X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קשרי "הון-עיתון-שלטון" - עוד ניתוח מקרה והפעם: כיצד מנסה יאיר לפיד לסייע לאולמרט, וזאת בדרך של פגיעה בכמה משרי הממשלה הבכירים
▪  ▪  ▪
לפיד. מי האדיוט?
אולמרט. הון-שלטון-עיתון

לפני ארבעה ימים נימקתי כאן ("ה"מאמי" של עמרי") מדוע טורו של יאיר לפיד במוסף ידיעות אחרונות הוא עיתונאות גרועה במיוחד. והנה השבוע הוא מפרסם מאמר תעמולה טהור, מוסווה כטור אישי, לטובת ידיד המשפחה שהוא לא במקרה גם ראש ממשלה.
כמובן, כל אחד רשאי להזמין, גם אצל עיתונאי צמרת ובתשלום, מאמר תעמולה ולפרסמו בעיתון. אלא שאז העיתון מחוייב לציין זאת במפורש בתחתית המאמר. למאמר תעמולה מוסווה כטור אישי של עיתונאי-צמרת יש שני יתרונות גדולים מבחינת המוטב: השפעתו על הקורא התמים רבה יותר מפני שהוא מסתמך על המקצוענות של הכותב, והוא גם איננו עולה כסף. מאחר שידיעות אחרונות הוא עסק, חזקה עליו שהוא מפיק כסף או שווה-כסף מויתורו על תשלום עבור שירותי העיתונאי ועל השטח המאוד יקר שהוא מעמיד לרשותו לצורך התעמולה המוסווה. לעסקות מעין אלה הומצא שם: קשרי הון-עיתון-שלטון.
המאמר פותח בתרגום לפיד לנאום ה"דם יזע ודמעות" של צ'רצ'יל מה-13.5.40 "בתיקונים וקיצורים קלים", ומונה בשמותיהם שלושה קטנונים שלולא הם, היינו כולנו מכירים ב"צ'רצ'יליותו" של אומלמרט.
  • קטנוני-א הוא השר לביטחון פנים, אבי דיכטר.
"... אדם עם רקע ביטחוני כשלו חייב לדעת-שזוהי אמירה ריקה. האם יש אדם בממשלה... שאיננו רוצה להפסיק לחלוטין את ירי הרקטות?". בכלל, זו דמגוגיה להתייחס לבעייה הזו כבעיית רצייה: מה שעומד לדיון היא היכולת להחליט ולא הרצון בתוצאה. בפרט, מר לפיד, אולי יש לממשלה ראש שיודע, ממש כמו דיכטר, שאפשר לעשות זאת אך חושש מוינוגרד 2 ולכן דוחה את הפיתרון, על-חשבון תושבי שדרות ואשקלון, עד אחרי הבחירות?. ואולי דיכטר מצפה מאולמרט שיגיד מה שצ'רצ'יל אמר ושהוא מסרב להגיד: שיש לטרור פיתרון צבאי וש"המדיניות שלנו היא מלחמה באויר, בים וביבשה... אתם שואלים: מהי מטרתנו? אני יכול לענות במילה אחת: ניצחון. ניצחון בכל מחיר למרות כל הטרור שנצטרך לעבור. ניצחון, ולא חשוב כמה ארוכה וקשה תהיה הדרך. כי בלי ניצחון לא נשרוד".
בכתבי העיתים אין זכר לכך שהוא כינס מועצת משפטנים כדי לברר אם ראוי וצודק למחוק את דרזדן מהאויר, מר לפיד. למה? כי עבורו "ניצחון" היה ממשות ולא ספין. אתה כותב ש"איש אינו יודע מהו בעצם ניצחון במלחמה הזו". אם כך, מר לפיד, למה טרחת לתרגם את נאום צ'רצ'יל שעניינו הוא ניצחון בכל מחיר? את נאומו של צ'מברליין כשחזר ממינכן הצטרכת לתרגם: גם הוא לא חשב שאפשר לנצח.
  • קטנוני ב' הוא, איך לא, יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו.
"כשבנימין נתניהו טוען שאם הוא יהיה בשלטון זה היה אחרת והקסאמים היו נפסקים, הוא יודע שאין זו אמת... חיילים הרוגים או אזרחים מתים? תבחר, מר נתניהו, אם אתה יכול". נו, מה לעשות שלפחות יאסר ערפאת לקח את נתניהו ברצינות יותר מכל ראש ממשלה אחר אחרי אוסלו, ותקופתו בראשות הממשלה הייתה השקטה ביותר עד היום.
אשר לדילמה המוסרית, כמעט מחיתי דמעה למקרא חיבוטי הנפש של אולמרט, וחבל שרק וינוגרד הפריע: שם כתוב באיזו קלות דעת הוא קיבל שרשרת החלטות רעות שכל אחת מהן עלתה בעשרות אבידות של חיילים ואזרחים וכולן ביחד לא הביאו לידי מימוש ולו אחת מהמטרות שהציב במהלך המלחמה ההיא.
אולמרט וניצחון, מר לפיד? אתה חושב שאנחנו אידיוטים? למה הוא לא עובר 15% בסקרים גם כשהוא אולי משמיד כור סורי? ואם יחליט בכל זאת לעשות את שדיכטר דורש ממנו, נראה לך שנתניהו לא יתמוך בו מבחוץ, למרות וינוגרד, כפי שעשה בלבנון? הלא הוא אמר זאת בקולו, אבל שונאי נתניהו לעולם לא מניחים לעובדות לבלבל אותם.
  • קטנוני-ג הוא יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, ש-
"... מנצל את המבוכה וחוסר האונים (של מי, מר לפיד? של נתניהו או של אולמרט?) לסחוט מהמדינה מאות מיליוני שקלים...". באמת, פעם ראשונה שש"ס בקואליציה ולא ידענו עם מי יש לנו עסק! מי שהלך לישון עם הכלב הזה ידע היטב שיתעורר בבוקר עם פשפשים. עד עכשיו הכלב כשכש יפה בזנב וכשמגיע מועד האכלתו אתם מייללים? מה שהוא דורש טמא יותר מ-100 מיליון השקלים שנתתם לרוחמה אברהם לשחק בהם במקום לבנות בהם ב"עוטף עזה"?
להלן הפיסקה הלפני אחרונה במאמר: הקטנוניות הורגת. היא גורמת לנו לאבד דם בעוטף עזה, לעבוד קשה יותר בג'יבליה, להזיע בין סמטאות בית חנון, להגיר דמעות תנין בירושלים.
באמת? הלא רק כמה שורות למעלה טענת שחיבוטי נפש מוסריים מונעים מאולמרט את הפעולה בג'יבליה ובבית חנון, ופתאום יוצא מהשק שלך מרצע פוליטי: כאן אתה טוען שאילו רק היו השלושה מתנהלים פוליטית על-פי הטפותיך וחדלים מלהציק לאולמרט היה לו יותר קל להחליט שהוא מעדיף "חיילים הרוגים" על "אזרחים מתים" ובדרך זו מפחית את אובדן הדם בעוטף עזה. אין כל דרך אחרת להבין את הפיסקה הזו באופן קוהרנטי.
וה"שוס"- פיסקת הסיום:
בימים שבהם נופלים טילים על ערי ישראל ללא הרף, האם לא הגיע הזמן שנבין שזהו "רצונם הברור של העם והכנסת שהממשלה הזו תורכב על הבסיס האפשרי הרחב ביותר ותכלול את כל המפלגות האפשריות"? כך, במרכאות, כשהציטטה היא מתוך תרגום הנאום.
נראה שהסתפקת בתרגום ונמנעת מהעיסוק המאוד לא נוח במקרה הזה בהיסטוריה-משווה, המובא כאן לטובת קוראיי. המפלגה השמרנית בבריטניה פיטרה, בלחץ הציבור, את צ'מברליין והתכוונה למנות במקומו את לורד הליפקס, והיה זה שוב לחץ הציבור שאילץ אותה למנות את צ'רצ'יל. רק אחרי שמונה, הכריז מלחמה על גרמניה ונאם את הנאום שתירגמת התייצב כל הפרלמנט מאחוריו כך שלמעשה הנהיג ממשלת אחדות לאורך כל שנות המלחמה.
ואצלנו? קדימה אטומה ללחץ הציבור ואיננה מחליפה את אולמרט בציפי ליבני, למרות שאחוזי התמיכה בה בציבור כפולים. אולמרט, בניגוד לצ'רצ'יל, מסרב להכריז מלחמה על החמאס למרות שהוא אוייב המחזיק בטריטוריה מוגדרת ולמרות שהוא מסוכן לישראל הרבה יותר משהיה היטלר לבריטניה: הוא לא התכוון להשמיד את הבריטים אלא לשלבם באימפריה שלו במעמד בכיר.
יואיל אולמרט לעשות אחת משתיים: יכריז מלחמה על חמסטאן ואז יקבל תמיכה גורפת מקיר יהודי אחד אל מישנהו למרות וינוגרד, או יכריז על בחירות ויודיע שאחריהן תצטרף קדימה לכל ממשלה בתנאי שתימנע מהכרזת מלחמה כזו. כך או כך, יחסוך מעצמו אותם חיבוטי הנפש מוסריים שאתה בוחר לייחס לו: יפטרו אותו מהם או חברי הכנסת שיתמכו בו בכנסת הזו או בוחריו שיתמכו בו בבאה.
אכן, הקטנוניות הורגת - זו של אולמרט. הוא מחזיק בקרנות המזבח בניגוד לרצונו של העם, ועוטף עזה ממשיך לדמם לחינם במלי שייחסכו "חיילים הרוגים", מפני שברור לכולם שאין מנוס ממלחמה בחמסטאן, כשם שברור שדחייתה מייקרת אותה בדם ובדמים. לא בירושלים זולגות דמעות התנין אלא במערכת עיתונך, ולא על דם "עוטף עזה" הן זולגות (זוכר מה כתב וינוגרד על יחסו של חברך למיליון האזרחים שבמקלטים?) אלא על ירידתו הצפוייה של ידיד המשפחה לתהום הנשייה של ההיסטוריה. ואולי רבות הדמעות במיוחד מפני שהירידה הזו עלולה לעבור דרך "מעשיהו"?

תאריך:  08/03/2008   |   עודכן:  08/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה"מאמי" של אולמרט
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
נראה, שהבן אדם רוצה להתפרנס ל"ת
הניה  |  8/03/08 09:15
2
משפחת לפיד מעוררת בי בחילה.
אמנון לוי  |  8/03/08 09:26
3
האמת, מישהו יכול לראות חדשות
עם יאיר לפיד?  |  8/03/08 09:36
4
להחרים חדשות ערוץ 2 עם לפיד !! ל"ת
ציקו  |  8/03/08 09:42
5
הוא דביק עד גועל ל"ת
הגמד השרירי  |  8/03/08 10:35
6
הבן והאב אותו שטנץ
עיתונאות מגוייסת  |  8/03/08 11:36
7
מטומטמים הם :
מבין עניין  |  8/03/08 11:59
 
- לפיד וברנע
ספי סגל  |  8/03/08 14:48
8
החרא לא נופל רחוק מבור השופכין ל"ת
גורג  |  8/03/08 13:21
9
גימטריא: מושחת=אולמרט=לפיד ל"ת
חץ  |  8/03/08 18:03
10
משפחת לפיד מסמלת את המאפיה
מילקה  |  8/03/08 19:04
11
ציפי לבני?!! יצאת מדעתך?
אלי קופטר  |  8/03/08 23:53
12
לכל המתלהמים - נק למחשבה
יותם  |  10/03/08 23:24
 
- לא התקשורת
ספי  |  11/03/08 14:24
13
אני לא צופה בחדשות 2 בשישי כבר
dHgil  |  12/03/08 03:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתי ברק
גם בתמונת הדם וההרג ניתן למצוא זרעים של תקווה    ישראל מדורגת במקום ה-83 בעולם מבחינת שיעור ייצוג הנשים בפרלמנט. לרגל יום האישה הבינלאומי מוצע חוק המתמודד עם הבעיה    פופוליזם תקשורתי ועיתונות צהבהבה המפרטת את תקציב ה"קשר עם הבוחר"
בועז מושקוביץ
האדם המתיימר להיות מגנה של הדמוקרטיה הישראלית, מתנגד לזכותם של האנשים השונים ממנו להשתמש במדע, לחקור מהי האמת ולפרסם את מסקנותיהם. מי כאן תמהוני הזוי?
עו"ד יוסי דר
נשיאת העליון דורית ביניש, "פיזרה" בפסק דין המיעוט שלה בנושא עסקת הטיעון עם משה קצב, טיעונים הנראים כמעודדים הגשת בקשה לדיון נוסף    בקשה כזו הוגשה השבוע    ניסיון לצאת מעמדת המיעוט?
אברהם (פריצי) פריד
המירוץ אחרי קרני השמש. רקוויאם לשופט מתאבד. נהגת השודים של המדען הראשי. מישהו בשכונת אמל"ט מחפש מכות. ברק פוקד אברכים. לבייב מכיר את השיטות. ועוד
יהונתן דחוח-הלוי
הפיגוע בירושלים זוכה בהודעת ארגון אמנסטי לגינוי רפה בלבד    עיקר הודעת הארגון מוקדשת בעיקר דווקא לגינוי פעולת צה"ל בשבוע שעבר ברצועת עזה, ולגינוי נצור לתגובה ישראלית עתידית על הפיגוע בירושלים    פעם נוספת מפגין ארגון אמנסטי את גישתו החד-צדדית הבוטה כלפי ישראל ויחסו המקל לטרור הפלשתיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il