X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקפה-מסעדה, שבקניון רמת-אביב, שומר על מסורת קולינארית כשרה
▪  ▪  ▪

איך שגלגל מסתובב לו: בעבר הרחוק של ימי-ילדותי התנוססה לה, בגאווה, תווית הכשרות על חלונות-הראווה של מרבית בתי האוכל בתל אביב. מאז זרמו מים רבים בירקון המעופש, ובכרך הגדול הפכו המסעדות ובתי הקפה האלה לנדירים למדי. אחד מהם, השומר, עדיין, על המסורת, הוא "איינשטיין", הממוקם בלב-לבו של קניון רמת-אביב, שבבעלותו של איל ההון, לב-לבייב. את בית האוכל הזה מאפיינת אווירה פסטוראלית ואינטימית, על-רקע מזרקת-מים גדולה ומפוארת, המשתלבת היטב עם העיצוב האלגנטי והכורסאות הנוחות, שכה נעים לשקוע לתוכן.
התפריט של "איינשטיין הוא חלבי בלבד, כשכל מנות האוכל מיוצרות מחומרים טבעיים, ללא תוספות משמרות. מרק המיניסטרונה, למשל, שבו בחרנו, היה עשוי מציר-ירקות עשיר וטרי, וכזה היה גם מרק העגבניות של בת הזוג, ששחה במרקם פרי האדמה האדום, ללא כל תוספת מלאכותית של "קטשופ", המקובל כך כך במקומותינו. פשוט טעים ובריא.
עוגן-הצלה
כמנה עיקרית הזמנו ניוקי-בטטה, שטבל אף הוא במיץ-עגבניות, בעוד בת הזוג, שבחרה אף היא בפסטה, העדיפה אותה כשהיא שוחה ברוטב-שמנת דווקא. אלא ששתי המנות היו, לדאבוננו, קשות מדי לעיכול, וניכר היה שלא בושלו די-צורכן.
את המצב הצילה מנת הקינוח המשותף לשנינו: שטורדל-תפוחים חמים, כשלצידו מנת גלידת-וניל מרעננת. השטרודל היה עשוי כהלכה, על טהרת פרי העץ וללא בצקיות יתרה. גם הגלידה - העתק מדוייק של הווניל הצרפתי - היתה טעימה, ללא שום טעם-לוואי.
מבין המשקאות הקרים, שליוו את הסעודה, בחרנו בלימונענע מרענן, שהיה עשוי כהלכה, ואילו בת הזוג הלכה על מיץ-גזר, סחוט במקום, ששמר על טריותו המלאה ומנע בכך את התאדות הוויטמינים שלו. את הסעודה שטפנו בקפה-אספרסו, עם קציפה חומה, שהדיפה ניחוח של "ארומה" משכרת ושהעידה כאלף עדים על איכותו של המשקה המהביל. תמורת הארוחה לשניים שילמנו 175 שקל, שעליהם הוספנו את התשר בשיעור של 12 אחוז. כאות-הוקרה זכינו, כמו כל סועד אחר, לחניית-חינם בקניון.

תאריך:  12/03/2008   |   עודכן:  12/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד רון דרור
"כשהודיע לי ראש הממשלה את מי הוא מינה כשר המשפטים אמרתי לו 'זה שיקול דעת שלך, זו החלטה שלך, אני יכולה רק לכבד, אין לי מוסדית מה לומר על זה'. זה תפקידו של ראש הממשלה והוא בחר בשר המשפטים"    ראיון עם דורית ביניש, נשיאת בית המשפט העליון
גרשון אקשטיין
טוב ויפה עשה הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, ששוחח עם קצין הצנחנים סרן דוד שפירא, שהרג את המחבל ושיבח אותו באומרו "הפגנת דוגמה אישית, תושייה, קור רוח, אומץ לב, מקצועיות וחתירה למגע עד הכרעת המחבל"
עו"ד יוסי דר
האמת, שאני מתקשה לרדת לסוף דעתו של שבתאי. על מה בעצם הוא מתלונן? מה הבעיה שבתאי? אתה מעוניין להעניק למישהו תעודת כבוד? אין פשוט מזה
שרית קדם
"אני רוצה לחיות בסביבה איכותית", אומר ה"מאמן הלאומי" ומכריז באופן גלוי כי הוא, בלי צניעות יתרה מבקש להיות מחולל שינוי    האמת, אפשר בהחלט לתת לו קרדיט על-כך
גלעד קדומים
מי שמשווה לנאצים, לא מבין במה המדובר. על-מנת להתמודד עם השנאה והאכזריות של הערבים, כמו גם עם שאר השנאות - ראוי למוד אותה נכון ולא לחפש להקצין אותה או להשוות אותה למשהו שונה בתכלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il