X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא ידוע בשלב זה האם הוחלט כבר לצאת למערכה לכיבוש רצועת עזה בכ"א, אם כן, הגורם העיקרי לגבי ההחלטה על המועד – הוא חזאי מזג האוויר
▪  ▪  ▪
במלחמה, כל אחד רוצה מזג אוויר נוח [צילום: AP]

לאחר שבשבועות האחרונים נראה כאילו נפל כבר הפור על כיבוש רצועת עזה, בימים האחרונים משודרות ידיעות סותרות על כוונת המנהיגות במדינה בקשר לכך.
האם מדובר בנסיגה מהחלטה קודמת, או דיסאינפורמציה להטעות את הפלשתינים, כדי שהכיבוש יוכל להיעשות בהפתעה המרבית האפשרית בנסיבות הקיימות?
אם לשפוט על-פי ביצועי ההנהגה בשנים האחרונות, סביר יותר להניח שאין הם כה מתוחכמים לבצע תרגיל של דיסאינפורמציה, אלא פשוט מבולבלים ולא יודעים מה להחליט.
אם בכל אופן, כן הוחלט על כיבוש הרצועה, הרי למזג האוויר השפעה מכרעת על מועד היציאה למערכה.
כאשר המידע המצוי היה שנפלה כבר ההכרעה לצאת למערכה לחיסול משטר הטרור של החמאס, היה ברור שממתינים לסיום החורף.
אף פעם לא הייתה מלחמה באזורנו בחורף. מי שיוזם מלחמה, רוצה את היתרונות של מזג אוויר נוח. הדבר נכון בעיקר בנוגע למלחמה העתידה בעזה, שם יאבד צה"ל רבים מיתרונותיו בלוחמה בחורף. דוגמא אחת - שיבוש היכולת להיעזר בצילומים מן האוויר כאשר עננים מכסים את השמיים.
לכן, הגורם המרכזי בהחלטה על מועד היציאה למלחמה, אם אכן התקבלה החלטה כזאת, הוא תחזית מזג האוויר. צריך להמתין למזג אוויר נוח, כדי לא להיתקע עם כוחות גדולים חשופים לפעילות טרור, כאשר הם לא יכולים להפיק את המקסימום בגלל מזג אוויר חורפי.
שאלנו אפוא את החזאי מה צפוי לנו. מבחינת המזג אויר השנה, הוא אומר, אפשר להגדיר אותה כשנה עם חורף לסירוגין. או שהוא נמצא בכותרות או שהוא שכח שעכשיו חורף.
התקופה הספציפית שאנו נמצאים בה כרגע, כבר מביאה אלינו אפילו שקעים שרביים, כפי שמתחיל כבר מהיום. לפי מה שנראה כרגע, עד סוף שבוע הבא לא יהיה ככל הנראה גשם ורק אז (סוף הטווח הדמיוני) כנראה יהיה גשמון קצר. ההמשך עדיין לא ידוע.
כך שאם היו שואלים אותי בתור חזאי, הרי דווקא עכשיו הוא הזמן המומלץ ביותר לצאת למערכה. זאת בתנאי שעל-פי התוכנית, השלב המכריע שלה יוכל להסתיים עד סוף השבוע הבא.
לגבי ההמשך, יכול מאד להיות שהחורף עוד לא אמר את המילה האחרונה וכבר היו דברים מעולם שהחורף חזר בגדול אחרי תקופת יובש ארוכה, ואפילו בסוף מרץ, כמו השלג שהפתיע את החזאים בשנת 98', שהגיע רק אחרי שבירה עסיסית של שקע שרבי והערכים הקיצונים נבעו עקב הלחץ העצום שהיה ברום בשל פער הטמפטורה.
בכל אופן, בשבוע הקרוב יהיה ככל הנראה נעים ואביבי מהממוצע.

תאריך:  06/03/2008   |   עודכן:  07/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אדמונד חסין
הלגיטימיות היהודית על הארץ נובעת מן הזכויות ההיסטוריות שלנו המעוגנות היטב בתנ"ך    למרות זאת שיכנעתם אותנו שאם רק נבצע את ההינתקות - ישראל תפרח    עודנו מלקקים את פצעיה והנה מתכננים קרבן גיאוגרפי נוסף
דר' אינג' אברהם בן-עזרא
שימוש שלא כדין במבנה שאין לו היתר - הוא עבירה שקל להוכיחה ולכן בתי המשפט נוטים להחמיר בדין עבירה זו    לעומתה, הוכחת אי-חוקיותו של המבנה עצמו, היא קשה בהרבה להוכחה ולכן בתי המשפט נוטים להקל במקרים אלו
צילה שיר-אל
האלימות הקשה שחווה המדינה תימשך לפחות עוד שנה, אך היא מוציאה מרובנו את "הישראלי היפה"    וברמה האישית: רבים זוכים להתחלות חדשות ומרגשות
פנחס לבקוביץ
במשך למעלה מ-30 שנה אמר השמאל: העם מאמין בזכותו על הארץ הזאת ודבר זה מונע מישראל לקבל את תנאי הפלשתינים ל"שלום"    לכן יש לשבור את רוח העם ולשכנע אותו שיו"ש כבוש ואנחנו נהרגים לשווא למען מתנחלים
דוידי הרמלין
לקראת יום האישה הבינלאומי, תיערך בכנסת הצבעה על "חוק המטפלת", המאפשר למשפחות עם תינוקות גם לצאת לעבודה אך גם לממן מטפלת    למרות החיזוק המשמעותי למשק שיגרום חוק שכזה, האוצר עדיין מנסה לטרפד אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il