X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חשיפה למידע בריאותי מעודדת השתתפות בבדיקות לגילוי מוקדם של סרטן השד וסרטן המעי הגס ואף מסייעת בהגברת העניין הציבור בבדיקות חוזרות ונוספות
▪  ▪  ▪
צילום: יח"צ

עם עליית תוחלת החיים, גם מספר האנשים בגיל השלישי הולך ועולה וכך הצורך לשמור על בריאותם. מדובר בציבור גדול ורחב הנמצא בסיכון גבוה יותר לחלות בסוגים שונים של סרטן, אך קיים קושי מסוים לספק לו מידע וכן להניע אותו לפעולה בנושא אבחון מוקדם.
מחקר אמריקני חדש שופך נקודת אור אופטימית על המצב הקיים ועל הקשר בין חשיפה למידע בריאותי בכלי התקשורת. המחקר אשר נערך לאחרונה בקרב נשים בגיל השלישי קבע, כי חשיפה למידע בריאותי מעודדת השתתפות בבדיקות לגילוי מוקדם של סרטן השד וסרטן המעי הגס ואף מסייעת בהגברת העניין הציבור בבדיקות חוזרות ונוספות.
לצורך המחקר, נותחו מגוון רחב של נתוני אוכלוסיה אשר בדקו את מקורות המידע על סרטן השד וסרטן המעי הגס בקרב נשים בגיל השלישי ברחבי ארה"ב במסגרת סקר מגמות למקורות בריאות שנערך החל משנת 2003 ונמשך עד היום.
הנחת היסוד בבסיס המחקר היתה, כי מקורות המידע של המשתתפים בנוגע למחלות סרטן הינם מוגבלים והושם דגש על נשים בגיל השלישי שאינן בעלות היסטוריה רפואית של מחלת סרטן השד או סרטן המעי הגס ממוצא אתני שונה, לרבות נשים אפרו אמריקניות והיספניות.
במהלך המחקר התבססו החוקרים על התשובות שהצטברו מסדרת השאלות המפורטות שהוצגו לכל משתתפת אשר כללו שאלות אודות בדיקות בריאותיות שונות, סגנון חיים וחשיפה לכלי תקשורת. המשתתפות חולקו לקבוצות על-פי גילאים והתוצאות נותחו בהתאם לגילן.
מניתוח תוצאות המחקר התגלה, כי קבוצת הנשים בגילאי 75 ומעלה ביצעו פחות בדיקות ממוגרפיה במהלך השנתיים האחרונות, מאשר קבוצת הנשים בגילאים 65 עד 74. בשתי קבוצות הגילאים, היה שיעור בדיקות נמוך במיוחד בקרב נשים היספניות ובקרב נשים בעלות הכנסה נמוכה. שיעורי בדיקת המעי הגס באמצעות בדיקת דם סמוי בצואה בשנה שחלפה או בדיקת אנדוסקופיה במהלך 5 השנים שחלפו היו נמוכים בקרב נשים אפרו אמריקניות ובקרב נשים היספניות ביחס לנשים אחרות באותה קבוצת גיל.
המחקר גם בדק, כאמור, חשיפה לכלי תקשורת והצליב את הנתונים עם שיעור הבדיקות וחשף כי הנשים שכן עברו בדיקת ממוגרפיה לגילוי סרטן השד צרכו מידע בריאותי בכלי התקשורת לעומת נשים שלא עברו את הבדיקה לאחרונה. כמו-כן, בקרב הנשים שעברו בדיקה לגילוי סרטן המעי הגס נתגלתה תשומת לב רבה יותר למידע רפואי דרך אמצעי התקשורת לעומת נשים שלא עברו בדיקה וכאשר נשאלו על-כך הן העידו כי כלי התקשורת המודפסים היוו את ערוץ המידע המועדף עליהן לקבלת מידע בריאותי.
מניתוח כל תוצאות המחקר עלתה מסקנה חד-משמעית היכולה לשמש כלי בידי עולם הבריאות. מידע בריאותי בנושא בדיקות לגילוי מוקדם של סרטן השד וסרטן המעי הגס, המיועד לגיל השלישי יכול לסייע, להניע לפעולה ואף להציל חיים.
בישראל עומדת לרשות ציבור הנשים, ללא תשלום, התוכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן השד, במסגרתה בהמלצת האגודה למלחמה בסרטן ניתן לערוך בדיקת ממוגרפיה אחת לשנתיים מגיל 50 ומעלה וכן במסגרת התוכנית לגילוי סרטן המעי הגס, בדיקת דם סמוי בצואה פעם בשנה, גם כן מגיל 50 ומעלה לנשים ולגברים ללא תשלום. לביצוע הבדיקות מומלץ לפנות לקופת החולים. המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת המדעי למניעת מחלות כרוניות.

מחברת המאמר הינה יועצת תקשורת ובריאות, המתמחה ביח"צ וניהול משברים תקשורתיים בתחום הרפואי. כיהנה בעבר כדוברת האגודה למלחמה בסרטן
תאריך:  09/03/2008   |   עודכן:  09/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יצחק גאגולה
אתם יכולים להרשות לעצמכם לשחק במגרשים אחרים, אבל לא כאשר מדובר בחיי אדם. כאן זה רציני מדי. חיי אדם אינם משחק! זה מה שאתם עושים אדונים יקרים שלי, כאשר אתם הולכים להרפתקה של "שלום" והפסקת אש    מכתב גלוי לאהוד א' ולאהוד ב'
צבי גיל
ברשימה הזאת אני משתף אתכם בהפלגה של הרהוריי, ברשמיי. אל תחפשו סדר והגיון ביורוקרטי. ראו בזה יומן- כאילו, של ספן
יהונתן דחוח-הלוי
לאחר הפיגוע בירושלים מכנה גדעון לוי את ישיבת מרכז הרב "מוסד פשיסטי"    בניגוד מוחלט לכך, הוא נמנע מלכנות את ארגון החמאס כ"טרוריסטי" או "פשיסטי"    אדרבא, בעיניו ממשלת החמאס היא גורם שלטוני לגיטימי    מוסר כפול של עיתונאי שהפך לתועמלן
הרב יוסף סופר
הרוחות בציבור סוערות - התהום הפעורה של התקשורת המקוונת, הבולעת לתוכה קרבנות רבים, חייבה למצוא פתרון מעשי להצלת נפש הילדים    "יום ליום" שוחח עם שר התקשורת על החוק החדש המיועד להגן על הציבור הכללי, וערך סקירה מקיפה של אמצעי החסימה השונים, המיועדים אך ורק למוסדות ציבור או לשימוש מעשי לצורכי פרנסה בלבד    האינטרנט הוא אש - שומר נפשו ירחק ממנו    כשערכים ותקשורת נפגשים - כתבה שנייה בסדרה
דודי שוקרון
אטרקציות ומקומות לבילויים בסופי שבוע ובחגים בצפון. חוויה לכל המשפחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il