאבק עד שהרועה תוסר מעלינו.

תאריך:  13/02/2008   |   עודכן:  13/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר צודק: לקצץ את ההטבות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זה מכבר הצעתי להעביר
ע. סובול  |  13/02/08 17:57
 
- למשל, ויתור על משכורת שנתית של
הניה  |  13/02/08 18:39
2
כתבה נכונה וצודקת
כרמיאלי  |  13/02/08 23:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי גולדרייך
מרגמה המוצבת בחצר של בית שנהרס בשדרות ומופעלת על-ידי אנשי "הגא משדרות" כולל סבתות מבוגרות, והורים המגנים על ביתם וילדיהם נגד הטילים הנורים מעזה, היא כלי תעמולתי ממדרגה ראשונה
צבי גיל
ברצועת עזה נמצאת ישות עצמאית פרועה אשר לא סרה למשמעת של הממשל הפלשתיני, ולישראל זהו הגבול הבינלאומי. אם חוצים אותו, מכריזים עלינו במלחמה. במלחמה כמו במלחמה יש להכות באויב מכה ניצחת אשר תביא אותו להרהור שני ושלישי. או לשולחן הדיונים
ד"ר נדב בלפר
קטרקט מולד: הופעתו בילדים היא לרוב בעלת אופי גנטי עם הקשר לסינדרומים נוספים, אך יכולה לנבוע גם מזיהום תוך-רחמי    גלאוקומה מולדת: זוהי מחלה המלווה לרוב בלחץ תוך-עיני מוגבר כתוצאה מהצטברות נוזלי העין באזור זווית העין    רטינובלסטומה: המחלה יכולה לגרום לפגיעה קשה בעין אחת או בשתיהן, לגרום לעיוורון
שמואל קופר
מתוצאות ביניים של מחקר מקיף בארה"ב עולה שייתכן וקיים סיכוי תמותה גבוה יותר אצל חולי סוכרת 2 המקבלים טיפול אינטנסיבי להורדת רמת הסוכר ל-6%
גורי גרוסמן
האנלוגיה בין הילדים הפצועים, תוך התעלמות מהסיבות לאסונם, יותר ממקוממת: בעוד שבעזה הפלשתינים בחרו בבחירות דמוקרטיות בחמאס המטיף לחיסולה של ישראל, הרי שאזרחי ישראל בחרו בממשלה המכירה בזכותם של הפלשתינים להקים מדינה משלהם לצידה של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il